S
Saxen
Hur vanligt är det att en hund egentligen dödar ett råddjur om den får upp jakten? Det är så att min hund var ute i skogen idag, lös, och så helt plötsligt stod det 2st råddjur bakom oss. Hunden far iväg i en jävla fart och det såg ut som att han lyckades komma ikapp. Han har aldrig visat något agressivt beteende, någonsin. Han är en schäferhane på 3 år.
Jag ropade efter honom men han lyssnade inte. Antagligen för "jakten" var mycket mer spännande
. Men han kom tillbaka efter ca 2-3min och från ett helt annat håll än det han stack ifrån. Jag hörde inget som kunde antyda till ett skadat råddjur. Man kan ju tycka att den borde ha skrikit, eller att hunden låtit. När hunden sen kom tillbaka gick jag runt ett bra tag för att kolla om jag såg ev. blodspår eller något men inget syntes. Han var heller inte blodig i munnen. Så förhoppningsvis har han inte gjort något annat än lekt. Men jag blir ju såklart orolig ändå. Detta är första gången han stuckit efter något, och det är min första egna hund.
Hur hade ni reagerat?
Har era hundar någon gång dragit efter något vilt i skogen?
/Saxen
Jag ropade efter honom men han lyssnade inte. Antagligen för "jakten" var mycket mer spännande
Hur hade ni reagerat?
Har era hundar någon gång dragit efter något vilt i skogen?
/Saxen