Hundar och julgran?

Lottch

Trådstartare
Haha, lite tidig tråd kanske, men läste en inredningstidning med julförslag nyss och kom att tänka på något.

Jag och min sambo har precis flyttat ihop till ett eget hus och har absolut inget julpynt. Jag hade tänkt åka till Sia och lyxa på med snygga glaskulor för några tusenlappar då - PING - inser jag att det kanske inte är så smart med två hundar som älskar att fara runt som två yrväder överallt och inte bryr sig om något som står de i vägen.

Tidigare jular har vi bara haft en hund och han är så snäll ensam att han aldrig skulle gå fram till granen och välta den med tillhörande pynt, han är bara intresserad av julmaten... Men nu när vi har lillskruttan också så blir jag lite nervös, är det värt att lägga ned en förmögenhet nu på julkulor eller är det vettigast att köpa plastkulor och inte chansa?

Hur har ni det? :)

Sv: Hundar och julgran?

Jag har både plastgran och plastkulor men inte pga. hundarna som nog inte skulle få för sig att välta granen utan endast för att jag har svårt att få tag i riktig gran och glaskulor aldrig har kommit in i min tankebana.
Firade jul hos några bekanta ett år och där var det 5 hundar, familjen hade en riktig gran som fick ta mycket stryk när hundarna busade runt, tappade räkningen på hur många gånger den välte och hur mycket barr den lämnade ifrån sig :p , där hade det nog inte varit så lämpligt med glaskulor.

Tror man känner bäst själv hur man ska göra. Har man en livlig hund som gärna busar utan att se sig för så tror inte jag att jag skulle satsa på glaskulor i julgranen i allafall. Hade jag å andra sidan en lugnare hund eller en hund som såg sig för och inte rusade in i grejer så hade jag nog testat i allafall, går det så går det...i annat fall så får man väl dammsuga upp lite glassplitter ;)

Ja mina hundar jag hade förra året bryr sig inte alls om jul granen eller så, Men jag tro knappast att min saluki valp komma låta bli den, Så i år blir det ingen julgrann här hemma:P

Får nöja med att att se den hemma hos nån annan:P Och kanske en extra julstjärna i fönstret i år.

Jag skulle inte chansa på glaskulor. Inte kul att riskera att komma hem till ett blodbad. Trasiga glaskulor utströdda över golvet kan vara ganska hälsovådligt..

Ta plastkulor i år och se hur mycket hundarna far i granen. Så vet du ju hur du kan göra nästa år :idea:

*kl*
Jag trådkapar lite (hoppas det är ok för TS) för jag undrar lite om gran på något sätt är farligt för hundar att få i sig/tugga på? om om man av den anledningen hellre bör ha en plastgran? (eller kanske är det så att platsgranar är värre att tugga på?)

Jag tänker satsa på en riktigt fin utomhusgran i år istället, unghunden lär väl äta upp den om den står inne...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
13 050
Senast: Milosari
·
M
Katthälsa Jag la detta under katthälsa då mina två odjur troligen inte kommer överleva julen :devil: skämt å sido. Dom välter allt, leker med...
2
Svar
27
· Visningar
2 914
Senast: Toya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• tämja halvvuxna katter
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈