Hundraser som diskrimineras.

Sv: Hundraser som diskrimineras.

Oftast biter ju sk "kamphundar" alltså några av de raser du nämnde mycket hårdare än vad t.ex en schäfer gör. Men om det finns en hund som är farlig för allmänheten så borde inte den få finnas. Har en hund anfallt en människa eller en hund så ska deb avlivas. Även om personen inte blivit speciellt skadad, hunden kan mycket väl anfalla någon/något annat. Då kanske ett barn som inte tål så mycket och dör av hunden.

De enda gånger en kamphund avlivas på plats är om det är enda sättet att få loss den. Har hunden släppt och står still och är icke hotfull så skjuts den givetvis inte på plats, utan man gör en utredning.

det.är.ju.bara.rent.skitsnack...det.har.hänt.vid.flera.tillfällen.i.sverige.att.apbt.och.amstaff.blivit.skjutna.på.plats.efter
attacken..

det.är.ju.bara.rent.skitsnack...det.har.hänt.vid.flera.tillfällen.i.sverige.att.apbt.och.amstaff.blivit.skjutna.på.plats.efter
attacken..

Läste du mitt inlägg? Det har gjorts eftersom man inte kunnat garantera polisens eller allmänhetens säkerhet. Det rä för övrigt inte bara pitbulls/amstaffs utan har hänt andra raser.
Men jag känner till VÄLDIGT många fall där hunden efter attacken antingen inte blivit omhändertagen eller blivit omhändertagen och där ägaren fått tillbaka hunden även om det är pitbull/amstaff eller korsning.

attacken..

Men hundar som polisen behövt skjuta är ju sådana hundar man INTE vill ha i samhället iaf.

Som escodobe skriver, i dom fallen har man inte kunnat garantera vare sig polisen eller allmänhetens säkerhet.

Tycker du sådana hundar ska forts leva ?

Du får söka i hundsport, något år sedan.

I somras sades det på nyheterna en gång att taxen ligger i topp med flest bett mot människor.
Men jag håller inte stenkoll precis, i mina ögon är en trevlig hund en trevlig hund oavsett ras/vad statestiken säger.

*kl*

En kamphund har en naturlig instinkt att kämpa/slåss/bita om instinkten triggas (t.ex.; A kommenderar "ligg", hunden lyder inte. A knuffar omkull hunden. Troligen kommer hunden att försvara sig mot den korrigeringen.), vilket många som köper en t.ex. pitbull inte tänker på innan.
Sen hänger mycket på fostran, förstås.
Men även en hund som har det bra, fostrats rätt av koncekvent ägare, kan uppvisa aggressivitet. Tyvärr.

Angående om hästar hugger; jodå en häst kan hugga utan anledning. Eller utan något som enligt människor är en anledning. T.ex. om hästen vant sig vid att alltid få något när man går in i boxen; den dag inget godis dyker upp ur fickan kan det sluta mindre trevligt. I de flesta fall kan det säkert ha att göra med fostran..

//Inte hundägare, dock granne med ouppfostrad pitbul. (btw mycket trevlig hund, men ägaren antingen skriker åt henne eller låter henne göra som hon vill :()

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka