Ah jag tänkte mer att betäcka med om du har något tomt sto
Aha, nej alla är såklart dräktiga. Hoppas han inte skickas till Gisela om han inte blir såld.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ah jag tänkte mer att betäcka med om du har något tomt sto
Testade honom på ett sto till nu, tyvärr skimmel. Med tur så kan avkomman bli bra med lite otur blir den skit.Aha, nej alla är såklart dräktiga. Hoppas han inte skickas till Gisela om han inte blir såld.
@Pandasmamma - du har blivit mormor
https://www.horsereality.com/horses/695637/foal-doe-695637
Tyvärr inget flax, men W19. Återstår att se om hon blir lever. 2 av 3 A lyckades hingsten tvätta bort åtminstone.
Farmor blev du ju.... Ja, tack!Nej en oj så söt hon blev! Och hon blev en hon.Håller tummarna för lever.
Tävlingar för islänningar ska införas, men det kan dröja då det tar tid att bygga. Sökfilter är väl ett av de högsta på listan att implementeras, så det kommer så småningom också.Vilken oväntat kass morgon jag haft tävlingsmässigt! Retligt.
Igår var jag tvungen att sitta och vänta en timme på en av ungarnas aktivitet och jag roade mig med att lista saker jag skulle vilja ändra/kunna se i spelet. Jag antar det finns någonstans i forumet man kan föra fram sådana här förslag?
Min lista så här långt (har spelat någon vecka bara):
Hingstproblemet - göra något så hingstar alt valacker blir mer attraktiva. Typ fördel på tävling eller något. Vilket inte heller vore rättvist så klart men något måste ju göras.
Tävlingar för islänningar! Det är ju absurt att alla islänningar ska bli reininghästar, speciellt som reiningen inte avgörs på skicklighet utan som ett lotteri.
Tävlingar i fler kategorier, tex kallblod för sig osv. Känns inte så kul att alla raser ska mötas i alla tävlingar när de har så olika förutsättningar.
Inga tävlingar för dräktiga ston!
Om man lagt bud på en häst önskar jag att pengarna och platsen var reserverade tills auktionen var över. Blir konstigt med pengarna förstås men platsen då. För om jag vill lägga ett bud till när jag vaknar tex så måste jag plötsligt stressa med att pensionera en häst om nu ett föl lämnat sin mamma under natten också.
Tycker annars det är bra att pengarna dras direkt så klart. Jag önskar också att det stod vilket datum auktionen går ut, inte antal dagar kvar för det blir så svårt att ställa larm om det inte finns buy out. Fast det är kanske svårt med tidszoner? Å andra sidan får man väl då klart ange vilken tid man utgår från bara.
Favoritlistor - en för hästar som ligger till salu (många flikar blir det när man letar häst på market) och en för avelshingstar. Om bara möjligheten fanns att göra listor kanske man skulle kunna få döpa dem själv för man skulle ju kunna ha listor med hästar man vill fråga om man får köpa senare, hästar man sålt osv.
Jag skulle vilja att man kunde se vem man köpt en häst av och för hur mycket. Jag hade också tyckt om att se alla ägare en häst har haft.
När det gäller tävlingsresultat tycker jag det måste stå vilken världsdel resultaten gäller! Dottern köpte vad hon trodde var en tävlingshäst igår, hon var jättenöjd och trodde hon skulle tjäna pengar på den för den hade många placeringar. I Afrika.... Så hon lär inte vinna något i Nordamerika med den precis.
Mer olika sökfilter på market. Alltså massor av olika sökfilter på market. Det hade alla tjänat på. GP, minsta tal på olika delar, antal VG, utbildningsnivå osv.
Om nån letar tävlingshäst (känns som att jag börjar alla mina poster så...) så kan jag sälja denna fina som jag fick köpa av @Hedinn för ett tag sen.
https://www.horsereality.com/horses/396382/sabre-hawk
12G 87,3 för dressyr. Han har en del placeringar i Europa och går ofta på 95%. Jag har en hingst med likvärdig confo och dressyr-GP men bättre hopp-GP men vill kolla här innan jag skickar honom till den där förskräckliga marknaden.
På tal om marknaden förresten... Jag fattar inte varför det är så svårt att sälja där? När jag själv är där och tittar finns det knappt en vettig häst. Alla har flera A, USEL grenspecifik GP och man undrar hur de kunnat hålla sig i spelet så länge när 95% av hela marknaden borde skickats på semester för längesen. Ändå kan man skicka ut hästar med riktigt bra tävlings-GP och OK confo och de går flera varv innan man till slut skickar dom till Gisela. Nej sökfilter vore något som sagt...
Du får honom till bukeprisJag är intresserad! Vad vill du ha för honom?
Du får honom till bukeprisLägger upp honom på ett par dagar så får du säga till om han är för dyr
![]()
Tävlingar för islänningar ska införas, men det kan dröja då det tar tid att bygga. Sökfilter är väl ett av de högsta på listan att implementeras, så det kommer så småningom också.
Vad gäller fördel valacker har det diskuterats mycket, även tävling för dräktiga ston, är dock osäker vad som egentligen sagts där.
Att en plats är reserverad tills auktionen gått ut vet jag inte riktigt vad jag tycker om, är ju trist om man lägger ett bud dag 1 och sen ångrar sig och vill lägga bud på en annan häst... Så ska man stå där med en upptagen stallplats i en vecka trots att man blivit överbjuden och inte vill lägga nåt nytt bud. Kan se för- och nackdelar med båda varianter där.
När det gäller tävlingsresultat kan du ju se vilken världsdel hästen befinner sig i, i alla fall. Annars skulle jag väl generellt rekommendera att kolla mer på hästens poäng/tider snarare än placering, då det generellt säger lite mer. Vissa tider är det ju lättare konkurrens och en som bor i en tidszon så den främst tävlar nattetid HR-tid kommer ju vinna mer på lägre resultat än vad en som tävlar dagtid gör.
Nejlika och Almas ligger på private trade till dig! Tror priserna är ok?Jag är intresserad av Nejlika, kanske någon mer, ska kika. Edit: kanske även Almas beroende på pris. Och Alkutum fast honom är kanske @Elin_B mer intresserad av?