Hovbölder i två hovar med en veckas mellanrum?!?

super

Trådstartare
Förra helgen så fick hästen en hovböld i höger bak. Hovis var ut och verkade upp den i tisdags och jag har sedan dess hållt på med gips varje dag. I förrgår så var han ohalt och jag hade tänkt börja sätta igång lite försiktigt i går. Men när jag kom ut till stallet igår så var han halt på höger fram med kraftig puls i kotan och väldigt varm i kotbenet. Han ville stå med höger fram framför sig hela tiden och skiftade vikt mellan bakbenen hela tiden. Tog tempen men den var ok.

Hovis är kontaktad och ska komma ut i morgon kväll.

Jag tycker symptomen liknar hovböld väldigt mycket men hur vanligt är det med hovbölder i två hovar nästan samtidigt????

Har ni råkat ut för något liknande??

Liknande trådar

Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
768
Senast: Ajda
·
Hästhantering I måndags skoddes min häst, han fick då snösulor. Samma kväll märker jag att han är spänd och markerar på VF. Vid förra skoningen fick...
Svar
13
· Visningar
2 049
Senast: Meglio
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
990
Senast: igbest
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 672
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Vilka raser passar in?