Hovbensfraktur, kotledsinflammation..

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare caroline_star
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 815
C

caroline_star

Min häst har åkt in och ut nu på en veterinärkliniken.. Hon har ju kotledsinflammation, kanske hovledsinfalmmmation på det och nyligen så visade röntgenbilderna att hon kanske hade en hovbensfraktur med. Men veterinären visste inte riktigt om det var det och de skulle prata med varann om min lilla häst.. Jag funderar starkt på om jag ska byta klinik och testa med ngn annan, för dessa vet inte riktigt va det e för fel på min häst.. Hade ni bytt klinik eller stannat kvar o hoppas på att de hittar felet snart.. de kallar min häst för mysteriehästen för de vet inte riktigt vad det e för fel på henne.. :crazy::crazy:

mvh carro;)

Sv: Hovbensfraktur, kotledsinflammation..

Jag hade provat en annan.

En vet: utan ta bort benbit överlever inte din häst,

en annan: vad är de för snack han är ju totalt frisk förutom benbit som inte är till några problem alls.

Så an egen peronligerfarenhet skulle jag prova annan.

Sv: Hovbensfraktur, kotledsinflammation..

Jag skulle nog bytt klinik, eller åtminstone veterinär, om du inte har förtroende för dem, och inte tycker att de besvara dina frågor. Olika veterinärer har olika infallsvinklar, framförallt om det är knepiga hältor.
Men av vad du skriver så är jag inte säker på att en ny klinik heller hittar felet, t ex sprickor i hovbenet kan vara svåra att se på röntgen ibland. Jag känner till ett fall där sprickan inte hittades förrän efter flera månader och flera klinikbesök, och det på en klinik som jag själv har förtroende för.
Och om de inte är säkra på att det är en hovbensfraktur som ligger bakom så gissar jag att de har lokaliserat hältan till någonstans i hoven?, och den typen av hältor kan vara svåra att hitta, då det finns väldigt många orsaker i hoven, samtidigt som det är svårt att undersöka hoven, tyvärr.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
1 004
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
3 004
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 973
Senast: Blyger
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 304
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka