martha

Trådstartare
Det har ju varit några trådar om det här nu ett tag, som fått mig att fundera på att köpa en bur eller kanske grindar. Har aldrig haft nåt sånt övht , inte ens lastgaller i min nuvarande bil ( en bra anledning:angel: har jag tycket vara att ingen törs stjäla varken bil eller hundar då min sch är duktig på att vakta bilen :angel:

I vilket fall somhelst så har jag ändå börjat fundera på en bra bur, dels för säkerheten och dels för att kunna öppna ordentligt om dom blir kvar i bilen nångång under sommartid...Den förra länken jag la in fick jag tydligen skämmas för :p

men denna buren då ? är den ok för er experter...Nu är den inte för just mitt bilmärke, men måtten stämmer...är det viktigt att dom är specialgjorde för just ett bilmärke?

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_18/09300000-09309999/640x480/9306670.jpg

Sv: Hundbur

Jag som bygger egna burar tycker inte om den. De har vänt på vissa saker.

Matrialet är bara 10mm i fyrkant o det är klent tycker ja men mest en smaksak jag vill iaf ha 15mm då håller det bättre.

Sen panikluckorna fattar inte vitsen med o ha dom nere då ska du fälla sätena först o.s.v. för och få ut hunden. Jag sätter alltid dom upptill så det går o få ut hundarna utan krångel det kan ju vara bråttom när det väl blir nåt då vill inte ja iaf ha en massa saker o behöva göra.

så ser jag på det men det är ju en smaksak så att säga.

Hmm, jag får fråga "jeppe" i morgon om man kan ha en "940 bur" i min bil....måtten stämmer fast jag tänker på bakrutan, min bil är ju lite mer lutande tror jag än volvon

Hmm, jag får fråga "jeppe" i morgon om man kan ha en "940 bur" i min bil....måtten stämmer fast jag tänker på bakrutan, min bil är ju lite mer lutande tror jag än volvon

volvos kontruktörer hade tappat bort radiemallarna när dom gjorde 740 och 940 och enda dom hade kvar var en vinkelhake och vips så kom världens kantigaste bil ;)

Min bil sitter det en 945 bur i fast jag har V90

Jeppe dubbelbur för 2000...är det ett bra pris ?

PIRU ..läs osynlig stil :angel:
säljer du burar också och vad är det pris

Väldigt bra pris. Jag älskar min jeppebur. Skrammelfri och känns säker. Jag gav hemska 7000:- för den med frakt och flyttbar mellanvägg. Letade på begagnatmarknaden i 6 månader utan något fynd så.. :crazy:

jag kanske ska slå till då? Är bara lite nervös ifall den inte passar trots att måttmässigt ska det gå bra...

Väldigt bra pris. Jag älskar min jeppebur. Skrammelfri och känns säker. Jag gav hemska 7000:- för den med frakt och flyttbar mellanvägg. Letade på begagnatmarknaden i 6 månader utan något fynd så.. :crazy:

7000:- är ju rena rånet då kan man ju köpa en Stilbur och få snygga laminatglas luckor till buren o.s.v.

5750:- exakt, men då utan flyttbar mellanvägg och frakt. Bara frakten kostade multum.

Stilburen är dessutom ful.

vet inte om det är mellanvägg på denna faktiskt, men jag behöver inte det heller, dom kan samsas på hela ytan...och den lille vill nog se "storebror"....

Ja, ärligt talat tycker jag den var görful jag också...Jeppe är ju bra mycket snyggare...men sen kanske kvaliten är avgörande så man inte bara köper snyggt om det är skit...

Vi får se nu vad jag gör, troligtvis så byter jag bil inom nåt år så jag vill ju inte köpa på mig nåt extra...denna får jag väl det jag ger för den även om ett år kanske

Jag valde Robust just för att få galler mellan hundarna så att de såg varandra och inte en träskiva (som iofs är praktisk om man nu skulle köra hundar som inte gillar varandra...)

Det blev lite väl mycket reklam och burförsäljning i den här tråden. Tänk på det i framtiden.

Mvh moderator Jadzia

Men V90 är ju bara en "till-filad" Volvo 700/900. Grunden (och därmed måtten) är ju mer eller mindre identiska. Inte så konstigt att buren passar.. :smirk:

Begagnade burar brukar man få räkna med att de kostar ca 50-60% av nypris oavsett märke/modell.

Men V90 är ju bara en "till-filad" Volvo 700/900. Grunden (och därmed måtten) är ju mer eller mindre identiska. Inte så konstigt att buren passar.. :smirk:

åh fan är det så :smirk:

Det tror du inte jag visste redan. Har haft alla 3 modellerna så det är jag ganska säker på att jag visste redan.:rofl:

Sen är den inte helt sant med "till-filad" för det skiljer ganska mycket mellan en 745 och V90 må jag säga skiljer sig hyffsat´mycket med en 945 också.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag tänkte köpa en ordentlig hundbur till bilen. Just nu har jag en lånad gallerbur men jag vill ha en sån där rejäl variant som är...
2
Svar
24
· Visningar
2 938
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Sitter och funderar, bur eller grindar/lastgaller, vilket som är bäst. Byte bilmodell för att få större kombiutrymme. Valet föll på en...
Svar
9
· Visningar
6 858
Senast: Fiffi1
·
Övr. Hund Nu ska det köpas en bur till hundarna, och det med basta :grin: Har en v70 och funderar på om jag ska sätta in en hel bur (delad)...
2
Svar
23
· Visningar
12 063
Senast: Fiffi1
·
Övr. Hund Har klurat lite på det här, eftersom jag jag är redo att skaffa en valp. Just nu har jag en volvo 745 som nog rullar ett år till, den...
Svar
7
· Visningar
3 588
Senast: PIRU
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka