Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och att brottas med en instabil hund (rottis i detta fall, men jag vet verkligen inte om rasen spelar så stor roll i just detta argument?) och sedan säga att "han biter utan att varna, hunden är farlig"...varför brottas med den alls då? Om han sett att hunden biter vid andra, oprovocerade tillfällen...måste han in och trigga den då?
...
Är inte poängen att hjälpa hunden bort från att göra utfall, bitas, bete sig icke-önskvärt, bort från rädslor, aggressivitet? Att ta reda på vad som händer, vad som triggar, och sedan bygga upp något nytt? CM talar med hunden på hundens språk, om det är omöjligt att rehabilitera tar han bort dem.
ok, jag är ju imte så bevandrad i det där, utan tänkte mer på hur han var för en mer normal tillvaro. Min dsg skulle aldrig klara ett sånt test.men han är en underbar kompis och tillförlitig psykiskt ändå hemma och i samhället...
FS verkade mest vilja se beteendet för att...ja, jag förstd faktiskt inte varför? Det var ju inte så att vi fick veta allt han försökt göra för att komma tillrätta med problemet? Eller så tolkar jag programmet fel. Vilket nte alls är otänkbart eftersom jag redan från början är så negativt inställd.
/Syrsa
Just dådkraften (modet) anser jag att alla hundar borde ha då det gör livet enklare för dem och får hunden att må bra. En hund med dådkraft behöver helt enkelt inte vara rädd och det är ju skönt. Bra nerver och gott om mod ger en stabil och lycklig hund.
En hund biter aldrig utan att varna..dom varna alltid innan det smäller, men det är VI MÄNNISKOR som läser av hunden för dåligt.
Jag tror du ska lära dig att skriva ordentligt så man kan se vad som står i ditt inlägg. Det du skrev nu är både omöjligt att läsa och saknar sammanhang.