Horsereality XIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du måste ladda upp bilden på en extern sida, tex https://imgur.com/ och sedan gäller det att kopiera in rätt länk till bilden. Det finns en bra beskrivning i HR-forumet. Höll på att driva mig själv till vansinne innan jag fick hjälp
Det har jag gjort, har även klistrat in länktexten som slutar på .jpg men fungerar fortfarande inte?
Man ska ju använda iconen för bilder när man sätter in bilder? Eller ska man koda in bilden själv?

@Riru mfl som funderat på PRE-rabi.
Delo har tydligen bekräftat vuxen PRE rabi, troligen gömd bakom G, CRCR, CR/prl etc eller hos Gisela. Några av welsh-uppfödarna har startat en 'hemlig' grupp där de går igenom kontinenterna och alla foundation-avkommor och deras avkommor. Dock verkar de fokusera på färgerna som kan dölja det vita och inte att det ev kan vara en 'färgad' häst men som hamnat hos Gisela och ingen tittar till sas.

Delo har tydligen bekräftat vuxen PRE rabi, troligen gömd bakom G, CRCR, CR/prl etc eller hos Gisela. Några av welsh-uppfödarna har startat en 'hemlig' grupp där de går igenom kontinenterna och alla foundation-avkommor och deras avkommor. Dock verkar de fokusera på färgerna som kan dölja det vita och inte att det ev kan vara en 'färgad' häst men som hamnat hos Gisela och ingen tittar till sas.

Nämndes det hur gammal? :angel: Så man har något att gå efter om en själv skulle försöka leta rätt på den..
Måste jag installera chrome nu igen...

Senast ändrad:
Jag har varit väldigt oengagerad i spelet den senaste veckan eller så, har vart inne och matat osv varje dag men inte jättemycket mer än så. Vilket leder till att jag har en del hästar att betäcka.

@inverterad - går det att få en betäckning med Theseus vid tillfälle?

Då börjas det igen, heh. :)

@Murray i dokumentet under shoulder så står det i formeln: IF(AND($D$21="Very Good", $D$17="Good"), IF(IFERROR(SEARCH("has great elasticity in the shoulder",$C$27)>0),"VG","VG-"),K3

Ska VG- verkligen finnas där? Hur skiljer formeln på dem?

(Funnen i Paste3 och jag använde den för mustanghingst elvis presley)

Tillägg till ovan: samma sak hände med asche zu asche, deras VG- räknas ju inte med i antalen totala VG pga det.

@Murray i dokumentet under shoulder så står det i formeln: IF(AND($D$21="Very Good", $D$17="Good"), IF(IFERROR(SEARCH("has great elasticity in the shoulder",$C$27)>0),"VG","VG-"),K3

Ska VG- verkligen finnas där? Hur skiljer formeln på dem?

(Funnen i Paste3 och jag använde den för mustanghingst elvis presley)
Menar du att confon inte stämmer sen i output?

Menar du att confon inte stämmer sen i output?
Jag menar själva VG-, den räknas ju inte sedan in i summan av de olika VG, G osv eftersom det finns bara VG där. Till skillnad från G som finns i både G+ och G-.
Jag tänkte först att det var fel på själva formeln men kom sedan på att man kan ju ändra bara i kolumn BE så att både VG och VG- räknas in där.

Dock är jag nyfiken på vad som skiljer på VG och VG-, formeln verkade vara likadan mellan dem?

Jag menar själva VG-, den räknas ju inte sedan in i summan av de olika VG, G osv eftersom det finns bara VG där. Till skillnad från G som finns i både G+ och G-.
Jag tänkte först att det var fel på själva formeln men kom sedan på att man kan ju ändra bara i kolumn BE så att både VG och VG- räknas in där.

Dock är jag nyfiken på vad som skiljer på VG och VG-, formeln verkade vara likadan mellan dem?
Ja, alltså jag har ju inte gjort formeln så vet inte exakt hur den funkar och den verkar ha haft rätt hittills. Däremot undrar om något det blivit något tokigt när du lagt in honom med breeders advice?
Om jag lägger in honom på nytt i Paste3 ser det hur såhär:
32443

Dvs inget VG-.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 884
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 147
Senast: Laa
·
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
66 083
Senast: igbest
·
  • Låst
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
64 638
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka