hur är det egentligen? ni som har barn?

Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

Jag gick upp sjukt mycket men var iof underviktig innan jag blev gravid.
Jag gick ned otroligt fort när jag ammade så på ett halvår var jag jättesmal igen.hade ingen bristning någonstans och allt löst skinn försvann av sig självt.Underlivet ändrades inte heller.Tuttarna blev lite annorlunda men inte konstigare än att en BH eller silvertejp kan lösa det:idea:
Bildbevis, 5 månader efter.hade gått ned från 90 till ca 65 slutade på 59.

DSC01258-1.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

Jag tycker din fråga är jättebefogad och glad att du ställde den då jag också funderar på ha eller inte ha nu eller sen eller vadå? Jag har en mängd själviska tankar och frågor kring det här med barn, men man blir ju lite nedskjuten om man ställer dem, man är inte mogen osv. Hur ska man bli det om man inte får tänka på saken då? Och ventilera med de som faktiskt har erfarenhet!?

Mitt största problem är ju tiden hur ska den räcka till??? Det finns så väldigt mycket jag vill göra och en del av det är inte så barnanpassat. Men jag vill inte heller vänta för länge med barn, för det blir nog inte mer tid i framtiden så att säga. Jag har hunnit bli 28 och för tillfället bor den tilltänkta barnfadern och jag i olika länder, vilket ju försvårar en del ;)

Vi har gjort så att vi satt ett datum när vi tänkte börja försöka, det ligger en bit in i framtiden och vi har inte satt några andra parametrar. När det datumet kommer får vi titta på situationen och är den helt åt pepparn så får det skjutas upp.

Men man ser på det på ett annat sätt när det är planerat istället för att hitta alla möjliga och omöjliga skäl och möjligheter så försöker man se hur vi skulle lösa det och hur vi kan gå för att komma dit, och känna efter hur det känns.

För vi vill ju ha barn trots allt fast det är läskigt.
 
Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

Jag har inte orkat mer än ögnat igenom lite av alla svar du fått... men vill i.a.f. säga min åsikt.
1. Vill du ha barn?
2. Är det rätt man för dig?
3. Alla reagerar olika på en graviditet så det är omöjligt hur du och din kropp kommer se ut efteråt.
Det går att återfå sin "vanliga" kropp, jag använder samma ridbyxor (ok, nu är dom utslitna o kastade men jag använde samma ridbyxor innan som efter grav.) Jag kan fortfarande ha samma chaps som jag köpte när jag var 20 (är drygt 35 nu)...
Vissa blir vackrare och smalare efter en eller ett par graviditeter (min svägerska) och dessutom åldras kroppen varesig man skaffar barn eller ej.
Att få barn är både underbart och omvälvande, man tänker anorlunda efteråt, gör andra prioriteringar än vad man trodde innan... Jag ångrar inte att jag skaffade barn!
 
Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

Jag undrar över en sak, det är nämligen så här att min sambo vill så gärna ha barn och visst jag har verkligen ingeting emot detta. Men, kan jag bli lika smal igen efter en gravidität som man var innan?:confused:

Grejen är att jag trivs bra så som jag är nu, jag vill kunna behålla alla mina kläder/ ridbyxor m.m. som jag har nu. Man hör ju att så många går så mycket upp i vikt och att hela kroppen har förändrat sig enormt efter man har varit gravid, stämmer det?

Inte för att jag är rädd för att bli rund, men jag trivs så bra nu.

Hur långt tid tog det efter eran graviditet att bli som ni har varit?


Ja det kan du!!!

Jag har alltid varit knubbig.
Under min graviditet gickjag givetvis upp i vikt, Men jag gickned i vikt i mig själv du förstår vad jag menar?!
Jag gick upp pga bebisen men jag blev smalare i ansiktet, armar och ben.
Från 3 dagar efter förlossningen och fram till nu
väger jag mindre än jag gjort på många år.

Jag åt dock minimalt med godis och slaks under graviditeten då jag tappade suget totalt.
Åt väldigt lite mycket mindre mat oxå då jag blev mätt på typ 1 potatis och 3 köttbullar..
 
Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

Näää usch det tycker inte jag heller.
 
Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

Man måste ju inte amma om man är rädd om brösten (jag ska inte)
Man måste inte vräka i sig mat bara för at man kan, man kan fortfrande röra på sig (de flesta) när man är gravid.

Ja gvill vara mig själv efter graviditet, och se ut som mig själv, jag gillar mig :)
 
Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

Graviditeten i sig påverkar brösten mer än vad amningen gör, så de blir ändå inte sig lika efteråt.
 
Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

Man måste ju inte amma om man är rädd om brösten (jag ska inte)
Man måste inte vräka i sig mat bara för at man kan, man kan fortfrande röra på sig (de flesta) när man är gravid.

Ja gvill vara mig själv efter graviditet, och se ut som mig själv, jag gillar mig :)

Vet du innan hur du ska göra?
Jag skulle inte kunna hålla mig även om jag bestämt det,det blev som en drift.....
 
Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

För mig har jag blivit nästan som innan. väger lika mycket och kan ha de flesta kläderna... fast modet har ju hunnit ändras :smirk:
Har två söner, en född -01, ammade i ett år och gick ner allt + lite till. Nästa föddes -04, det tog väl 1 år att gå ner då med och lite till... var lite väl tunn där ett tag. ammade i 1 år och 3 månader.

Vad som hänt är att jag har mer "lösskinn" på magen och att höfterna har breddat en aning. Så har jag ett kejsarsnitts ärr eftersom jag inte kunde ha normalförlossning(men det är en annan historia). Men det är ingenting jag bryr mig om.

Sönerna är det bästa som hänt och man får ett annat perspektiv på tillvaron. Jag håller fortfarande på med hästarna så mycket jag kan och förenar hästeriet med familjen när det går.

Har din biologiska klocka börjat ticka?! :smirk:

Min började ticka när jag närmade mig 29 år, så jag var väl lite långsam :p .

bättre sent än aldrig, så längen det inte blir FÖR sent, för vi tjejer har ju lite begränningar.

Lycka till!

mvh
ciaAn
 
Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

Men, kan jag bli lika smal igen efter en gravidität som man var innan?:confused:

Hur långt tid tog det efter eran graviditet att bli som ni har varit?

Ja det kan du.

det tog 5 dagar för mej att gå ner två kg under den vikten jag hade när jag blev gravid. Jag gick upp från 65 till 73
 
Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

ooopsan, glömde visst att skriva om brösten, visst har de förändrats, men det är ju bara att sätta på sig en bh- så korrigerar man det om man vill bli lite extra fin :o).
Är glad för mina små taxöron som inte är ivägen, bara rulla upp och stoppa i en BH om man nu vill ha lite snyggare tuttar.

Är mer till freds med min kropp nu efter barnen än innan :love:
Inte för att den är så vacker, men jag liksom trivs bättre med den och vet att den fungerar :crazy:

mvh
ciaAn
 
Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

*bristningar
*slappt skinn
*underlivet kanske aldrig blir sig likt igen
*brösten förändras
*du kan få problem med dina värden. Jag har tex fortfarande förhöjt blodtryck, ett år efter förlossningen.

Någon som vill fylla på listan? ;)

/Timsetim


Jajamen!

Foglossning som inte försvinner, inte kilona heller för den delen
 
Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

Alla graviditer är ju olika.

Jag har snart gått halva tiden och gått upp 2,5kg än så länge. Brösten har vuxit från A-C kupa :D

Om man får bristningar beror på hormoner, min mamma gick upp över 25 kg med oss 3 syskon, ser man henne i bikini idag skulle man kunan tro att hon är 25 och snygg sexig singel ;) Inte en bristning någonstans och en riktigt vältränad kropp trots att hon bara rider 2dagar/veckan.

Medans svärmor t.ex som oxå är himla smal, har ordentligt med tigerränder på magen fast hon inte gick upp lika många kg som min mamma.


När du känner dig mogen kommer du strunta i vad som händer med kroppen, och jag får hängtuttar sen, vad 17 gör det? Jag sprang inte runt topless på stan innan så varför ska jag göra det sen?
 
Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

Vilka snygga ben du har!!! *avis!*
 
Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

Alla graviditer är ju olika.

Jag har snart gått halva tiden och gått upp 2,5kg än så länge. Brösten har vuxit från A-C kupa :D

Om man får bristningar beror på hormoner, min mamma gick upp över 25 kg med oss 3 syskon, ser man henne i bikini idag skulle man kunan tro att hon är 25 och snygg sexig singel ;) Inte en bristning någonstans och en riktigt vältränad kropp trots att hon bara rider 2dagar/veckan.

Medans svärmor t.ex som oxå är himla smal, har ordentligt med tigerränder på magen fast hon inte gick upp lika många kg som min mamma.


När du känner dig mogen kommer du strunta i vad som händer med kroppen, och jag får hängtuttar sen, vad 17 gör det? Jag sprang inte runt topless på stan innan så varför ska jag göra det sen?

Precis, det är jätteolika! Min graviditet var ganska enkel, inget illamående, ingen jättemage eller något. Men jag fick bristningar som inte är av denna jord. Det finns bild på dom i tråden "gravidmagar" jag fick en lös påse som inte vill försvinna, liakså kilona. Jag gick itne upp mycket undertiden jag var gravid, men dom som jag gick upp vill inte försvinna. Jag kunde inte heller amma, eller sonen ville inte bli ammad..

Brösten har blivit större, och något hängigare. Baken har blivit större, eller rättare sagt bredare. Men vad gör det?? Jag har fått barn..
 
Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

Man måste ju inte amma om man är rädd om brösten (jag ska inte)
Man måste inte vräka i sig mat bara för at man kan, man kan fortfrande röra på sig (de flesta) när man är gravid.

Ja gvill vara mig själv efter graviditet, och se ut som mig själv, jag gillar mig :)

Som Cilla säger, det är framför allt graviditeten som förändrar brösten, inte amningen.
 
Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

Tack,det var gulligt sagt.

Jag har funderat lite mer på det här nu och jag tycker inte att barnafödandet ändrade kroppen som sagt,det är nog bara åldern i mitt fall.Helt plötstligt gick jag upp i vikt om jag åt för mycket skräp och ned om jag slarvade.Och så blev hela jag lösare och tröttare.
 
Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

Jag undrar över en sak, det är nämligen så här att min sambo vill så gärna ha barn och visst jag har verkligen ingeting emot detta. Men, kan jag bli lika smal igen efter en gravidität som man var innan?:confused:

Grejen är att jag trivs bra så som jag är nu, jag vill kunna behålla alla mina kläder/ ridbyxor m.m. som jag har nu. Man hör ju att så många går så mycket upp i vikt och att hela kroppen har förändrat sig enormt efter man har varit gravid, stämmer det?

Inte för att jag är rädd för att bli rund, men jag trivs så bra nu.

Hur långt tid tog det efter eran graviditet att bli som ni har varit?
För mig har jeansen passat igen efter ca 8-9 månader efter förlossning. Jag håller samma BMI fortfarande (är 35) som jag hade som tonåring. Samma längd och vikt. Sen kanske en del av kroppsmassan har omfördelats en aning genom åren... :angel:
Men jag har TRE barn och kan fortfarande åla mig i en klänning utan axelband (modell ormskinn) som jag köpte som 16-åring.

Har en svägerska som kom ner till sin matchvikt, 45 kg, igen efter att hon hade fött 2 barn. Tror att hennes skonummer också ff är 35, ev kan det har ändrat till 36 iom mognande ålder. :smirk:
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 569
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Frågeställning enligt rubriken. Mina barn är så stora nu att det är mer regel än undantag med kompisar på besök i huset. Det börjar...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
11 098
Senast: startpompe
·
  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
2 054
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 322
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp