Hundstall!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare dersa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 2 441
D

dersa

Funderar på att bygga ett hundstall med rastgårdar, så att hundarna kan vara lite mer utomhus.. Någon som har lite tips på hur jag ska bygga? jag har idag två greyhound och det kan ev. bli någon mer. Har tänkt mig en byggnad på ca.15-20 kvm.

Sv: Hundstall!

Greys på stall? Det är väl inte den mest lämpade miljön för en greyhound, varför vill du ha dina hundar så?

Så länge det är varmt borde det väl inte vara några problem.

Problem? Jag ser inte Greyhounds som en lämlig ras att hålla så oavsett värme. Greyhounds trivs bäst under ett duntäcke skedandes med en egen människa och gärna en drös andra hundar. Att stoppa dem i stall känns onödigt, varför undrar jag, knappast för hundarnas skull?

Men man ligger ju inte i sängen hela dagarna. Vid tillräckligt varmt väder kan nog även en Greyhound tycka att det är trevligt att få stå ute ett par timmar och titta på vad som händer i världen.

Bara för att man vill ha hundgård så betyder det inte att hundarna ska bo där på heltid.

Då jag arbetar på dagarna så tänkte jag att det kan vara bra för hundarna att kunna gå ut när/om de vill, och inte behöva vänta på att jag eller sambon kommer hem ifrån jobbet. Ett uppvärmt och bekvämt hundstall borde ju inte bli ett sämre alternativ än soffan eller sängen...

Liknande trådar

Övr. Hund Rastgården/hundparken jag brukar besöka är i storlek av halvannan fotbollsplan. Men var för ett tag sedan till en större stad i...
Svar
13
· Visningar
945
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
923
Senast: TantAgda
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 701
Senast: Sel
·
R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
803
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka