Hunden i sängen?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Free_Fall
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 100
  • Visningar Visningar 6 233
Sv: Hunden i sängen?

Inga hundar i varken säng eller soffa. Men precis som Galathea så vet jag att jag och sambon inte brukar ha en massa grus och små partiklar från skogen som hamnar i sängen, så när vi inte är hemma brukar dom passa på. Har faktiskt tagit dom på bar gärning en gång...det var ett riktigt kodak-moment men självklart hade man ingen kamera tillhands och hundarna hann hoppa ner illa kvickt.

KL

Japp, hunden sover i sängen, han har eget täcke och massa kuddar. :D

Den här synen ser jag mitt i natten, oftast vaknar jag av att han dammar svansen i ansiktet på mig. Ibland vaknar jag även av en tass. :p
19714044.jpg

Gruset får man på köpet, lite peeling har ingen dött av. Fästingarna är inte så himla vanliga och många här i Norrland, så dom oroar jag mig inte för.

Hej! Jag undrar om ni låter eran hund ligga i er säng på natten eller om den överhuvudtaget låter den vara inne i sovrummet?
:)

Absolut, min Elton ligger alltid i sängen tills ja släcker sen hoppar han ner till sin mysiga korg bredvid mig som han sover i, sen kommer han på morgonen igen och lägger sitt huvud på min axel när jag sover:banana:

Kaiser sover alltid i husses säng. När jag sover där ska han ligga under mitt täcke och nära mig, antingen mot eller mellan mina smalben, eller mellan magen och mina uppdragna lår när jag ligger på sidan :p Sover husse ensam har de varsitt dubbeltäcke som de trynar under :rofl: Kaiser är då alltså 4 kg dvärgpinscher...

Katten sölar ner 10 ggr mer än vad han gör... massa hår och kattsand överallt! :crazy:
Detta kan jag hålla med om; hon sover inte så ofta i sängen när jag är där (hon tycker väl att jag snor hennes plats, för hon brukar ligga vid huvudändan på min sida) men när hon har gjort det är det ibland kattsand och alltid hår i mängder där hon har legat.

*kl* Ni som nämner grus och skitiga tassar... torkar ni inte av hundarnas tassar när de varit ute och det är blött/skitigt?

Japp, båda mina sover i sängen och gärna under täcket. Jag har blivit lite bereonde av att ha dem där och har jätte svårt att somna utan dem...
Även dagtid så ligger de och sover på sängen.

Vår golden får inte vara i varken sängen eller soffan. Vill inte ha fästingar, grus eller smuts i sängen (vi torkar alltid tassar när vi kommer in men omöjligt att få bort precis allt)
Han ligger alltid nedanför min sida av sängen och där har vi placerat ut filtar och hundbädd men det passar inte, han ska ligga direkt på golvet, antagligen blir han varm.

Det gör de flesta med säkerhet, men det beror väldigt mycket på hur pälsig hunden är.
Hade förut en gråhund. Spelade ingen roll att man torkade tassar, ben och mage på honom. Han drog med en hel hög med grus in i alla fall. Skulle han ha fått sova i sängen hade jag blivit galen. Hatar grus i sängen!

Nuvarande hund, RR, grusar inte ned alls så mycket men hon sover inte i sängen i alla fall. Tror inte heller hon skulle vilja det ifall hon fick. Ligger helst för sig själv i sin bia.

//Doccan

Felicia sover med mig och Daniel i sängen. Hon sover även i sin egen säng och under våran säng. Det är om hon blir frusen som hon kommer och lägger sig i sängen med oss.

Spliffen sover aaaldrig i sängen :angel:

n587711675_917370_8685.jpg

n587711675_1208648_9590.jpg

n587711675_1208649_9941.jpg

n587711675_1208650_306.jpg

n587711675_1208652_1023.jpg

n587711675_1208653_1387.jpg

Nästan alltid sover han med huvudet på huvudkudden, tättemot mig. O alltid vaknar jag inklämd mot väggen utan huvudkudde :p

Nu är vi tre i sängen (ve och fasa tycker Spliffen!) och sambon är inte lika lätt att putta bort som mig, så nu sover han oftast vid fötterna o kryper uppåt emellanåt.

Spliffen är dessutom så mycket gentleman att jag får ligga i hans säng (i vardagsrummet) också om jag vill, om jag inte tar alltför stor plats.

n587711675_917367_4100.jpg

n587711675_917368_4408.jpg

nej! långhårig stor smutsig hund i sängen, usch och fy. med tanke på all smuts en hund drar in känns det otroligt ofräscht att ha den i sängen, är väldigt överraskad över hur många här som faktisk låter hundarna ligga i sängen.

Det är ju det allra mysigaste. Jag hatar också grus i sängen, men jag skulle hata att inte få ha min 30 kgs långhåriga grusiga schäfer i sängen mer!

När de ligger på rygg med benen rätt upp i luften och riktigt knorrar av välbehag!:love::love:

Min jack russel terrier sover oftas under täcket hos mig och min man i sängen. Pomeranianen kan göra det om min man inte är hemma eller att jag är borta, han gillar lite plats. Eftersom vi nu hämtat hem två valpar, i något större kommande storlek än våra nuvarande hundar, får det nog bli att alla får sova i egna sängar. Min man är inte alls förtjust att ha hund i sängen. Morgongos går bra, men han tycker att de stjäl lite väl mycket plats och privattid :angel:

th_DSC_0155.jpg

Senast ändrad:

nej! långhårig stor smutsig hund i sängen, usch och fy. med tanke på all smuts en hund drar in känns det otroligt ofräscht att ha den i sängen, är väldigt överraskad över hur många här som faktisk låter hundarna ligga i sängen.

Zaga är alltid ren om tassarna innan vi går och lägger oss, dessutom byter vi sängkläder väldigt ofta ( varannan dag )

Jag har aldrig grus i min säng..

Men det är värt all extra tvätt att få ha henne i sängen :love:

Det har inte varit någon skillnad oavsett om det varit fästingperiod eller inte. Våra hundar har varit i sängen. Vi har inte haft några direkta problem med fästingar i sängen, vi försöker att kontrollera detta ofta under perioden, vi bodde tidigare i ett område med oerhört mycket fästingar. Sedan vi flyttade till Telemark i Norge, så har jag aldrig sett en enda. Tror inte de orkar att beväga sig hit. De flesta här i byn har aldrig ens SETT en fästing. (flott heter det här) :angel:

Sedan: Jag tycker inte att det är ett problem om jag bestämer att mina hundar inte ska ligga i sängen en dag. Det är mitt beslut. De har ju sina egna platser också. Mina hundar varken protesterar eller blir förvirrade om jag ber dem att gå ner.

med en fullpälsad colliehane som springer lös utomhus (och i stall och hästhagar) större delen av dagen så kan jag säga att det inte hjälper ett dugg att torka av tassarna, hela pälsen är full med sand. brukar bli en stor hög där han legat. :p

Ah jag läste inte långhårig :p

Zaga har ju ingen päls att tala om, inte om man jämför med en collie exempelvis ..

KL

Inga hundar i sängen hos mej, jag vill inte ha grus och päls där jag ska sova.
Sen OM dom skulle ligga i sängen misstänker jag att dom skulle ligga väldigt väldigt nära (Midas skulle nog helst ligga PÅ mej) och då skulle jag aldrig kunna sova, sen är jag halv-allergisk och vågar inte utmana ödet genom att ha dom i sängen.
I soffan får dom vara, annars sover dom på varsin bädd brevid sängen eller så kryper dom in under.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 203
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
2 014
Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 921
Senast: Lobelia
·
R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
803
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka