Horsereality XIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stojäkeln (den riktiga) har dragit av en sko för 34232525242 gången senaste månaderna. Hon står redan med en plastad hov och har i stort sett inga fötter kvar. Än mindre kommer vi igång med någon träning.

Är extra tacksam för pixelhästar idag :grin:

La in mina hingstar i nya ETS-studbooken. Döm om min förvåning när jag märker att min Meraxes inte är inavlad/linjeavlad öht. Hade liksom iskallt räknat med det eftersom han har en rätt lång stamtavla.

Tror ju inte att linjeavel som inte ens syns i stamtavlan ska kunna ha nån påverkan men kändes ändå lite skönt!

Vad är ETS-studbooken?

Vad är ETS-studbooken?
https://awesome-table.com/-LeTNNv6WyMXSnMfSJl5/view

De har satt upp en liknande för Knabbar. Ganska smidig om man vill söka på specifik confo eller GP-värden. Tyvärr är det rätt få hästar inlagda än så länge men jag har använt den om jag vill "spä ut" bukeblodet lite :laugh:

EDIT: alla länkar osv om man vill lägga in sina hingstar finns under "elite trakehner studbook"-kanalen i discord respektive "knabstrupper HR"

Senast ändrad:
Kunde ju inte hålla mig.. Ett till norman cob hingstföl fick flytta hem till mig bjo-roi-de-la-verite
Mina Pinocchio-avkommor har blivit bra men dom har inte fått speciellt höga poäng i körning så kände att jag behövde denna :p

Tack för tipset @Hedinn om SW1, hittade ett quarterföl med blått öga på .nl som såklart testade positivt för SW1. Det enda är väl att det blåa ögat kommer ju inte att synas som vuxen :cautious: Men hon visade sig att ha 4 VG så det lönade sig! :banana:

Ja, alltså jag har ju inte gjort formeln så vet inte exakt hur den funkar och den verkar ha haft rätt hittills. Däremot undrar om något det blivit något tokigt när du lagt in honom med breeders advice?
Om jag lägger in honom på nytt i Paste3 ser det hur såhär:
Visa bifogad fil 32443

Dvs inget VG-.
Men va? :confused: Jag kopierade och klistrade in texten två gånger på ena hästen för att vara säker på att jag gjorde rätt :cautious:
Och den tredje hingsten jag lade in fick rätt vanlig VG till skillnad från de andra två.
Vad för skillnad kan jag råka göra? :confused::confused::cautious:

Mission impossible, jag vill ge mig in i rab-PRE och...
Visa bifogad fil 32445.....

Någon som vill hjälpa mig? :angel::crazy::nailbiting::rofl:
Påminner mig om häromdagen när jag hade rensat bort lite hästar så tittade jag på mina siffror och tänkte typ Hey det var ju inte så farligt, typ ett tjugotal hästar kvar bara :up:
Tills jag tittade närmare och insåg att jag missade siffran i början på talen ... Det var snarare 120 hästar :cautious::o

Till mitt försvar så har jag bara plats för under 100 hästar i stallet. Det är ju så dyrt med stallplatserna! Hur lyckas ni andra få ihop så många DP? :cautious:

La in mina hingstar i nya ETS-studbooken. Döm om min förvåning när jag märker att min Meraxes inte är inavlad/linjeavlad öht. Hade liksom iskallt räknat med det eftersom han har en rätt lång stamtavla.

Tror ju inte att linjeavel som inte ens syns i stamtavlan ska kunna ha nån påverkan men kändes ändå lite skönt!
Vad är ETS studbook? Låter intressant.

Edit: Såg nu ett tidigare svar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 884
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 147
Senast: Laa
·
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
66 083
Senast: igbest
·
  • Låst
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
64 638
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka