Sv: Hundbur

Jag har en tvärstäld bur från Mitax. Den är special gjord både för hunuden och för bilen (har en skoda och det är kant som är lite dum). Jag betalade 4.300 kr för den. Den är gätte bra då man ändå får plats med lite saker där bak. Den går också perfekt in i en volvo också (av senare modell), och då har man mycket extra plats att packa om man behöver. Nackdelen är väl att den väger fläsk :o . Den är helt skramelfri även om man kör på ojämn väg. www.mitax.se

En intryckt front ger också oss människor sämre utrymme och vi riskerar klämskador, ...
Skillnaden är att bilens deformationszoner inte är instoppade i befintligt utrymme och därmed tar värdefull plats.
Det finns antagligen inte 2 bilolyckor som är lika, så det går nog inte att sia om hur det skulle gå med bur eller sele i varje enskillt fall.

men inte uppfostrar man en valp på en kvart och jag vill nog kunna lämna den i bilen innan den fyllt ett år.
Min nya är ett år, och det är länge sedan jag bekymrade mig om tuggad bil. Dom 2-3 månader det tar innan hunden lärt sig tycker jag inte motiverar en bur.

Jag hoppas och tror att det inte finns alltför många hundar därute med problem som din har. Och att det därför inte finns det behovet av bur.

Hur man gör med bil och hund varierar. Det gäller att vara flexibel. Det finns platser jag inte ens överväger att parkera min bil, mycket mindre med hund i. Å andra sidan ställs jag sällan inför det behovet, eftersom jag undviker storstäderna så mycket som möjligt. I dom miljöer jag vanligen använder bil, går det utmärkt att lämna skuffen öppen med hund i. Som sagt, det gäller att anpassa sig. :)

LIA

volvos kontruktörer hade tappat bort radiemallarna när dom gjorde 740 och 940 och enda dom hade kvar var en vinkelhake och vips så kom världens kantigaste bil ;)

Min bil sitter det en 945 bur i fast jag har V90

Har du nån bild på din bur? Vi har en 945a nu som vi ska ha bur/galler i.

Här kommer bilder på min bur.

DSC02465.jpg

DSC02466.jpg

DSC02468.jpg

DSC02469.jpg

DSC02470.jpg

DSC02467.jpg

en gammal tränings kompis kom förbi i fredags med ny bil och bur och han hade en sån bur. Enda jag reagera på att det var gjort med 10mm fyrkant rör så så klent ut.

vad tycker du om Ru-produkter? jag vet inte ett dugg om de hära med burar så å grindar så lika bra att fråga sig fram..
tyvärr pratar jag itne om burar utan vi fka köpa grindar... har 2 schäfrar å den lilla skuttar mer än gärna in i en bir.. men den stora skakar å sätter svansen mellan benen efter en mindre trevlig sak när han var valp...
så tyvärr blir de bara grindar..

Hehe. Tack. Gillar poserandet på sista bilden! Jag ska fundera på vad som blir bäst för oss, lös bur eller bara galler i framkant och bakkant.

Fan vart det tyst på dig för första gången :rofl:

Nej då det behövs faktiskt inte pigghalsband på Jääkäri då han är så förig o samarbetsavillig ändå. Lär inte behöva det för o använda det som drifthöjande heller för då blir det nog lätt tokigt allt som är.

hittade heller ingen h-sida fick telenr häromdagen han gjorde tydligen grindar och burar mm efter måttbeställning... tänkte om de va nån annan som visste nått så man itne beställer å så är de bara skit...

I veckan här fick jag av en händelse tag på en dubbelbur....tränaren jag står hos hade en ståendes som han lånat ut...jag frågade om han skulle ha den men det skulle han inte och frågade om den passade om jag fick köpa den...och den fanimej passade :D ...så 5oo kr fattigare ovch en hundbur rikare är jag nu :bow:
Vet inte vad det är förmärke, men det skramlar inte och ser helt ok ut

Liknande trådar

Övr. Hund Jag tänkte köpa en ordentlig hundbur till bilen. Just nu har jag en lånad gallerbur men jag vill ha en sån där rejäl variant som är...
2
Svar
24
· Visningar
2 938
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Sitter och funderar, bur eller grindar/lastgaller, vilket som är bäst. Byte bilmodell för att få större kombiutrymme. Valet föll på en...
Svar
9
· Visningar
6 858
Senast: Fiffi1
·
Övr. Hund Nu ska det köpas en bur till hundarna, och det med basta :grin: Har en v70 och funderar på om jag ska sätta in en hel bur (delad)...
2
Svar
23
· Visningar
12 063
Senast: Fiffi1
·
Övr. Hund Har klurat lite på det här, eftersom jag jag är redo att skaffa en valp. Just nu har jag en volvo 745 som nog rullar ett år till, den...
Svar
7
· Visningar
3 588
Senast: PIRU
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka