Horsereality XIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Morgonens första föl - ett stoföl e. Neallogaster med 12G och 89-93-93 för dressyr :love::love::love:

https://www.horsereality.com/horses/997781/foal-doe-997781
Eftersom jag försöker vara hård på regeln att göra mig av med ston efter att de fått en bättre avkomma så kan jag tänka mig att släppa mamman, men bara till bukefamiljen.

Hon är jättefin - skäck med 12G 86-91-89 för dressyr och även 79 i snitt för hoppning. Och lämnar tydligen väldigt fina föl :)

https://www.horsereality.com/horses/735731/Tatonkaᴹᴮ-✩

Det blir när fölis flyttat, men vill hojta eftersom jag kan passa på att betäcka henne redan nu.

Eftersom jag försöker vara hård på regeln att göra mig av med ston efter att de fått en bättre avkomma så kan jag tänka mig att släppa mamman, men bara till bukefamiljen.

Hon är jättefin - skäck med 12G 86-91-89 för dressyr och även 79 i snitt för hoppning. Och lämnar tydligen väldigt fina föl :)

https://www.horsereality.com/horses/735731/Tatonkaᴹᴮ-✩

Det blir när fölis flyttat, men vill hojta eftersom jag kan passa på att betäcka henne redan nu.
Oh, den köper jag jättegärna! :)

Jag beslöt mig för ett litet tag sen att sluta avla ”allroundhästar” bland trakehnarna, dvs när jag haft hoppston har de betäckts med hingstar som även haft bra dressyrsiffror för att kunna få upp dem också, liksom. Slut med det nu! Tog ett av mina ston med 407 i hoppning, men lågt balance, och betäckte med en hingst med 415 i hoppning (också med låg balance). Så dressyravel var det inte tal om. Fölet kom idag, hingst med hela 74(! :rofl:) i balance, men vad gör det när han har 417 i hoppning? :D
https://www.horsereality.com/horses/996856/foal-doe-996856

Då har jag börjat komma igång med en bra bas för foundationtester. Har 6 rabicanoston nu varav 2 är lite för inavlade men jag sparar dom tills jag får ytterligare 2 ickeinavlade/linjeavlade.
Har börjat med Afrika på COM. Börjar längst upp på listan och går neråt och försöker hitta hingstar som även har samma sto som mamma så det blir att jag alltid testar samma två fountationhästar varje gång. Eller finns det något smartare upplägg?

Vilken koll jag har, hade visst 7 st rabicnoston så och fem av dom duger nog till att avla på :p
Men då har jag två inavlade jag inte riktigt har någon plan med.

Någon som behöver ston som är bärare/rabicano(inavlade) att testa med?
Rabicanostona håller jag dock på och testar en hingst med just nu och dom fölar om 7 dagar. Men efter det lämnar jag dom gärna vidare om någon är intresserad.

Skriver upp det :) Hojta om jag ska betäcka henne (vet att det är hopplöst att försöka jämföra stammar och stats när man inte äger hästen, men vill kolla iaf)
Om det funkar för @Iamia kan jag tänka mig en repris på den befintliga, dvs betäckning med Neallogaster? Underbart föl ju! :love:

@Trott Jag fick just ett hingstföl efter 'Ubdi. Tyvärr inga superdupersiffror och att A på galopp. Fint blingad dock. :D Provar gärna samma kombo igen om jag får! Tror de kan få till något bättre!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 884
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 147
Senast: Laa
·
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
66 083
Senast: igbest
·
  • Låst
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
64 638
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka