hur är det egentligen? ni som har barn?

Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

Jag vet inte hur vanligt det är, men nog handlar det om disciplin och träning till största delen "att få tillbaka" sin kropp, precis som annars. Och sen är det väl inget självändamål att se ut precis som man gjorde förr! Man har ju faktiskt varit med om något stort och omvälvande, och på kuppen blivit äldre..
[/QUOTE]


Du har otroligt rätt.
Träning och framförallt sund kosthållning.
Du kan skulptera din kropp till vad du vill, begränsningarna bestämmer du själv och en gnutta gener.

Kolla på Madonna och många andra kändismammor - så visst går det.
 
Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

Angående min sambo, så förstår jag inte heller att det är så viktigt för honom så att det ska ske typ nu! Jag har blivit lite ledsen en gång, eftersom jag frågade honom vad som skulle hända om jag av ngn anledning inte kunde få barn, då lät det nästan som om han skulle sticka då :cry: . Det känndes förjävligt.



Ska du verkligen skaffa barn med en kille som i första hand ser dig som ett avelsdjur?

Skulle det inte kännas bättre att skaffa barn med en kille som lever ihop med dig just för att han älskar dig och inte vill leva utan dig?
 
Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

Ska du verkligen skaffa barn med en kille som i första hand ser dig som ett avelsdjur?

Skulle det inte kännas bättre att skaffa barn med en kille som lever ihop med dig just för att han älskar dig och inte vill leva utan dig?

Håller med om att det är en varningssignal. Det finns många sätt att skaffa barn, om man vill uppfostra småttingar. Alla betyder inte att fertilitet måste finnas hos båda, eller någon av parterna.
 
Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

gallsten, PMS, foglossning...

Inga bristningar, snyggare bröst, bättre sex...

Och det bästa av allt; efter graviditeten har man ett barn, en liten person som man till sin förvåning upptäcker att man skulle dö för utan att ens reflektera över saken.

Dock ska man inte skaffa barn för att någon annan vill utan för att man själv vill.
 
Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

Jag har inga komplikationer efter mina graviditeter. Två månader efter första förlossningen kom jag i mina gamla kläder. Efter andra tog det tre månader. Och jag gjorde inget särskilt för att banta eller så. Det var högst normala promenader med barnvagn. Jag ammade inte heller länge.

Nu är jag nog liiite tunnare än som barnlös, jag sitter inte lika mycket och degar framför tvn som jag gjorde en gång i tiden :)
 
Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

Jag gick upp 5 kilo när jag var gravid. Efter 6 månader jag fick min dotter så började jag gå ner i vikt och gick ner 60 kilo.. Så alla behöver inte gå upp i vikt bara för man bli gravid.
 
Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

Efter andra barnet blev jag smalare än jag varit på över 15 år... Det tog ca 9 månader, men var inte särskillt besvärligt.
 
Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

Jag har blivit smalare för varje barn (hittills två), precis som min mamma också blev på sin tid (hon har fyra, så hon var rätt mager till slut...).

Jag gick inte upp så mycket under graviditeterna. Och sen är långtidsamning kanon om man vill bli av med lite extrakilon :)
 
Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

Men, kan jag bli lika smal igen efter en gravidität som man var innan?:confused:

Ja, du kan till och med bli magrare. Det är inte ovanligt att ammande mammor blir nästan utmärglade. Man får äta mycket för att behålla sin vikt, i alla fall om man redan i vanliga fall är en sådan person som kan äta mycket utan att öka i vikt.
 
Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

:cool: för att tycka det måsta man nog anse att en gravid kropp är vacker.
Jag tillhör inte dem med den åsikten.

Höh !

Jag har aldrig varit så SKITSNYGG som när jag varit höggravid :D

ÄNTLIGEN fick man puta ut med magen och tuttarna ser inte malplacerade ut :idea:

Graviditet 1, 38 år, 3½ vecka kvar:
magpuss.jpg


Graviditet 2, 41 år, 2 veckor kvar:
magecut.jpg
 
Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

KL

Jag tycker INTE en gravid kropp är vacker! Jag är själv överhöggravid, och nej, det är inte vackert! Däremot längtar jag efter den vackra personen som finns inuti mig :)

Jag tycker det är en befogad fråga och elakt att säga att om man bekymrar sig för vikten ska man inte ha barn. Jag är anorektiker sen länge tillbaka, fysikst frisk men blir aldrig psykiskt frisk. Klart som fn att jag bryr mig om vikten, men jag vill ha barn iallafall (och ska uppenbarligen ha!).
 
Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

Jag fick barn för 6 månader sen. Kan inte säga att kroppen förändrats så mkt. Gick upp 25 kg under graviditeten men är nere på samma vikt som innan nu. Har lite större bröst (ammar) och lite mer "hull" på magen, men som säkert går att träna bort (om jag orkar), inga bristningar alls och kommer i mina (nu omoderna) kläder.

Däremot så har JAG ändrat mej massor, har fått helt andra värderingar av att vara mamma.
 
Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

Jag har en dotter som är 6 år, och jag är själv 36. Jag har alltid varit av typen "lång och smal" och har aldrig haft problem med vikten. Jag är 173 cm lång, och väger 60-62 kg. Min kropp har sett ungefär likadan ut sedan 18-årsåldern och jag märkte inga stora förändringar efter avklarad graviditet och amning. Under graviditeten vägde jag som mest 74 kg, och av det försvann 10 kg i stort sett direkt efter förlossningen. Fyra veckor efter förlossningen var jag fadder på min brorsdotters dop, och hade då på mig mina snygga, tighta byxor igen.

Jag tror att en del av förklaringen till att min kropp inte förändrats nämnvärt av graviditeten helt enkelt är "bra gener". Nu vet jag ju av naturliga skäl inte hur min mamma såg ut innan hon blev gravid första gången, men hon hade i stort sett hela livet en kropp som såg ut ungefär som min.

Det man kan påverka själv tror jag är att vara hyfsat vältränad innan man blir gravid, att försöka leva så hälsosamt som möjligt under graviditeten med avseende på mat och motion, samt att efter graviditeten komma igång och börja röra på sig (i mitt fall hundpromenader och ridning). Men en hel del av det är nog bara "tur" eller "otur".....
 
Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

Höh !

Jag har aldrig varit så SKITSNYGG som när jag varit höggravid :D

ÄNTLIGEN fick man puta ut med magen och tuttarna ser inte malplacerade ut :idea:

Graviditet 1, 38 år, 3½ vecka kvar:
magpuss.jpg


Graviditet 2, 41 år, 2 veckor kvar:
magecut.jpg

Åh, vilka härliga bilder!! Själv har jag inga digitala att bifoga, men när jag får tid ska jag försöka scanna in några godbitar från mina 5 graviditeter!!
 
Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

Jag är 22 år och har en son på snart 2 år! jag gick upp 22 kg under graviditeten! Gick ner allt på ca en månad. Vägde 63 innan och väger nu 58. Är 170 cm. Du kommer aldrig att ångra dig!!
 
Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

nej är bara 27, men han blir 30 i år, och jag tror hans biologiska klocka tickar lite mer en min ;)

De flesta mav mina väninnor fick barn när det var kring 30, och är alla avunsvärt smala. Under sin graviditet har man ju oxå möjlighet att få råd av dietist om man är osäker på sitt mat intag

Vad gäller din sambos klocka, så borde han väll inte vara orolig, den tickar väl på en bra bit över 60 års strecket för honnom ;) ;)
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 569
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Frågeställning enligt rubriken. Mina barn är så stora nu att det är mer regel än undantag med kompisar på besök i huset. Det börjar...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
11 098
Senast: startpompe
·
  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
2 054
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 322
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp