Jossan_92

Trådstartare
....:crazy: På vilka "nivåer" rider man i fälttävlan...alltså hur höga hinder & vilka dressyrprogram motsvarar det ungefär!?
Tacksam för svar då min tränare vill att jag ska tävla fälttävlan på min ny inköpta lilla tokfia...:D

Sv: Höjder?!

Va kul!!!:) Tycker absolut att du ska prova d! SKITKUL!:love:
På häst så är det:
90 klass, som är 90 cm i hopp-prov +terräng, dressyr typ LC, ng under.
100 klass, som är 1m i hopp och terräng, dressyr LC nivå.
Nöjde mig med d första klasserna!;) Det finns tabeller i TR där det står vad det får vara för bredd på hindrena mm, alla mått.
Se till att öva ordentligt på terränghinder innan bara!:smirk:

Lycka till!:banana:

ok, det är en d-ponny jag ska tävla ;) en i samma klubb har en ft bana...plus att jag måste ta fältävlanskortet...:angel:

Ponnyklasserna:
debutant: som är 70 cm hopp å terräng (ibland lite högre på banhoppningen) dressyren är väl typ LC.
Lättklass: är runt 90 cm i terrängen å banhoppningen brukar ligga strax under det. Dressyren ligger nog runt LB.
sen finns det ju även MSV B å MSV A, men detr kanske inte är aktuellt än om du precis ska börja me FT!;) Lycka till!!!

Wiiie skrev:
Ponnyklasserna:
debutant: som är 70 cm hopp å terräng (ibland lite högre på banhoppningen) dressyren är väl typ LC.
Lättklass: är runt 90 cm i terrängen å banhoppningen brukar ligga strax under det. Dressyren ligger nog runt LB.
sen finns det ju även MSV B å MSV A, men detr kanske inte är aktuellt än om du precis ska börja me FT!;) Lycka till!!!

I deb är dressyren ng under LC och i Lätt så e d LC.;)

svårt att jämföra tycker jag, progr. e iag mkt roligare i FT än vanliga LC!! ushc..;)

Fjording-galning skrev:
Va kul!!!:) Tycker absolut att du ska prova d! SKITKUL!:love:
På häst så är det:
90 klass, som är 90 cm i hopp-prov +terräng, dressyr typ LC, ng under.
100 klass, som är 1m i hopp och terräng, dressyr LC nivå.
Nöjde mig med d första klasserna!;) Det finns tabeller i TR där det står vad det får vara för bredd på hindrena mm, alla mått.
Se till att öva ordentligt på terränghinder innan bara!:smirk:

Lycka till!:banana:
det är 95 resp 105 cm i banhoppningen ;)

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 281
Senast: Lady_S
·
Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 321
Senast: hamilton1
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 435
Senast: Mia_R
·
Fälttävlan Hej! Jag har på sistone funderat över tävling med ”min” islandshäst, men jag vill inte tävla i femgång/fyrgång. Då både jag och hästen...
Svar
11
· Visningar
2 729
Senast: xfie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka