Hur är nätterna?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur är nätterna?

Här är nätterna väldigt lugna, dottern sover från midnatt fram till ca06-07 :)
 
Sv: Hur är nätterna?

De har varierat mycket sen Majken föddes (10 dagar sen). Hon hade först sin vakna period på natten så det var mycket kånkande och vyssande förutom ammandet, i början var hon vaken mellan kl 23-03. Nu börjar hon dock vända dygnet rätt. Normalt sover hon ca 4 timmar, vaken ca 1,5-2, sover ca 4 timmar. Men då behöver hon vara rätt fulltankad med mat, vi använder Anna Wahlgrens standardmodell (hon "får" inte somna efter första bröstet utan vi byter på henne så att hon håller sig vaken och äter från det andra också innan hon somnar om). Kan verkligen rekommendera AWs metod, det blev väldigt duttigt med sömn och mat i början.
 
Sv: Hur är nätterna?

Hej!
Vi har lugna nätter och har haft det sedan vår dotter föddes för tre veckor sedan, sover mer nu än vad jag gjorde som gravid den sista tiden. Hon äter vid 23 tiden och sover till 03.30-04.30 någonting, äter och somnar om till 07-07.30, äter och somnar om till 9.00:)
själv hade jag förväntat mig kaosnätter utan sömn alls...

hanny
 
Sv: Hur är nätterna?

Vi har lagt oss ganska sent, vid elva-tolv, men då har Elis sovit med mig i tv-soffan ett par timmar. Sedan ammar jag igen vid tolv, när jag ska lägga mig, och sedan sover han mellan tre till fyra timmar, får mat, sover igen, får mat. Etc. Fram till nio-tiden på morgonen.
 
Sv: Hur är nätterna?

Vi sover.. :D
Elin somnar runt tio och sover till åtta ungefär. Hur skönt som helst!
Kanske ska tillägga att hon är tre månader, och det har varit såhär nästan hela tiden. I början åt hon nån gång per natt.

// K
 
Sv: Hur är nätterna?

Min lilla kille är 1 månad.
Ammar vid 22-tiden, efter det går vi båda och lägger oss.
Han vaknar vid 1 och vill ha mat, och somnar sen om.
Sen vaknar han igen vid 3 och ska äta, sen vid 5 och 7. Efter 7 brukar vi gå upp.
 
Sv: Hur är nätterna?

Precis dom tiderna har min dotter också haft och har fortfarande bortsett från att hon brukar vakna vid 5 och tycka att det är morgon :crazy: och nu är hon 6 månader så nu ska jag bara samla kraft och köra en AW-kur på henne, gjorde det med första dottern (som inte ville sova alls typ) och det funkade kanon.
 
Sv: Hur är nätterna?

De får mat vid 22-23. Antingen vaknar de vid 3-4 och äter eller så sover de till 5-6. Det har även hänt att en vaknar och den andra sover vidare. De är 5 ½ vecka.

/Timsetim
 
Sv: Hur är nätterna?

De första två veckorna sov lillen mycket både dag o natt. Sen ville han sova i vår säng, men vi har andningslarm i vaggan, så därför vill vi ha honom där. Nu är han en månad och sover i famnen på nån av oss till ca 23-24. Sen i vaggan till amningen runt 04. Ibland blir han kvar i sängen efter det, ibland tillbaks till vaggan igen och sover till 06-07. Då ammar jag i sängen och sen ligger vi och drar oss en stund. Ibland ända tll 10.00!

Jag byter blöja en eller två gånger under natten.
 
Sv: Hur är nätterna?

Jag sover inte alls. Han ligger med mig i sängen och suger tutte natten igenom. Så fort man tror att han har somnat och lägger sig själv till rätta så vaknar han och vill ha mer. Har bara varit mamma i 4 nätter än så länge så förhoppningsvis blir det bättre. Annars vet jag inte vad jag tar mig till. Dagarna ser likadana ut. Han skriker så fort han kommer från tutten. Inte blir det bättre av att amningen gör ont! :devil: :eek:

Nån som har tips? :confused:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 142
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 705
Senast: Inte_Ung
·
Småbarn Jepp, som rubriken säger. Vad lagas för vegetariskt till barnen (som dessutom går hem i stugorna)? Har lite idétorka när det gäller att...
2
Svar
23
· Visningar
1 036
Senast: cherie
·
Övr. Barn Idag kom Folkhälsomyndigheten med sina nya rekommendationer för skärmtid (finns här att läsa ) och nu är jag nyfiken på hur andra gör...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
6 646
Senast: Trollunge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp