Hund Coachen

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Ecs
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 81
  • Visningar Visningar 5 075
E

Ecs

Vad tycker ni om hans progam?

Titta på några avsnitt...

Om man jämnför han o Cesar så tycker ja det e stor skillnad...

tycker vår svenska coach , ibland stressar upp hundarna då han leker med dom på ett så flamsigt sätt....o det e lite hit o dit o ditt o datt

Medans Cesar mer skapar balans...lugn o harmoni.

Eller är det jag som är ute och cyklar ?

Sv: Hund Coachen

Har just tittat på Cesar. När den svenske coachen skulle började bytte jag till DN-galan. Har sett ett program (det första) med honom i ca 10 minuter. Det räckte för mig. Blev nervös och frustrerad av att bara se och höra honom. Näe, Cesar vinner stort.

ja jag tycker bara han velar....sitter med datan i knät o små sneglar lite....

och sen göra en rottis till väktar/polishund som han själv kallar lömsk.

En hund med inåtvänt beetende.

suuuck!

ja jag tycker bara han velar....sitter med datan i knät o små sneglar lite....

och sen göra en rottis till väktar/polishund som han själv kallar lömsk.

En hund med inåtvänt beetende.

suuuck!

Det är ju inte sagt att han tänkte göra så, utan han lät testa den. Hade polisen (mot all förmodan) sagt att de ville ha den hade det varit deras beslut, men mest tror jag han ville ha hjälp att göra vissa moment för att se mentaliteten ytterligare.

Men va fan ska folk köpa rottisar för då ???

För att ha som gosiga familje hundar!:eek:
Efter att ha sätt programmet,så gillar jag rottisar ännu mindre.
Och nästa program handlar om ännu en rottis!:cool:

*KL*

Jag tycker det är SKAMLIGT att visa sån här hantering. Att brottas med en rottis är väl knappast den svenska svenssonhundägaren behöver lära sig?! :crazy:

Sen kan jag tycka att han pratar vettigt. Om familjer, bruksraser osv. Men hanteringen, nej fy.

Nu menar jag inte att jag själv hanterar hundar så snällt jämt. Här kan tas i med hårdhandskarna också. Men det är inget sätt jag vill lära ut eller visa upp i tv. Inte för att det alltid är dåligt eller elakt, utan för att folk inte kan läsa sina hundar.

Är det hundens fel ?

Är det inte dom som präglat hunden från grunden ?

4-16 första veckorna av en valps liv är den tid du kan påverka din valp o ge den en mycket god start i livet.

Min pojkvän har en rottis o jag en dvärg schnauzer...

så ja har flyttat in till en Rottis o jag måste säga det att han är nått bland det trevligaste ja har träffat på.

Även min syster småbarn fungerar han kanon med.

Possetiv o glad jämt.

Aldrig haft tendens till aggresivitet...och han är 3 år nu.

Det handlar om föraren.o NÄSTAN alla fall.

Men hunden hade ju redan visat prov på inåtvänt beetende.

ledsen att säga men vad är det då för ide ?

Är det för att ställa sig i samhället som en som försöker rädda alla hundar ?

Tyvärr vi kan inte rädda alla hundar pga av att det är vi människor som förstör dom.

Tyvärr vi kan inte rädda alla hundar pga av att det är vi människor som förstör dom.

Jag är inte säker på att den hunden blev förstörd av människan.Tycker att det var bra att hunden fick en chans i alla fall.

Det är ju trots allt TV. Jag tyckte det var intressant att se hunden i L-testet, mer intressant än att inte få se det.

Jag håller med!

Jag tycker han säger bra saker, som sagt och jag gillar att han röjer med hundarna emellanåt.

Det var intressant att se hunden hos polisen, och sådära.

Däremot kanske det inte är jättepraktiskt att ligga och brottas med stora hormonstinna hannar mitt i kvällsTv.

Så du tror att det var ''kört'' redan som valp?

Ja,det tror jag.Hunden kanske skulle haft lite andra förutsättningar om den hamnat hos en hundvan människa i från början,men för eller senare så skulle det ha visat sig att hunden var mentalt instabil.

håller med dig om att ceasar är sååå mycket bättre. Tycker den svenska hundcoachen inte alls är särskilt duktig alla gånger. Och är det nån mer än jag som reagerat på att han pussar på andras hundar? Tycker inte att man gör det, inte direkt så att man skulle gå och pussa någons banr som man knappt känner...eller är jag helt fel ute?

håller med dig om att ceasar är sååå mycket bättre. Tycker den svenska hundcoachen inte alls är särskilt duktig alla gånger. Och är det nån mer än jag som reagerat på att han pussar på andras hundar? Tycker inte att man gör det, inte direkt så att man skulle gå och pussa någons banr som man knappt känner...eller är jag helt fel ute?

Det är som om ja skulle gå rakt fram o pussa dig , självklart hade du reagerat o kännt dig trängd.

Så det vore ju inte alls konstigt om hunden reagerar.

Hundar måste få vara hundar. och rätt uppfostran är grejen.

Det borde inskaffas hundkörkort!!!!!

Det är som om ja skulle gå rakt fram o pussa dig , självklart hade du reagerat o kännt dig trängd.

Så det vore ju inte alls konstigt om hunden reagerar.

Hundar måste få vara hundar. och rätt uppfostran är grejen.

Det borde inskaffas hundkörkort!!!!!

Men,ibland räcker det inte med "rätt uppfostran".

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 870
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 480
Senast: Trassel12
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 915
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Har en hund som blir 2 år i sommar, han är extremt fixerad vid att nosa/följa lukter och det är ett stort problem så fort vi går ut...
Svar
6
· Visningar
1 624
Senast: Barrow
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka