Hon har dreads... Rädda manen?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Elea
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 2 782
Sv: Hon har dreads... Rädda manen?

Sett bilden? :eek:

Inte möjligt, jag laddade in den på photobucket igår, före det har den bara existerat på min mobil... Men har visst visat andra bilder på henne. :)

Scary, då finns det två jättelika hästar :eek: Nu måste jag nästan försöka hitta var jag sett den någonstans ju. Din dam och den är i så fall otäckt lika! (Och med dreadlocks båda två, svårt komma undan med sån man kanske =))

Jag tycker det går lätt att reda ut med hjälp av en karda. Som man har till hund. Har kommit en bra modell (Dogman), med små plastploppar på topparna så man slipper sticka sig på kardan.
Börja längst ut i toppen, precis som flera alla andra skiver.

Senast ändrad:

*kl*

Jaha, nu är det måndag och manen är utredd i helgen. Tyvärr gömde jag kameran men jag kan rapportera att det gick fint att reda ut det, tog ca 2 timmar och hon stod och njöt hela tiden. Hade i ordentligt med glansspray på lördag kväll och satte igång på söndag morgon. Det lossnade mängder av hår men jag fick känslan av att det var sådant som egentligen lossnat för länge sedan och som bara satt fast i tovorna, inte i rötterna då. Dessutom blev den utredda manen så mycket "fluffigare" att det inte märktes att det lossnade en del hår.

Nästa vecka blir det svansblekning... :bump:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka