Hundbur?vilken?var?

Josssefine

Trådstartare
letar fanetiskt efter en hundbur till min dvärgschnauzer tik.
Buren ska vara av hrdplast(eller liknade)
Hur tycker ni måtten ska vara? Jag ser nämligen gärna att hon har större plats.
var har ni köpt era burar?
Vilka märken?
Strl till vilken ras?

Sv: Hundbur?vilken?var?

Vad är det för bur du menar?
Vad ska den användas till?
En som ska användas i bilen, på flyget, hemma?

Buren är tänkt att ha på tex utställning eller liknade samt kunna ha den hemma.

Varför inte en stålbur istället? De är högre och finns i många storlekar. Fördelen med en stålbur är att man kan fälla ihop den = lättare att bära ett lite platt paket. Hunden bör kunna stå/sitta upp i buren utan att bocka ner huvudet. Mät höjden på hunden när den sitter, mät sen längd x bredd när den ligger i normal ställning så får du en bra "måttstock" på hur stor buren bör vara. En plastbur går lättare sönder än en stålbur.

Jag har 2 stålburar, en mindre för utställning och en större i bilen. Jag har köpt båda på utställningar. Det brukar finnas många som säljer burar. Kolla på Häromis web site t ex. Man kan förbeställa av dem och hämta på en utställning. Min lilla bur är minst 20 år gammal och den har varit på väldigt många utställningar genom åren och fungerar som den ska fortfarande.

Juhla har jätte bra och billiga hopfällbara burar,som passar för bil och utställning,storlek 2 frallor/1 amstaff tik kostade 500kr

Jag var nog otydlig :o,menade inte att den skulle användas som bilbur i kombi bil ,utan mer att den är liten nog för att tex kunna ställas i baksätet (och sättas fast).
Min bilbur är krocktestad i samarbete med försäkringsbolag och ihopfällbar även om det tar en stund att skruva i sär den.

Det finns ju bara MIM Variocage som är krocktestad på den Svenska marknaden (iaf större burar). Ett märke är belastningstestat för vikter upp till 2 ton o en annan är krocksäker för hunden om bilen frontalkrockar.
Frontalkrockar står för 12 % av alla bilolyckor.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 524
Senast: Raderad medlem 149524
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 789
Senast: Derivata
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 293
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 566
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Falsterbo horse show byter namn