Hundfoderfråga - 'tillskottsfodra' för att få upp protein & fett?

Sv: Hundfoderfråga - 'tillskottsfodra' för att få upp protein & fett?

Ah, då förstår jag. Jag kan kolla igen, men på den tiden jag provade BARF:a (med kasst resultat, men annan hund) så frågade jag just efter sånt i en massa affärer, men utan resultat. Nästan alla affärer får sitt kött centralpackat, och fick inte sådana rester över. Däremot kunde jag ju köpa hjärta, lever, märgben, blod osv ur frysdisken. Men då är priset inte så vackert, och det är fortfarande livsmedelskvalitet på det.

Nu här bara för någon månad sedan letade jag njure, åt mamma och inte hundarna iofs men sak samma, och fanns ingenstans, och inte i butikerna härikring kunde de få hem heller, varken Konsum/Coop eller ICA.

Men kan göra en ny raid och fråga på stormarknaderna med.

Förr kunde man på lilla lokala ICA och Konsum utan problem beställa vad man ville ha. T ex så är de märgben som säljs färdigförpackade i frysdisken för små för mitt tycke, de är söndersågade i mindre bitar. Var inga problem att beställa större/hela ben. Nu går det inte. (Så nu får djuren bara älgben).

Spontant skulle jag säga att du främst ska pröva att gå upp i fettprocent. Min vinthund kräver åtminstone 20% fett för att hålla vikten, särskilt det senaste året. Ju äldre hon blir desto mer fett tycks hon kräva.

Nu får hon ett foder som innehåller 24% fett (torrsubstans) och utöver det så ger vi också laxolja.

Ister vet jag också en del som ger sina lite allt för slanka fyrbenta vänner.

Tänk på att hundar inte äter i % utan i gram!!

Javisst, men det är ju det jag vill/e ha hjälp med, att veta hur mycket jag ska ge för det ska bli motsvarande 30/20 fodret. Och iom att det anges just i procent så, så vet ju jag inte te x hur många gram köttfärs jag ska ge.

Så än kör jag med ögat, hon har tappat lite men inte hysteriskt än iaf.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två Ragdolls, en hona på 5 år och en hane som är 7 år, båda kastrerade. För drygt ett och ett halvt år sedan började hanen gå...
Svar
0
· Visningar
991
Senast: Novienna
·
Hundhälsa Först och främst så har jag kollat igenom hund hos veterinär och jag funderar på att ringa dem igen för att fortsätta fundera, så det...
2
Svar
23
· Visningar
3 891
Senast: Jenka
·
Övr. Hund Tänkte berätta hur det går med vår nya hund. Vi fick en 4-årig amrishane som omplacering för ca 6 veckor sedan. Den tragiska...
Svar
8
· Visningar
2 227
Senast: mandalaki
·
Katthälsa Har sökt runt lite bland trådarna men inte tyckt att jag hittat det jag letat efter riktigt. Har två katter, varav honan är riktigt...
2 3
Svar
49
· Visningar
10 644
Senast: Kratus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka