Hunden i sängen?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Free_Fall
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 100
  • Visningar Visningar 6 233
Sv: Hunden i sängen?

Min kära vovva sover där de passar henne, och sängen brukar bara passa på morronen.. dock så betyder "gå ner" alltid gå ner...

Min hund får vara i sängen om hon vill men oftast tycker hon det är för varmt. Däremot brukar hon hoppa upp och mysa en stund på morgonen. Under natten ligger hon antingen på golvet eller i någon av sofforna.

Min lilla DP tjej sover i sängen å under täcket så nära som möjligt =) Fryser som bara den annars! =)

Mina 2 (en Jack Russell och en chihuahua) sover i sängen. Vart annars skulle de sova?! :crazy: :angel:

Jag tycker det är lite ofräscht med dem i sängen.. Alla bakterier och.. Nej tack. De sover nedanför på en mysig fäll istället.

GatLyktan

KL
Vår grabb sover där ibland om nätterna, oftast blir det en stund på morgonen som han ligger i sängen. Mestadels ligger han under sängen när vi sover.
Är ingen hemma så är soffan och sängen en välanvänd plats;)

*knapplån*

vad många som har vovvarna i sängen!
jag har valt att inte låta henne vara i varken soffa eller säng och vad jag vet har hon aldrig ens varit upp då jag varit borta hemifrån.
detta för att jag inte vill ha massa smuts, hår och lera där jag ska sova. har henne på hennes filt vid sängen så kan ändå ligga och klia henne på magen. :)

Sover i sängen?? Nej vet du vad!!

Sängen är till för att rulla runt i så man blir av med alla lösa hår.

Min Beauceron sover i vår säng... Oftast, inte jämt, för ibland tycker han det blir för varmt. Men helst vill han sova mitt mellan mig och husse, utsträckt, med huvudet på en av oss, helst med nosen mot vårt ansikte. Sen somnar han på cirka tre sekunder och det är så mysigt och gulligt att det är inte klokt! Mitt i natten vaknar man och allt man ser är fyra stora tassar på långa ben som sticker rätt upp i luften!
Katterna vill också gärna sova där men det får dom inte för honom, så dom sussar med lillmatte istället.
Ska tilläggas att vovven hoppar ner på golvet på stubinen om vi ber honom!

Ja mina sover i sängen ibland. Dom får om vill, men dom tycker att det är för varmt. Plus att dom har två stora bäddar bredvid sängen. Så dom brukar inta varsin bädd och jag sängen..

Dessutom har schäfern tagit beslag på en av sofforna, som helt plötsligt blev brara hennes :)

Senast ändrad av en moderator:

Min tik sover i mitt rum. Hon väljer själv om hon vill sova under skrivbordet på sin fäll, i sängen eller i fotöljen. hon brukar variera sig lite. men när jag vaknar på morgonen ligger hon alltid i sängen. :)

Min hund sover i sängen (undantaget när hon löper eller sover i barnens säng). Det bara blev så från början och det är helt OK. Hon är ju varken stor eller hårig så det är inget stort bekymmer med min Italienska råtta :D

Tack för att ni har svarat! :)
Jag själv har 2 (snart 3) hundar och de sover ofta i min säng^^
Min väninna har även hon 2 hundar, men hon låter dem inte gå in i sovrummet p.g.a att hon egentligen är allergisk, men tål dem (?) Hon har ej stängd dörr men en lite grind :crazy:
Är det fel att ha det så? Vad tycker ni?

Jag och min mamma nästan slåss på kvällarna för att vi vill båda två ha hunden i sängen ^^
Men hon hårar ju inte, luktar inte, är bara sådär lagom mysig. Snart har vi två hundar, då behöver ingen känna sig ensam i sängen ^^

Nix, min lilla ligger i sin biabädd på ett fårskinn nedanför min säng. Ligger hon inte där, ligger hon i sin plastsäng på ett mjukt täcke i vardagsrummet. Skulle hon tröttna på det lägger hon sig i soffan som oxå står i vardagsrummet. Där sträcker hon ut så hon ligger raklång.

JEPP både hunden och katten,
hunden sover alltid i sängen
katten sover bara ibland och kortare stunder tycker inte om når jag rullar runt.

Förr hade vi dom i sängen, men sen vi flyttade så har de blivit en del nya regler. Jag tycker inte om att sova bland massa grus å hår:). Nu sover dom i sina biabäddar.

Men det är klart hunden ska vara i sängen, vad har man dem annars till kalla vinternätter? ;)

Fast hade han varit långhårig hade jag nog funderat två gånger, särskilt på sommaren med alla fästingar och skit.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 203
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
2 020
Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 921
Senast: Lobelia
·
R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
803
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vilka raser passar in?
  • Falsterbo horse show byter namn