hur är det egentligen? ni som har barn?

J

Jennifer80

Jag undrar över en sak, det är nämligen så här att min sambo vill så gärna ha barn och visst jag har verkligen ingeting emot detta. Men, kan jag bli lika smal igen efter en gravidität som man var innan?:confused:

Grejen är att jag trivs bra så som jag är nu, jag vill kunna behålla alla mina kläder/ ridbyxor m.m. som jag har nu. Man hör ju att så många går så mycket upp i vikt och att hela kroppen har förändrat sig enormt efter man har varit gravid, stämmer det?

Inte för att jag är rädd för att bli rund, men jag trivs så bra nu.

Hur långt tid tog det efter eran graviditet att bli som ni har varit?
 
Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

När du väl är redo för att skaffa barn så tänker du inte på hur din kropp kommer att förändras!

Din kropp kommer att förändras och visst går det mesta att åtgärda. Antingen med träning eller med plastkirurgi.

/Timsetim
 
Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

Jag har aldrig varit gravid själv, men båda mina systrar återfick sin normala form ganska snabbt, tog väl max 4-5 månader (tre graviditeter vardera). Min ena syster vägde till och med MINDRE efter förlossningen än vad hon gjorde innan hon blev gravid :eek: men det var en riktigt jobbig graviditet med två glupska tvillingar som käkade upp henne.
 
Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

Jag har aldrig varit gravid själv, men båda mina systrar återfick sin normala form ganska snabbt, tog väl max 4-5 månader (tre graviditeter vardera). Min ena syster vägde till och med MINDRE efter förlossningen än vad hon gjorde innan hon blev gravid :eek: men det var en riktigt jobbig graviditet med två glupska tvillingar som käkade upp henne.

:rofl: :rofl: :rofl: kanske sa skaffa tvillingar då!:idea:
 
Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

Jag undrar över en sak, det är nämligen så här att min sambo vill så gärna ha barn och visst jag har verkligen ingeting emot detta. Men, kan jag bli lika smal igen efter en gravidität som man var innan?:confused:

Grejen är att jag trivs bra så som jag är nu, jag vill kunna behålla alla mina kläder/ ridbyxor m.m. som jag har nu. Man hör ju att så många går så mycket upp i vikt och att hela kroppen har förändrat sig enormt efter man har varit gravid, stämmer det?

Inte för att jag är rädd för att bli rund, men jag trivs så bra nu.

Hur långt tid tog det efter eran graviditet att bli som ni har varit?

HJÄLP!

Om ditt skäl till att tveka inför barnalstring är att ditt utseende kommer att förändras, så tror jag allvarligt att du ska avstå.

Barn är något helt omvälvande. Livet blir annorlunda och kroppen blir annorlunda. Det har inte med hull att göra. Det blir annorlunda på många sätt.

Jag blev aldrig som jag var innan. Men jag är å andra sidan inte likadan som för fem år sedan och då var jag inte likadan som fem år tidigare.

Kroppen FÖRÄNDRAS med ålder. Vill du ha kvar den kropp du har idag så får du nog frysa ner dig. Vill du fortätta leva får du acceptera att allt blir annorlunda.

Och varför varför förutsätter du att det blir SÄMRE???? Du kommer garanterat att få en annnan inställning till din kropp med åren. Oavsett om du föder barn.

Du vill behålla alla dina kläder säger du??? Men jösses. En graviditet är 9 månader. Modet ändra sig snabbt. Hur vet du att du gillar samma kläder när du inte är gravid längre.

dessutom - det finns massor av sexiga, läckra, snygga mammakläder :D

men som sagt... är dina kläder och ditt hull skälet för din tvekan ska du inte fundera alls på barn på väldigt väldigt länge.

Tant bister
 
Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

Kroppen förändras. Det behöver inte innebära att man blir tjockare men riktigt likadan blir man inte. Graviditeten är en stor händelse i kroppen och den sätter sina spår på olika sätt. Sen beror det förstås på graviditeten också och den egna kroppen, hur den anpassar sig. Fråga din mamma om du är lik henne i övrigt så får du något att gå på. Spåren kan handla om att man fördelar om fettet lite, kanske får någon bristning i huden på magen, kanske blir lite "mognare" kurva på bysten. Man blir snyggare, anser jag, som inte tycker det är något självändamål att se ut som en tonåring hela livet.
 
Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

Svar till (tanten )

hmm, det vet jag väl att annat förändras också, men
man kan väl ändå fråga hur det är med den biten! Plus att jag har en häst som inte är så viktbärande, vore tråkigt att sälja min kompis bara för att man har blivit rund efter en graviditet om du förstår vad jag menar!!!! För min pålle vill jag helst aldrig sälja!!!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

Ta det lugnt tanten. Jennifer80 håller nog bara på att vänja sig vid tanken. Rädsla för den stora förändringen kan innebära att man hakar fast vid något mera konkret att oroa sig för. Så funkar vi människor och det är inget konstigt med det.
 
Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

Ja visst kan du bli lika smal, men kroppen har ändå förändrats - kanske bredare höfter, annorlunda bröst osv. Jag har blivit smalare båda gångerna pga hungriga babysar! Sen så fick jag en hel del problem i andra graviditeten med hotande förtidsbörd, förhöjda levervärden osv. Så efter att barnet var fött var jag bara så lycklig över att vi BÅDA VAR FRISKA!!!

Om förändringar i ditt eget utseendet är ditt största bekymmer gällande att skaffa barn tycker jag att du kanske skall vänta med barn en stund till.
 
Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

Kroppen förändras. Det behöver inte innebära att man blir tjockare men riktigt likadan blir man inte. Graviditeten är en stor händelse i kroppen och den sätter sina spår på olika sätt. Sen beror det förstås på graviditeten också och den egna kroppen, hur den anpassar sig. Fråga din mamma om du är lik henne i övrigt så får du något att gå på. Spåren kan handla om att man fördelar om fettet lite, kanske får någon bristning i huden på magen, kanske blir lite "mognare" kurva på bysten. Man blir snyggare, anser jag, som inte tycker det är något självändamål att se ut som en tonåring hela livet.

Tack för ditt svar, ärligt sagt hoppas jag inte att jag är lik min mamma hon blev väldigt rund 120 kg. Men det behöver ju inte vara så heller!
 
Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

Ta det lugnt tanten. Jennifer80 håller nog bara på att vänja sig vid tanken. Rädsla för den stora förändringen kan innebära att man hakar fast vid något mera konkret att oroa sig för. Så funkar vi människor och det är inget konstigt med det.

Åh tackar för ditt inlägg!!!! :bow: :bow: :bow:
 
Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

Vill du VERKLIGEN veta vad som kan hända med kroppen efter man fått barn? Vi är nog många som kan berätta, men de verkliga problemen sitter sällan i kilona man går upp utan i allt annat man kan "råka ut för"!

/Timsetim
 
Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

Är det bara jag som tycker att det luktar lite troll om tråden?
 
Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

Timsetim

Okej herregud vad menar du med det? nu blir man ju lite orolig.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

*bristningar
*slappt skinn
*underlivet kanske aldrig blir sig likt igen
*brösten förändras
*du kan få problem med dina värden. Jag har tex fortfarande förhöjt blodtryck, ett år efter förlossningen.

Någon som vill fylla på listan? ;)

/Timsetim
 
Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

Jag undrar över en sak, det är nämligen så här att min sambo vill så gärna ha barn och visst jag har verkligen ingeting emot detta. Men, kan jag bli lika smal igen efter en gravidität som man var innan?:confused:

Grejen är att jag trivs bra så som jag är nu, jag vill kunna behålla alla mina kläder/ ridbyxor m.m. som jag har nu. Man hör ju att så många går så mycket upp i vikt och att hela kroppen har förändrat sig enormt efter man har varit gravid, stämmer det?

Inte för att jag är rädd för att bli rund, men jag trivs så bra nu.

Hur långt tid tog det efter eran graviditet att bli som ni har varit?

Klart kroppen förändras, att brösten aldrig blir detsamma är ju ngt alla känner till.Däremot kan jag trösta dig med att man har svårt att gå ner i vikt pga dålig förbränning , ngt alla får när de blir äldre, det har inte att göra med att man fött barn.
Alla jag känner som fått barn har ist gått ner i vikt pga amning & att de har så fullt upp att de inte hinner äta.Antar att det sista inte var ngn tröst:angel:
 
Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

bristningar o så bryr jag mig inte så mycket i. Men klart oroar jag mig för det mesta tror jag, Okej att jag kanske aldrig blir mig mer lik igen, men det värsta som kan hända är ju att barnet är inte frisk! så klart! Grejen är att min sambo tycker att det är snart är dags att skaffa barn, annars blir jag för gammal tycker han :(
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: hur är det egentligen? ni som har barn?

Börjar du närma dig 45 så har han ju rätt.....:smirk:

/Timsetim
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 572
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Frågeställning enligt rubriken. Mina barn är så stora nu att det är mer regel än undantag med kompisar på besök i huset. Det börjar...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
11 098
Senast: startpompe
·
  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
2 054
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 322
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp