Humörssvängingar!?

Jolanta

Trådstartare
Ja, hur ska jag orka med dem?

Den här dagen är verkligen skit, och han kommer säkert fortsätta vara det... :mad:

Den börjar med att min käre sambo ska hjälpa mig ut med hundarna, för att jag hade så ont igår i blygbenet eller vad det nu är (foglossning kanske?) Helt plötsligt har inte han alls tid, utan ska sitta på internet å göra INGENTING! Jag blir lite sur, eftersom jag hade väntat på honom i över en timme redan, så jag tar båda hundarna å går ut.

Precis utanför porten så kommer en schäferhane lös, å med raggen på topp och morrar mot mina hundar. Birk (55kilo) blir förbannad, för Isa löper, och hon är minsann hans. Till sist går hunden tillbaka till sin ägare, men Birk var sur än, så han gick å seg drog i kopplet... Hinner gå ca 100 meter, då kommer en kompis med bilen, och tutar och stannar av. Isa börjar dra mot bilen, och då tvär rycker Birk till, och jag dras efter dem, över vägen. För söker vara trevlig mot kompisen, fast jag fick skit ont, och går vidare.

Går å lipar hela promenaden, för att jag har ont och för att min idiot till sambo inte kunde hjälpa mig, (då hade jag sluppit ha så ont), och för att Birk ryckte i kopplet...

Kommer hem å lipar än, men det märker inte sambon, för han har så jävla viktiga saker för sig vid datorn, så jag gå in i sovrummet å lipade i ca en timme... Då kommer sambon in å säger att han måste iväg, å så far han. Så nu sitter jag här helt själv, å lipar än, och måste ut med Birk en gång till, bara för att han inte hann bajsa...

Hade det här varit som vanligt, utan att jag varit gravid, då ade jag tagit allt med en klackspark, men nu är jag bara skitledsen...:confused:

Jag blir bara så jävla förbannad, för han kan aldrig hjälpa mig med någonting, inte innan jag blev gravid, och då gjorde det inget, men nu när jag har ont osv, då kan han fortfarande inte hjälpa mig... Skit snällt...
 
Senast ändrad:
Sv: Humörssvängingar!?

stackare...förstår hur du känner...hoppas en kram kan muntra upp...
*kram*:smirk:
 
Sv: Humörssvängingar!?

Nä nu började jag bara lipa ännu mer... :( Fast tack ändå...:love:

Snacka om att sitta hemma å tycka synd om sig själv...
 
Sv: Humörssvängingar!?

förlåt...:cry: ...men ibland hjälper det att gråta..
 
Sv: Humörssvängingar!?

Ja, det går nog snart över...:smirk:

Jag vet att jag inte kan vara arg på hundarna, det var ju mitt fel att de fick chansen att dra iväg med mig.

Fast jag är fortfarande skitarg på sambon, för han verkar tro att jag ska fixa allt själv fortfarande, fast han såg att jag knappt kunde gå igår...

Gud vad skönt det var att få ösa ur sig allt... :D
 
Sv: Humörssvängingar!?

kommer in på föräldrar utan någon som helst anledning förutom att jag har hemska humörssvägningar utan graviditet.

Jag är psykisksjuk och dom ahr inte riktigt fått till min medecin, därför är jag nog såhär.

Och jag förstår hur jobbigt det kan vara.
För mina svägningar är hemska, inte för att jag vart gravid och kan säga hur det är då..

Men mitt tips; Gå och lägg dig och sov ett tag.
Var själv, rensa lite tankar må skönt.

När jag vaknar har jag energin att ta tag i problem själv och inte kasta skit på andra för dom.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Humörssvängingar!?

Så sant... Jag ska bara ut med Birk, sen ska jag gå å lägga mig ett tag (tack för tipset) Då kanske jag mår bättre sen!

Låter himla jobbigt att medicinen inte funkar som den ska...:(
 
Sv: Humörssvängingar!?

Det tycker jag, och ta promenaden i din takt. :)

Jo det är lite jobbigt, men bättre än utan. :)
Men ska nog snart bli inlagd för att få till medecinen så dom kan korrigera den på en gång och inte 2 veckor efter.
 
Sv: Humörssvängingar!?

en hel del.
men den som dom har lite problem att få till på mig men som ger bra resultat är fluoxetin.
 
Sv: Humörssvängingar!?

Okej, har aldrig hört talas om den! Hoppas att du får till den. Jag vet hur det är när meicinerna inte verkar som de ska, jag fick byta ifårn zoloft till Mirta zapin eller vad det nu heter, och det funkade lite bättre.
 
Senast ändrad:
Sv: Humörssvängingar!?

Det kanske beror på vad man är van vid, men jag hade blivit förbannad om min sambo hade betett sig så där. Möjligtvis kan jag förstå det om hundarna är enbart dina och att det är en deal ni har gjort, men nej jag tycker faktiskt att han skulle ha hjälpt dig ändå när du har ont och är gravid. Det är väl faktiskt hans barn med!
Tycker att din sambo verkar väldigt nonchalant mot dig. Tycker att du ska ta ett ordentligt snack med honom, för det verkar inte vara en barnlek att bli med bebis.
 
Sv: Humörssvängingar!?

TACK! :bow:

Jodå, det är mina hundar, men han hade lovat att hjälpa mig idag, eftersom jag hade så ont igår.

Han gillar inte mina hundar, men jag hade dem när jag vart tillsammans med honom, och tycker han nu att de är så hemska, då hade han ju inte behövt göra mig på smällen! :devil: :D

Ibland tror jag han inte riktigt förstår att man faktiskt kan må dåligt, och kan ha ont när man är gravid. Måste be honom läsa på lite mer, så kanse jag slipper sånt här...

Han jobbar borta en hel vecka, och är ledig en. På hans jobbar veckor så sköter jag hundarna helt själv, går med dem osv, fast jag själv jobbar, men då tycker jag inte det är för mkt begärt att ha hjälper mig några gånger på hans ledig vecka...
 
Sv: Humörssvängingar!?

hej..

ang humörsvängningarna när du är gravid.. Jag hade fruktansvärda från vecka 16 kanske, till vecka 25 eller nått. Efter det kände jag aldrig av dem igen, och det är jätteskönt!!!

Jag blev också ledsen och framförallt sur för minsta lilla. Kunde räcka med att sambon inte ställde in mjölken i kylskåpet igen..hehe..men som sagt, håll ut! Det går över!!

Följ rådet att gå och lägg dig en stund, om inte annat för att rensa tankarna iaf..
 
Sv: Humörssvängingar!?

Jag har sovit ett tag nu, och badat i badkaret, så nu är jag en ny människa igen...

Känner mig lite orättvis, sambon är ju ingen tankeläsare, även om han borde förstått idag! :smirk:

Har även varit ute å tränat Birk, jag ringde upp kompisen med bilen, och bad henne köra förbi å tuta å veva ner rutan. Den här gången var jag beredd:devil: Och Birk fick en dusch med vatten när han försökte kasta sig mot bilen. Två gånger försökte han, sen satt han vid min sida! :D
 
Sv: Humörssvängingar!?

du ser!! Vilken bra dag det blev av det hela till sist! :)

(håller med, ibland, ähmm, ofta är jag lite orättvis mot min sambo med...men ibland borde han verkligen fatta utan att jag säger det)
 
Sv: Humörssvängingar!?

Ja, hur ska jag orka med dem?

Den här dagen är verkligen skit, och han kommer säkert fortsätta vara det... :mad:

Den börjar med att min käre sambo ska hjälpa mig ut med hundarna, för att jag hade så ont igår i blygbenet eller vad det nu är (foglossning kanske?) Helt plötsligt har inte han alls tid, utan ska sitta på internet å göra INGENTING! Jag blir lite sur, eftersom jag hade väntat på honom i över en timme redan, så jag tar båda hundarna å går ut.

Precis utanför porten så kommer en schäferhane lös, å med raggen på topp och morrar mot mina hundar. Birk (55kilo) blir förbannad, för Isa löper, och hon är minsann hans. Till sist går hunden tillbaka till sin ägare, men Birk var sur än, så han gick å seg drog i kopplet... Hinner gå ca 100 meter, då kommer en kompis med bilen, och tutar och stannar av. Isa börjar dra mot bilen, och då tvär rycker Birk till, och jag dras efter dem, över vägen. För söker vara trevlig mot kompisen, fast jag fick skit ont, och går vidare.

Går å lipar hela promenaden, för att jag har ont och för att min idiot till sambo inte kunde hjälpa mig, (då hade jag sluppit ha så ont), och för att Birk ryckte i kopplet...

Kommer hem å lipar än, men det märker inte sambon, för han har så jävla viktiga saker för sig vid datorn, så jag gå in i sovrummet å lipade i ca en timme... Då kommer sambon in å säger att han måste iväg, å så far han. Så nu sitter jag här helt själv, å lipar än, och måste ut med Birk en gång till, bara för att han inte hann bajsa...

Hade det här varit som vanligt, utan att jag varit gravid, då ade jag tagit allt med en klackspark, men nu är jag bara skitledsen...:confused:

Jag blir bara så jävla förbannad, för han kan aldrig hjälpa mig med någonting, inte innan jag blev gravid, och då gjorde det inget, men nu när jag har ont osv, då kan han fortfarande inte hjälpa mig... Skit snällt...

du tycker verkligen inte synd om dig själv! har du pratat med han om det? att du verkligen har ont? min sambo hjälper mig när det ska bäras tunga saker osv... för att han vet att jag inte klarar av det.
 
Sv: Humörssvängingar!?

Kram! Jag har blivit en riktig lipsill och kan börja gråta för vad som helst i pricip:crazy: Tycker du ska prata med din sambo om hur du känner!
 
Sv: Humörssvängingar!?

Åh vad jag känner igen mig. Min sambo är världens bästa på att säga att jag ska ta det lungt och inte bära tung/städa/jäkta. Men när det väl är dags för matlagning så ska han städa källaren. Eller när disken ska tas omhand så lagar han gräsklipparen. Han gör viktiga saker undertiden, men det är ändå inte mig han hjälper. Skulle han dock sitta vad datorn när jag bett om hjälp skulle jag bli fly förbannad på honom :devil:

Men prata med killen din. Inte när han sitter vid datorn, eller när han är upptagen, utan när han verkligen tar sig tid att lyssna på dig.
 

Liknande trådar

Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: Jeps
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
809
Senast: Ramona
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 200
Senast: Liran
·
L
  • Artikel
Dagbok Det ÄR bra saker i mitt liv nu. Somexempel att jag ska få en hund DENHÄR VECKAN! Och endel andra saker också som är mycket mera...
Svar
3
· Visningar
555
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp