Hösilage !

Thunder

Trådstartare
Jag hyr box hos en gammal dam som har x antal års erfarenhet. Vilket är både bra och dåligt, då hon stannat kvar i den "äldre häst-hållningen" Och nu vill hon att vi ska använda hösilage! Och det har jag inget problem med. Men saken är den att det luktar inte hösilage! Det luktar ingenting alls förutom lite damm. Och längst inne i balen så är det ett stycke som är blött (ruttet) och enligt min mening så är det inget bra hösilage men enligt henne så är den jätte fin och "det är ju inget fel på den" Vad ska man göra ?? Jag vägrar ge mina hästar det. Vi har mer hö kvar men det ska hon sälja. Men än så länge så tar jag av det och skiter i vad hon säger. Men jag vill inte riskera att bli uppsagd. Jag tänkte skicka en analys på grovfodret i smyg för att lixom få svart på vitt. Är det någon som vet var man skickar iväg det ?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
570
Senast: Elo
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 164
Senast: Roheryn
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
6 023
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 904
Senast: nickan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka