Hunden i sängen?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Free_Fall
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 100
  • Visningar Visningar 6 233
F

Free_Fall

Hej! Jag undrar om ni låter eran hund ligga i er säng på natten eller om den överhuvudtaget låter den vara inne i sovrummet?
:)

Sv: Hunden i sängen?

Min hane sover alltid i sängen. Under hans värdighet att ligga någon annanstans. Min tik sover i bur om hon inte är så trött att ögonen går i kors, då ligger även hon i sängen. Tillsammans med mig, sambon och tre katter..

Japp, båda mina ligger i sängen!
Dock får inga av extrahundarna göra det. Tycker det räcker med 2 i sängen.

Han brukar komma in och ligga hos oss en stund, men sen tycker han det bli för varmt.
Han ligger väl i sängen max 20 minuter under hela natten.
Ca 10 minuter på kvällen och ca 10 min på morgonen. :p

Innan jag fick Sara så vart det inga hundar i sängen,basta.

Men så kom jag in en fm och såg henne och Dino sova så gott ihop, så ja, dom får sova i sängen ;)

Mina hundar sover i sina biabäddar eller på golvet i sovrummet med mig. Inga hundar i sängen. (Iaf inte när jag är där. Sen vet ju jag med mig att det inte är jag som drar in grus och lägger det i min säng. Konstigt fenomen det där. ;))

Ja min hund får ligga i sängen. Han varierar med att ligga hos mig i sängen eller med att ligga i sin egen säng på golvet bredvid min.

Ca hälften av nätterna sover min hund i soffan (i samma rum) resten sover hon i min säng men bara när jag sagt till. Hon får aldrig hoppa upp i sängen utan min tillåtelse.

vad ska man ha hund för om inte ha dem i sängen:angel:

Klart!!

Gilly

Min vill inte ligga i sängen när jag är där om han inte blir rädd för nåt, men nu när min säng är på golvet slipper han hopa upp till mig och ligger brevid då också istället. Han ligger bara i sängen när jag inte är där, det blir för varmt annars. Men skulle han vilja så får han, även om jag inte tycker om att dela säng, men han har ju alltid fått det så.

Självklart sover han i sängen :D under täcket, så nära matte som bara är möjligt :love:

Det är under hans värddighet att sova på tex. golvet. :angel:

Finns inte på kartan att min hund inte skulle få sova i sängen. Definitivt uteslutet att porta honom från sovrummet (blir dessutom svårt då vi har kök/sovrum/vardagsrum i samma rum).

Han börjar helst mellan husse och matte och lånar gärna ett hörn av någons huvudkudde. Sedan blir det för varmt och då flyttar han ner på golvet, och så tillbaka till sängen när det blir för kallt.

Ja mina får alltid sova i sängen om dom vill:P

Fast det är bara en av dom som gär det dom andra 2 ligger is in egna för dom tycker det bli alldeles för trångt i våran:P

*kl*

Akilles sover på golvet. Det har han inget emot. Däremot ligger han gärna och myser på morgonen i sängen när vi har vaknat.

Min phalénehane Nemo fick alltid sova i sängen innan. Men min man sa nej till det så då börjades en träning till att han inte fick hoppa upp i sängen något mer. Men det slutar alltid med att Nemo sitter och gnäller, oavbrutet, fram tills det att husse ger honom tillåtelse att hoppa upp. Vilket han alltid får i slutändan då man inte kan sova pga hans gnäll.

Mina hundar ligger inte i sängen de ligger alltid en under och en på sida(har 3),Men visst händer de att en slinker upp när man ligger och sover djupt.

Jag sa till mig själv att hunden INTE skulle få sova i sängen när hon flyttade in. Hon försökte hoppa upp men det var ett nej som gällde. Inga problem, första natten sov hon på sin plats på golvet. Andra och tredje natten sov hon i soffan. Fjärde natten gav sig mitt mjuka, mesiga jag till känna och sedan dess sover hon i sängen. :angel: :D

Liknande trådar

R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 203
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
2 015
Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 921
Senast: Lobelia
·
R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
803
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka