Hos vilka går era barn påskkärring/-gubbe?

Sv: Hos vilka går era barn påskkärring/-gubbe?

Jag brukar försöka komma ihåg att låsa dörren. Dock glömmer jag det ibland när någon katt eller två ska gå ut och in hela tiden ;)
Jag öppnar iaf inte om det plingar på någon.
 
Sv: Hos vilka går era barn påskkärring/-gubbe?

Jag vet inte om du har missuppfattat något men man kan vilja diskutera barn och föräldraskap utan att ha egna. Jag vill kanske ha barn, om jag har en pappa till barnen, men det är för mig inget måste.

Men du gillar ju öht inte begreppet barn och verkar bara vara här för att få spy ur dig galla över dem och deras föräldrar.

Det tror jag inte direkt är meningen med forumet, tvärtom hoppas man på JUST den här sidan slippa inlägg av nittonåriga barnhatare som vet allt bäst fast de inte har en susning.
 
Sv: Hos vilka går era barn påskkärring/-gubbe?

Mina barn påskar gladeligen bland diverse grannar, bekanta och närboende släktingar. Jag uppmuntrar starkt till tiggeriet mot det att påskkorten är någesånär shyssta :D
Vi har en skål med påskkärringgodis och sen får mina barn nöja sig med det de "intjänar" i påskandet och påskägg från familj och vänner.
Kvarterets övriga barn knatar också omkring så det blir hela flockar som rör sig från dörr till dörr. Ibland lite jobbigt ska ju erkännas :o men ändå trevligt.
Personligen har jag lättare för påskkärringar än för Halloweenfirandet.. men jag är ju tillräckligt gammal för att tycka att det var bättre förr ;)
 
Sv: Hos vilka går era barn påskkärring/-gubbe?

Men du gillar ju öht inte begreppet barn och verkar bara vara här för att få spy ur dig galla över dem och deras föräldrar.

Det tror jag inte direkt är meningen med forumet, tvärtom hoppas man på JUST den här sidan slippa inlägg av nittonåriga barnhatare som vet allt bäst fast de inte har en susning.

Du är sanslös! Jag får alltså inte fråga någonting som rör barn eller föräldrar för då hatar jag barn? Det är imponerande slutledningsförmåga måste jag påstå.
 
Sv: Hos vilka går era barn påskkärring/-gubbe?

Mina barn påskar gladeligen bland diverse grannar, bekanta och närboende släktingar. Jag uppmuntrar starkt till tiggeriet mot det att påskkorten är någesånär shyssta :D
Vi har en skål med påskkärringgodis och sen får mina barn nöja sig med det de "intjänar" i påskandet och påskägg från familj och vänner.
Kvarterets övriga barn knatar också omkring så det blir hela flockar som rör sig från dörr till dörr. Ibland lite jobbigt ska ju erkännas :o men ändå trevligt.
Personligen har jag lättare för påskkärringar än för Halloweenfirandet.. men jag är ju tillräckligt gammal för att tycka att det var bättre förr ;)

Ja, är det barn man känner så går det ju an :) Men jag känner inte ett enda barn härnere i Kalmar så det är inte så aktuellt att skänka bort godis.

Jag har nog också lättare för påskande än halloween-grejen. I Sverige kör de ju inte ens fullt ut. Det blir, mig veterligen, aldrig något bus om de inte får godis.
 
Sv: Hos vilka går era barn påskkärring/-gubbe?

Jo, frågan finns ju i rubriken. "Påskar" era barn bara hos släktingar och vänner eller går de till folk de inte känner också?

Själv tycker jag inte om när det kommer påskkärringar och -gubbar rännandes hos mig och tigger godis. Känner jag barnen så går det såklart bra men här i Kalmar känner jag inga barn och jag vill inte ge vilt främmande barn godis.
Men jag kanske bara är elak :p

Traditionen Sthlm så vitt jag vet är att barn i en viss ålder går till okända och lämnar någon form av påskkort och får godis. Så var det för 35 år sen, för15 år sen och samma sak idag.

Fast det är klart, inte alla gav godis.

Men det hela har ju utökats med importen av Halloween.
 
Sv: Hos vilka går era barn påskkärring/-gubbe?

Jag är van att diagnosticera.

Och tycker mycket synd om dig men det är en helt annan historia.
 
Sv: Hos vilka går era barn påskkärring/-gubbe?

Okej, när jag var liten besökte vi bara folk vi kände och hem till oss kom bara barn som vi kände :)
Påskkort hade vi gjort, gärna med lite arbete bakom :)
 
Sv: Hos vilka går era barn påskkärring/-gubbe?

Du framstår bara som en gnällig människa som letar upp fel hos andra. Och visst, gör det dig glad så fortsätt med det. Men du förlorar i anseende genom att kritisera saker som inte ens gjorts.
 
Sv: Hos vilka går era barn påskkärring/-gubbe?

Jag har faktiskt aldrig hört talas om att påskkärringarna bara skulle gå hos personer de känner.
 
Sv: Hos vilka går era barn påskkärring/-gubbe?

Den här tråden tycker jag är intressant. Jag har inga barn, men om jag hade det skulle jag nog oroa mig för att barnen ringde på hos någon som inte var snäll. Det gamla talesättet att inte ta emot godis från okända ställs ju plötsligt på huvudet.

Det är möjligt att det härleder från att min pappa var rätt sträng med sådant, fast vi barn påskade lite iallafall...:smirk:
 
Sv: Hos vilka går era barn påskkärring/-gubbe?

Det är inte så att du anser att jag startade tråden enbart för att jag hatar barn då :smirk:
Skämt åsido. Det är intressant med den synpunkten du har.
 
Sv: Hos vilka går era barn påskkärring/-gubbe?

Jag fortsätter att ifrågasätta dig för att jag tycker det är tråkigt att du hackar sönder den här sidan där du inte alls har något att göra egentligen med din arroganta attityd.

Det fanns redan en påskgumme/gubbetråd från synvinkeln barnlös på andra sidan dörren på senior när du startade din här.

Det kanske vore en poäng med att slå ihop dem. Eller att du flyttar över din troll-verksamhet till ÄU där du hör hemma.
 
Sv: Hos vilka går era barn påskkärring/-gubbe?

Jag hackar sönder en sida för att jag skriver en fråga som jag finner intressant?
Imo hör den hemma här, den handlar nämligen om barn vilket det här forumet gör.

Det är ju knappast bara från barnlösas synvinkel. Det är inte alla föräldrar som vill ge godis till vilt främmande barn heller.
 
Sv: Hos vilka går era barn påskkärring/-gubbe?

Frågan är vad som EGENTLIGEN driver dig till att spamma barnforumet med arrogans och barnfientlighet?

Är det att du vet att du egentligen har fel och inte kan hålla dig härifrån för att du både skulle vilja vara litet ÄLSKAT (istället för uppfostrat) barn eller ha ett själv så hela världen vändes upp och ner och du fick anpassa dig efter något viktigt istället för dig själv?

Man STÖR sig bara på det hos andra som man hatar som svaghet hos sig själv.

Du stör dig på barn som finns och märks och tar plats och gör allt du inte gjort för att du varit för fin för det.

Stackars dig.
 
Sv: Hos vilka går era barn påskkärring/-gubbe?

MEn hallå silverkjedjan du verkar ju SJUK!

Låt lady vara ifred, skapa en egen tråd eller ignorera henne bara men jisses lägg ner nu! Du verkar faktiskt inte klok:crazy:

JAg har inga barn men när jag var liten gjorde vi jättefiina teckningar o gav bort, JA vi ville ha pengar eller godis, tycker det är pinsamt att mina föräldrar inte höll mig inne :(

Skulle själv inte öppna för påskkärringar, deras ärgia uppsåt är ju att tigga o det tycker jag inte ska uppskattas.
 
Sv: Hos vilka går era barn påskkärring/-gubbe?

Du såg samma sak.
Jag borde ha läst hela tråden klart.
 

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 205
Senast: Liran
·
Övr. Barn Jag har en son och vi har varit på fyraårskontroll på BVC. Jag känner att jag begriper inte detta: Fungerar det på "alla" fyraåringar...
2
Svar
36
· Visningar
3 499
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 306
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 788
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp