Hunden i sängen?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Free_Fall
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 100
  • Visningar Visningar 6 233
Sv: Hunden i sängen?

ursäkta om jag låter lite otrevlig nu, men hur f-n orkar du bry dig om din väninna har hundarna i sovrummet eller inte? :crazy: tror inte dom lider av att inte vara där om de inte är vana vid de. dom har väl förhoppningsvis resten av huset att vara i?

*kl* I sängen en stund på kvällen samt alltid när han är ensam hemma! Han är så söt när han hoppar upp och säger godnatt, sen ligger han i fotändan en stund, typ en minut på sommaren och en kvart kanske på vintern, sen blir det för varmt.

Klart man ska ha en stor långhårig hund i sängen! Har helt slutat med peelingkrämer nu (sover på en matta av grus ju :P) mycket ekonomiskt och bra! Nä men seriöst så ångrar jag lite att jag lärde honom va i sängen, men det är gott att somna med den tryggheten hans varma lilla klump till kropp innebär.

Om jag har pv i sängen får han INTE komma upp och har heller aldrig ens försökt

Mina får inte vara i sovrummet. Dels för att jag tycker det är skönt att ha ett helt hårfritt och kliniskt rent rum samt för att sambon är allergisk. (märker dock bara av det om han gosat med hundarna utan att tvätta händerna eller tex ligger och andas in hundhår en hel natt).

Senast ändrad:

KL
Jag har loftsäng så min sover av naturliga skäl inte i sängen. Han har en bädd och brukar ligga på den eller på golvet. Är vi nånstans där sängen står på golvet så vill han gärna ligga på fotändan en halvtimme eller så men sen blir det för varmt.

Går aldrig upp i vare sig säng eller soffa utan att "fråga" först.
Undantaget är när han är ensam hemma, då går han upp i soffan och tittar ut genom fönstret. Tycker det är ok, han har aldrig några andra hyss för sig (skulle kunna ställa en oxfile på låga vardagsrumsbordet och gå) så soffbesöken kan jag unna honom. Lägger över en filt så det inte blir så lortigt bara...

Måste bara fråga, ni som har hunden i sängen hur gör ni under fästingperioden?

Jag kan leva med både hår och grus i sängen (byta lakan ofta bara:D) men fästingar vill jag INTE ha i min säng. Det känns taskigt att förbjuda hunden tillträde till sängen halva året, den förstår ju inte varför...

Så, hur gör ni?

Nej, våra hundar sover inte i sängen, de ligger på soffan eller på golvet.

Vi har två JR och en rottis.

Det är ingen av dem som visar intresse av sängkammaren, de har ju soffan!;)

Hej! Jag undrar om ni låter eran hund ligga i er säng på natten eller om den överhuvudtaget låter den vara inne i sovrummet?
:)

Aldrig. Inte i sängen och inte i soffan. Han vet inte av något annat så han lider inte av det.
Sova/ligga i sängen/soffan skulle bara medföra hår, eventuellt skitiga tassar, fästingar som ramlar av på sommaren...
..sen det värsta är ju inte att han skulle ligga i vår säng eller vår soffa.. så vet ju inte vovvsingen vilken soffa eller säng han får ligga i. Så hoppar han kanske upp lerig i någon annans soffa... nej.
Han sover dock i sovrummet, men bredvid sängen!

Absolut:love:
Vad är det annars för mening med att ha hund:confused:
2 Bc + en halvtids adopterad Bc i 180 säng + gubbe (smal och två meter lång)
Själv är jag liten och smal och behöver bara nån dm madrass och en snutt kudde:laugh:

*kl*

Jodå, nog får de vara i sängen alltid. Hanhunden vi har hemma just nu tycker dock oftast att det blir för varmt, med det brukar bli lite gos på kvällen och på morgonen då han tycker att det blir för varmt på natten än så länge. Katten sölar ner 10 ggr mer än vad han gör... massa hår och kattsand överallt! :crazy:

Våran lilla whippet ligger alltid i sängen och under täcket:D Bortskämd? Ja visst, men han är vår lilla bebis, dessutom fryser han ju annars. LIgger så stilla i sängen så märker knappt av honom. Ibland kryper han ner och lägger sig i sin egen bädd om det blir FÖR varmt under natten.

Måste bara fråga, ni som har hunden i sängen hur gör ni under fästingperioden?

Jag kan leva med både hår och grus i sängen (byta lakan ofta bara:D) men fästingar vill jag INTE ha i min säng. Det känns taskigt att förbjuda hunden tillträde till sängen halva året, den förstår ju inte varför...

Så, hur gör ni?

Kör med Frontline, så då fastnar inga fästingar;) Dessutom har man en beige whippet, så dvs i princip ingen päls samt att ev fästingar som ändå fastnar ser man ganska tydligt!

*lånar*

De får välja på soffa/säng/golv/hundsäng som de vill. Labben brukar hemma hos mig ligga på sin madrass på golvet (tredubbelt vikt bäddmadrass + täcke så det är ganska mjukt) medan lagotton växlar mellan alla bäddar.
Hos mina föräldrar så ligger båda i sängen.

Inga bekymmer med fästingar. Här kör vi Scalibor och det har fungerat felfritt i tre års tid här (i somras hade hundarna dock en fästing var ändå).
Känner mig inte räddare för att få fästingar via min hund som ligger i sängen än vad jag är när jag går ute i skogen.

Inga av mina sover i sängen, eller i soffa nheller för den delen, inte helelr hundar som hälsar på får vara där. Katterna är inte så mycket att göra åt :D

Mina ligger alltid i sängen om jag sover där. De är så himla små att de inte stör. Spec inte nu när jag är singel och jag delar en dubbelsäng med två 3-kiloshundar. Det är mest bara mysigt.
Inte så mysigt då de fäller. Men då får man antingen rolla sängkläderna eller ruska dem varje dag istället. Det är absolut värt det.

Jag vill varken ha hår, grus eller fästingar i sängen. Håret tas bort och grus drar de inte med sig då de tvättas om de är smutsiga innan de får komma in.
Fästingar kollas efter och plockas. I somras körde vi Frontline(tror jag det var) för första gången, verkade fungera.

Jag har 2 stora hundar och de sover inte heller i mitt sovrum. De sover i sina biabäddar utanför ^^

Jag har 2 stora hundar och de sover inte heller i mitt sovrum. De sover i sina biabäddar utanför ^^

Har du glömt att det var du som gjorde den här tråden, för så här skrev du då... :angel:

**Tack för att ni har svarat!
Jag själv har 2 (snart 3) hundar och de sover ofta i min säng^^
Min väninna har även hon 2 hundar, men hon låter dem inte gå in i sovrummet p.g.a att hon egentligen är allergisk, men tål dem (?) Hon har ej stängd dörr men en lite grind :crazy:
Är det fel att ha det så? Vad tycker ni?**

Oups jag glömde att jag var inne på min kompis användare, ursäkta misstaget. hejdå

Finns inte på kartan att min hund inte skulle få sova i sängen. Definitivt uteslutet att porta honom från sovrummet (blir dessutom svårt då vi har kök/sovrum/vardagsrum i samma rum).

Samma här.

Här ser ni anledningen till att jag vill ha bred säng :p
93847_1225148824.jpg

Liknande trådar

R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 203
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
2 015
Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 921
Senast: Lobelia
·
R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
803
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka