Hur en bild kan väcka minnen...

vallhund

Trådstartare
4278-1398211095-b13eff974b9ee8b811ca69c162012b94.jpg


Jag har knappast några minnen från när jag började rida, det var främst egna åsnor o mulor, senare hästar kameler, dromedarer o elefanter.
Mina föräldrar var globetrrotters o vi tog oss egenom större delen av mellanöstern på häst o kamelrygg. Vår resa till o in i Petra glömmer jag aldrig. Jag minns inte hur hästkunnig/erfaren jag var då som 9 åring. På den tiden fick man bara ta sig dit o in på hästrygg eller till fots.

Innan dess red jag på typ ridskola/privatlektioner i Egypten i flera år. Efter det bosatte vi oss i ett land i regionen o jag fortsatte rida. Mina minnen är av vilda galopper genom öknen o efter oändliga stränder överväger. En intressant o ombytlig barndom.
 
Kul att min bild väckte minnen hos dig @vallhund & du får gärna berätta mer om det där tycker jag :)
Jag får ta mig en funderare på hur mycket jag vill lämna ut om mig själv. Mina föräldrar tillhör kategorin "borde aldrig skaffat barn" (angående en nyligen avhandlad tråd här på buke).
Har ni läst Jan Myrdals självbiografi? Föräldrarna var allt för upptagna med att förändra världen så de glömde plocka upp sin 7 åriga son på NYs flygplats. Ungefär så såg min barndom ut, utan pengar fick han gå in till stan. Vi får se om jag återkommer i frågan.
 
Jag får ta mig en funderare på hur mycket jag vill lämna ut om mig själv. Mina föräldrar tillhör kategorin "borde aldrig skaffat barn" (angående en nyligen avhandlad tråd här på buke).
Har ni läst Jan Myrdals självbiografi? Föräldrarna var allt för upptagna med att förändra världen så de glömde plocka upp sin 7 åriga son på NYs flygplats. Ungefär så såg min barndom ut, utan pengar fick han gå in till stan. Vi får se om jag återkommer i frågan.
jag känner sånt folk , man förundras
 
Jag får ta mig en funderare på hur mycket jag vill lämna ut om mig själv. Mina föräldrar tillhör kategorin "borde aldrig skaffat barn" (angående en nyligen avhandlad tråd här på buke).
Har ni läst Jan Myrdals självbiografi? Föräldrarna var allt för upptagna med att förändra världen så de glömde plocka upp sin 7 åriga son på NYs flygplats. Ungefär så såg min barndom ut, utan pengar fick han gå in till stan. Vi får se om jag återkommer i frågan.

Det är lugnt! Tragiskt :( Vill du berätta lite generellt om hästlivet vid tillfälle läser åtm jag gärna :)
 
Jag får ta mig en funderare på hur mycket jag vill lämna ut om mig själv. Mina föräldrar tillhör kategorin "borde aldrig skaffat barn" (angående en nyligen avhandlad tråd här på buke).
Har ni läst Jan Myrdals självbiografi? Föräldrarna var allt för upptagna med att förändra världen så de glömde plocka upp sin 7 åriga son på NYs flygplats. Ungefär så såg min barndom ut, utan pengar fick han gå in till stan. Vi får se om jag återkommer i frågan.
Jag vill gärna höra om kamelridningen:D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp