Höstföräldrar 2023

Kan det vara tänder på G? Låter lite likt hur vi har det. Fast med flaska istället. Du kan prova ge en alvedon och se om det hjälper.
 
Kan det vara tänder på G? Låter lite likt hur vi har det. Fast med flaska istället. Du kan prova ge en alvedon och se om det hjälper.

Tror absolut det är tänder. Han är svullen på ovansidan och jag tycker mig skymta en femte tand på g. Alvedon hjälper tyvärr inte alls. Nu är det något bättre men herregud vad han är gnällig på dagarna. Tror vi är i nån sorts fas också för så fort han inte ser mig blir han jätte ledsen. Jobbigt att vara bebis nu :heart
 
Jag är sjuk och har sovit i gästrummet sen i söndags. J och pappa har legat i vanligt sovrummet och nu inatt sov han från 00-06.30 utan att vakna. Kommer stanna i gästrummet några nätter till, vet inte när jag vågar flytta tillbaka. Tänk om vi äntligen har fått ordning på sömnen!
 
Jag är sjuk och har sovit i gästrummet sen i söndags. J och pappa har legat i vanligt sovrummet och nu inatt sov han från 00-06.30 utan att vakna. Kommer stanna i gästrummet några nätter till, vet inte när jag vågar flytta tillbaka. Tänk om vi äntligen har fått ordning på sömnen!
Håller tummarna för er!
 
R som alltid är glad och nöjd var igår gnällig och olycklig. Det visade sig vara den första lilla tanden som är på väg upp. Stackars lilla bebis hade ont och har varit orolig inatt också. Nu verkar det (peppar peppar) som att det värsta är över.

Men jag har svårt att ta in att min lilla, lilla bebis ska få tänder och liksom bli stor. Han är 6,5 månader, kämpar sååå för att lära sig krypa och har precis börjat sätta sig upp. Och är fortsatt en liten solstråle :love:
 
Vågar nog säga att vi fått ordning på nätterna nu, eller snarare fick pappan ordning på dom. Vaknar han nu räcker det med nappen. Vi har bestämt att om han vaknar efter 00 får han ersättning en gång om han vill han, detta för att inte göra ett så abrupt slut med nattmaten. Hade jag inte varit sjuk hade jag varit överlycklig! Men den jädra hostan/förkylningen går väl över och då ska jag få sova
 
Vågar nog säga att vi fått ordning på nätterna nu, eller snarare fick pappan ordning på dom. Vaknar han nu räcker det med nappen. Vi har bestämt att om han vaknar efter 00 får han ersättning en gång om han vill han, detta för att inte göra ett så abrupt slut med nattmaten. Hade jag inte varit sjuk hade jag varit överlycklig! Men den jädra hostan/förkylningen går väl över och då ska jag få sova
Åh vad skönt för er! Hoppas förkylningen ger med sig snart så du kan få lite ordentlig sömn igen.
 
Lillebror har slutat sova verkar det som och storasyster är jätte sur över att jag inte sovit nåt i natt. Bra start på helgen :arghh:
 
Nu är jag väldigt nära på att ge upp både samsovning och amning. Inte för att han sover bättre när han får flaska utan för att det inte är mysigt när det är det enda som får honom att somna om. Jag funderar seriöst på om det är jag som är problemet eftersom vi alltid sover tätt ihop och han alltid känner lukten av mig och maten. Men jag älskar både amning och samsovning och vill inte ge upp något av det.

Jag sov alltså noll timmar i natt. NOLL! Är helt slut.
 
Nu är jag väldigt nära på att ge upp både samsovning och amning. Inte för att han sover bättre när han får flaska utan för att det inte är mysigt när det är det enda som får honom att somna om. Jag funderar seriöst på om det är jag som är problemet eftersom vi alltid sover tätt ihop och han alltid känner lukten av mig och maten. Men jag älskar både amning och samsovning och vill inte ge upp något av det.

Jag sov alltså noll timmar i natt. NOLL! Är helt slut.
I feel you,

Min annars lätta bebis (sover hela natten i sin säng normalt sett, periodvis en matning nattetid, får liggamma och mysa i min säng på förmiddagen bara) har sedan 3 nätterna bara sovit nån timme här och där i sin säng. Vill bara ligga o sova vid tutten, och vaknar ändå ofta och är ledsen tills man hjälpt honom o hitta.
Typ inte sovit alls inatt eftersom jag inte riktigt är bekväm med att ha honom i sängen. har inte fallskydd, en pappa som har en tendes att fara runt m täcket osv. Kan inte ligga vettigt ens så får ont.

Misstänker att det kan ha o göra med nya tänder? Han börjar bli duktig på att kravla runt med.
Kan det vara något sånt som spökar med din lille med?
 
I feel you,

Min annars lätta bebis (sover hela natten i sin säng normalt sett, periodvis en matning nattetid, får liggamma och mysa i min säng på förmiddagen bara) har sedan 3 nätterna bara sovit nån timme här och där i sin säng. Vill bara ligga o sova vid tutten, och vaknar ändå ofta och är ledsen tills man hjälpt honom o hitta.
Typ inte sovit alls inatt eftersom jag inte riktigt är bekväm med att ha honom i sängen. har inte fallskydd, en pappa som har en tendes att fara runt m täcket osv. Kan inte ligga vettigt ens så får ont.

Misstänker att det kan ha o göra med nya tänder? Han börjar bli duktig på att kravla runt med.
Kan det vara något sånt som spökar med din lille med?

Himla skönt ändå att höra att jag inte är ensam om att jag inte får sova även fast det så klart är tråkigt för dig. Sömn är så himla viktigt.

H har två nya tänder på g samtidigt. Det kan vara det som spökar, och 7411 andra saker också. Bebisar är ett mysterium ibland.
H är inte ens i närheten att röra sig någonstans krypande. Han ska bli buren överallt fortfarande. Bekväm liten grabb. Tur han är söt.
 
Himla skönt ändå att höra att jag inte är ensam om att jag inte får sova även fast det så klart är tråkigt för dig. Sömn är så himla viktigt.

H har två nya tänder på g samtidigt. Det kan vara det som spökar, och 7411 andra saker också. Bebisar är ett mysterium ibland.
H är inte ens i närheten att röra sig någonstans krypande. Han ska bli buren överallt fortfarande. Bekväm liten grabb. Tur han är söt.
Det är nog en "fas" de går igenom de små liven.
Bebis här vill helst också bäras eller va i knät jämt, mkt mer än tidigare. Så är nog lite separationsångest + tänder osv som spökar.
Troligen går det iaf över ❤️
 
R blir hela sju månader idag, vilket är helt obegripligt. Hur kan det redan ha gått sju månader?! Och samtidigt som han är en så självklar del av vår familj.

R är alltjämt ett litet solsken. En dag var han plötsligt inte sig själv, utan gnällig och missnöjd. Det var förstås första tanden som bröt igenom, och dagen efter var det goda humöret tillbaka ❤️

För en dryg månad sen började han stå på alla fyra och då förutspådde jag att han skulle krypa innan sin 7-månadersdag. Och tja, han har sedan dess har fullt sjå med att testa tusen olika sätt att ta sig framåt, plus lärt sig sitta och sätta sig upp. Men så igår, sista chansen, så började han faktiskt krypa. Det är lite vingligt och inte så många steg åt gången men nu kommer det. Så nöjd grabb!

Nätterna hade blivit bättre är nu sämre igen. Jag hoppas det snart vänder lite igen för nu börjar jag bli trött.
 
Men glömde ju beklaga mig över hur jobbig han är att byta blöja på?! Jag får djupandas innan jag påbörjar det varenda gång. Inte en sekund kan ungen tänka sig att ligga på rygg, och hur snabbt jag än jobbar så är jag tydligen för långsamt 🤷‍♀️ Men ska bara göra slut på nuvarande blöjpaket, sen testar vi att börja med byxblöjor så går det lite snabbare att få på hoppas jag.
 
H har äntligen sovit lite bättre. Jag ger en flaska på natten vilket har gjort att han sovit en längre period på tre timmar. Men han är verkligen inte hungrig utan tutten är kudde, mys, närhet, tröst och ja, allt!

Men vad han "pratar" nu. Och han älskar när vi pratar tillbaka på samma sätt. Det är mycket bababaa, och mamama. Han tränar även sitt skrik och ibland är det väldigt högt, sen skrattar han åt sig själv när han skriker. Så rolig liten kille.
 
Tyckte det var en väldigt bra ide att ge H en halv persika. Han mulade in nästan hela i munnen. Poff sa det så var den puts väck. Kommer aldrig göra om det pga satt som på nålar. Han är så glupsk :eek:
 
Det gör så inni nordens ont att amma nu. Vill bara gråta innan varje amningsstund.

Har en utväxt på vänster bröstvårta som är boven i dramat. Den har fullt med blodblåsor på sig. Resten av vårtan ser bra ut. Men utväxten ska ju inte sitta där så det är väl därför det gör ont. Är smärtfri några dagar i taget innan det börjar om igen. Försöker avlasta den tutten genom att amma på den andra som i princip sinat. Tur lilleman äter annan mat nu så allt han får från mig är en bonus men han är en nöjd och glad kille ändå, om vi räknar bort de fortfarande väldigt gnälliga nätterna. Jag är så trött :sleep:
 
Det gör så inni nordens ont att amma nu. Vill bara gråta innan varje amningsstund.

Har en utväxt på vänster bröstvårta som är boven i dramat. Den har fullt med blodblåsor på sig. Resten av vårtan ser bra ut. Men utväxten ska ju inte sitta där så det är väl därför det gör ont. Är smärtfri några dagar i taget innan det börjar om igen. Försöker avlasta den tutten genom att amma på den andra som i princip sinat. Tur lilleman äter annan mat nu så allt han får från mig är en bonus men han är en nöjd och glad kille ändå, om vi räknar bort de fortfarande väldigt gnälliga nätterna. Jag är så trött :sleep:
Här har lilleman slutat amma, han gjorde precis som storebror och bara valde bort tutten en dag. Försökte några gånger efter det men inget intresse alls. Gör mig inget.
Däremot har han blivit så galet mammig. Är jag i närheten så han ser/hör mig duger ingen annan. Är jag däremot inte nära så går det hur bra som helst med alla andra.
 
Här har lilleman slutat amma, han gjorde precis som storebror och bara valde bort tutten en dag. Försökte några gånger efter det men inget intresse alls. Gör mig inget.
Däremot har han blivit så galet mammig. Är jag i närheten så han ser/hör mig duger ingen annan. Är jag däremot inte nära så går det hur bra som helst med alla andra.

Jag blir faktiskt inte ledsen om han snart väljer att sluta amma. Jag är nöjd, jag har klarat av att helamma en bebis i fyra månader och delamma i fyra månader till nu. Det är mer än jag någonsin trodde jag kunde. Jag fick revansch och tog igen allt jag missade med min dotter. I natt har han vaknat tvågånger för mat. Otroligt. Jag trodde inte mina ögon när jag kikade på telefonen i natt och jag hade fått sova från 23 till 03. Fantastisk vad pigg man blir av sammanhängande sömn ändå.
 
Vågade ge H bröd idag för första gången. Han fick en fingerlång "stav" grötbröd med leverpastej på. Han blev så till sig i traserna att han mulade in även denna hel. Sen satt han där och tuggade och idisslade för fullt :rofl: Det var tydligen väldigt gott.
 

Liknande trådar

Övr. Barn På återbesöket hos ögonläkaren bestämdes att mitt barn ska ha ögonlapp för ena ögat. Fyra timmar per dag, varje dag, i minst tre månader...
Svar
11
· Visningar
1 312
Senast: enough
·
Fritid Vet inte om det finns något mer intresse här men det finns ju några andra sport-trådar så jag tänkte att jag provar! Jag har alltid...
Svar
8
· Visningar
525
Senast: Gabby_Ossi
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 450
Senast: Queen
·
Gravid - 1år Jaaaahapp.. jag startade en tråd för ett tag sen om hur man ska veta om man vill ha fler barn eller inte. Jag har två sen innan och...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 688
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp