Hunden i sängen?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Free_Fall
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 100
  • Visningar Visningar 6 233
Sv: Hunden i sängen?

Ojoj, inte bara jag som har hunden i sängen ser jag?! :p Min jrttik sover alltid i sängen, gärna under täcket eller på en egen kudde :o

*kl*

När jag är själv får de gärna ligga i sängen, har jag sällskap är det golvet som gäller. Vill dock helst inte att de tar för stora friheter och ligger i sängen jämt själva också. Fiddeli brukar fråga om lov, men i om hon i perioder får sova mycket i sängen kan hon tänja på gränserna och ligger gärna och myser där hela tiden.

För tillfället delar jag säng med en schäfertik, en jaktgoldenvalp och en rottishane. Det går utmärkt och är mycket mysigt. :D

min kille ligger oftast i sängen på kvällen innan jag somnar så han får bli lite kliad, sedan blir det för varmt och då ligger han under sängen, sedan under natten kommer han väll upp några gånger, brukar ligga på den andra kudden då jag sover helt ensam (nej ingen man i min säng inte, förutom hunden då). När vi är hundvakt så brukar det helt plötsligt ligga två kottar i min säng på vardera sida :o:o

Värst av allt är väll om någon sover över och ligger i samma säng, då sitter han nedanför och ser helt förstörd ut för att det ligger någon på hans sida, han brukar inte ens hoppa upp då, sitter bara på golvet och försöker stirra bort den andra personen. Han har en egen korg men den står i hallen då det är perfekt svalt för honom och det är som hans egen lilla plats där ingen stör honom då vi inte är där så mycket, ligger där när han vill vara ifred.

Självklart så ligger han i sängen när jag är borta också och på dagarna. Han är en riktig latsis som gärna sover länge på morgonen, blir en riktig surpelle om han måste "stiga upp på riktigt" innan kl 10 på morgonen, första promenaden är redan vid 5 på morgonen men efter det är det bums i säng direkt :rofl:

min tik sover alltid i sängen.
Skulle vara tomt att sova utan henne.
Hade hon däremot varit långhårig så hade jag tackat nej till henne i sängen.

klart hon får sova i sängen!:love: det är ju kallt och hårt på golvet :angel:

Hailee sover oftast mellan mej och husse, speciellt nu på hösten/vintern.. på sommaren sover hon längst ut på sängen, närmast balkongdörren :D

på bilden har hund och husse slocknat på en madrass på golvet...

Min lill-kille ligger alltid i sängen, helst under täcket på min hals, det är mys :)

Min hund sover inte i sängen, hon sover i sin bädd vid sidan om. Om vi inte är hemma brukar hon dock vara i sängen.

När hon blir passad hos svärföräldrarna sover hon i deras säng.

Min lilla (jack russel) sover så gott osm alltidi sängen under täcket! :p

Min stora (samojedkorsning) ligger en stund på kvällen å myser men tycker sen de är för varmt å flyttar sig till hallen!

Min 120 säng delas av mig, min grandis, min basset och min cavalierblandning, och en persermisse. och pojkvännen på helgerna. Trångt, men så mysigt=)

Goliat får sova i sängen, men då får han ligga nere vid fotändan. Jag blir så himla täppt i näsan om han ligger närmare än så. Han älskar att ligga och sova i sängen. Tyvärr tycker min pojkvän att det är det äckligaste som finns att ha hunden i sängen. Nu när jag bor själv får jag göra som jag vill, men om vi skulle flytta ihop skulle nog hunden åka ner på golvet ögonaböj.
Jag tror iofs inte att Goliat skulle reagera nämnvärt på det. Han har ju sin säng också, som han ligger i alla andra tidpunkter på dygnet.
Men jaaaag vill ju ha gosmyshunden hos mej när jag sover! :mad:
Dumma pojkvän. ;)

HAHA fy fan vad trångt!
jag och sambon har en 160 säng, en engelsk springer spaniel å en katt och det tycker jag är trångt! å ännu värre när mammas springer spaniel är här också :crazy: huu

förut var jag elak och tvingade tintin att sova i sin biabädd som var i sovrummet, jag är som prinsessan på ärten och kan absolut inte sova om det är skräpigt i sängen. men sen blev han jättesjuk i tarminflammation och höll på att dö, så jag lovade honom att om han blev frisk skulle han få sova i sängen resten av sitt liv! :D och det funkade jävligt bra höhö :)

Japp sängen är öppen för hunden, tyvärr sover han ändå helst på golvet, då han antagligen tycker att det blir för varmt, eller att jag är för rörlig.

Kl

Min har en bia precis brevid min sida av sängen.
Han varvar mellan sängen, bian och golvet. Han sover mest på golvet vid en av dörrarna, det drar lite där och han trivs när det är svalt.

Varje morgon när sambon går till jobbet kommer han dock upp i sängen, tittar på sambon och lägger sig alldeles nära mig. Ser ut att tänka "Ha en bra dag på jobbet, äntligen får jag ha henne ifred!" :p

Att ha min hund utestängd ifrån sovrummet, eller något annat rum är inget alternativ. Här ligger vi var vi vill och helst på rygg i mitt knä!

Vi sa när vi hämtade vår valp för ett x antal år sedan att han absolut inte skulle få ligga i soffan eller i sängen..gissa vars hunden ligger ? :grin:

Dock är han inte så förtjust i att ligga i sängen länge då han tycker det är för varmt.

Jag ska inom en snar framtid köpa mig en st bernard...och jag undrar hur vi ska rymmas i sängen :D

Mina hundar som jag haft har fått ligga var de velat ligga. I sängen, soffan, fotöljen eller i sin egen bädd. Ser absolut inget konstigt i det. Kan man ha barn i sängen kan man väl ha en hund också. De är ju också familjemedlemmar.

Vill hon så kan hon väl smyga upp i sängen,men det gör hon inte och har heller aldrig visat att hon vill..
Men så har hon en egen lyxsäng,en avklippt madrass,så på höjden är den nog 25 cm och på detta en ullpläd och ett gammalt täcke,där bäddar hon och sen sover!

Så nej,jag vill inte ha hund i sängen!

Min hund brukar sova i sängen med mig när det är kallt, då vill han helst ligga bredvid mig eller mellan mina ben :rofl:. Ibland blir det jobbigt, för han gillar att ligga i mitten och ta alla plats, men mest är det mysigt. :)

Jag har helst inte hund i sängen alls. Det blir trångt och hårigt. Lille fjant gör det dock ibland. Är hon stressad eller låg mentalt mår hon bättre av att få sova bredvid mig och då tillåter jag det. I vanliga fall ligger hon dock i soffan. Sam får inte sova i sängen. Jag har tagit upp honom en eller två morgnar för att jag inte orkat gå upp, men i övrigt har han sin plats på filten på golvet. Soffan ligger han i ibland om jag har honom i knäet och vi gosar. Annars är det golvet igen.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 203
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
2 020
Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 921
Senast: Lobelia
·
R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
803
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vilka raser passar in?
  • Bildtråd