Horsereality XIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
https://awesome-table.com/-LeTNNv6WyMXSnMfSJl5/view

De har satt upp en liknande för Knabbar. Ganska smidig om man vill söka på specifik confo eller GP-värden. Tyvärr är det rätt få hästar inlagda än så länge men jag har använt den om jag vill "spä ut" bukeblodet lite :laugh:

EDIT: alla länkar osv om man vill lägga in sina hingstar finns under "elite trakehner studbook"-kanalen i discord respektive "knabstrupper HR"
Åhå vad intressant! Väldigt mycket info iallafall. Måste man lägga in allt för hand? Dvs det tar tid? Tex inaveln, måste man lägga in alla hästar i hästens stamtavla? :confused:

Jag har inte provat discord :o måste man ha konto eller nåt?

Åhå vad intressant! Väldigt mycket info iallafall. Måste man lägga in allt för hand? Dvs det tar tid? Tex inaveln, måste man lägga in alla hästar i hästens stamtavla? :confused:

Jag har inte provat discord :o måste man ha konto eller nåt?
Det tar tid för man lägger in allt för hand. Inaveln kontrolleras genom att skriva upp alla foundationhästsr som förekommer i stamtavlan och om nån gör det fler ggr. Det går hyfsat snabbt, det som var jobbigt var att få ut bilden av hästen som en bild dvs med alla lager men min techy sambo hjälpte mig och de hjälper dig i chatten om du behöver.

Discord kräver nedladdning och konto ja, men det är lätt att fixa :)

Det tar tid för man lägger in allt för hand. Inaveln kontrolleras genom att skriva upp alla foundationhästsr som förekommer i stamtavlan och om nån gör det fler ggr. Det går hyfsat snabbt, det som var jobbigt var att få ut bilden av hästen som en bild dvs med alla lager men min techy sambo hjälpte mig och de hjälper dig i chatten om du behöver.

Discord kräver nedladdning och konto ja, men det är lätt att fixa :)
Hm, nja. Låter lite väl mycket jobb. Om stamtavlan är lång så kan man ju behöva gå långt bakåt flera gånger. Och bilden lät lite väl komplicerad också.
Tur att mina är inte så jättebra än :D:p

Går även att välja att köra Discord i ett fönster istället för att ladda ner!
@Asko Klickar du på "Chat" så kommer du till discord med inbjudan till horsereality, och kan neka nedladdning och välja att den tar dig till nätsidan istället (eller vad man kallar det). Där fyller du bara i e-mail och lösenord och så får du ett mail där du bekräftar ditt konto.
Typ något sånt tror jag det var iaf :p

Äsch.. Att jag aldrig lär mig att det ALLTID finns resurser hos Buke.

Ett av mina bättre SW1-ston (gp-mässigt) har ett A på posture. Det är ganska lätt att hitta hingstar med G+ eller t o m VG på den biten. Dock har det ofta pluppat upp ett A på canter hos avkommorna.

Har gått igenom G+ canter-hingstar hos buke - Echo, Megaloprepus, Mr. Pixel, Beach Buggy... Men ingen har G+ på posture.

Kollade även ETS-studbooken och hittade EN men han hade hopplöst låg dressyr- och total-GP.

Så till sist skickade jag iväg svidande 45 000 till t*llulah för en betäckning med Accelerate. Sen kom jag ihåg @Murray s Xanté och självklart hade han bästa texten på bägge bitarna :cautious:

45 000 är väl ok nån gång, men det svider lite extra när det inte är föl man har så stora förhoppningar på mer än att de ska få med sig färgen.

Ett av mina bättre SW1-ston (gp-mässigt) har ett A på posture. Det är ganska lätt att hitta hingstar med G+ eller t o m VG på den biten. Dock har det ofta pluppat upp ett A på canter hos avkommorna.

Har gått igenom G+ canter-hingstar hos buke - Echo, Megaloprepus, Mr. Pixel, Beach Buggy... Men ingen har G+ på posture.

Kollade även ETS-studbooken och hittade EN men han hade hopplöst låg dressyr- och total-GP.

Så till sist skickade jag iväg svidande 45 000 till t*llulah för en betäckning med Accelerate. Sen kom jag ihåg @Murray s Xanté och självklart hade han bästa texten på bägge bitarna :cautious:

45 000 är väl ok nån gång, men det svider lite extra när det inte är föl man har så stora förhoppningar på mer än att de ska få med sig färgen.
Aj då, nästa gång :D
Tur det var hrc iaf och inte dp hos hen.

Hahaha jag betalar såna summor till henne regelbundet. Hellre det än 200 DP, liksom. :D

insåg just att Mr Pixel har G+ på gallop och inte på canter...

Hahaha jag betalar såna summor till henne regelbundet. Hellre det än 200 DP, liksom. :D

Hehe, jag har gjort det några gånger men sen kastade mina ston ett par ggr i rad och då blev jag lite avskräckt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 884
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 147
Senast: Laa
·
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
66 083
Senast: igbest
·
  • Låst
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
64 638
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vilka raser passar in?