Höstföräldrar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Cocos har du provat pysventil för magknipet? Funkar fint hör när det är otröstlig, även om vi hittills bara behövt använda den några få gånger. Finns på apoteket.
 
@Cocos även om det är kolik så finns det ett slut på det. Kan vara bra att ha i tanken när man går där och vaggar. A blir tre månader idag och det där skrikandet har nästan helt slutat. Våra kvällar är mycket lugnare nu.

@TeamLundVer vilken mardrömsförlossning:crazy:. Otroligt att du tar det så bra som du gör. Hoppas du kan börja må bättre snart.

Här somnar vi inte själva utan ska bli burna eller ammade till sömns. När hon väl somnat för natten så sover hon dock bra. Äter ca var tredje timme men tycker hon kunde lägga sig lite tidigare:cautious: Jag är ju trött vid tio, inte vid tolv. Iaf varannan kväll. Så lagom kul att gå upp 6.30 när stora killen vill upp. Igår kom han in"mamma mamma upp och hoppa";).
 
@Emor en sån ska jag testa! ofta skriker hon och sen kommer prutt eller bajs så en sån kanske kan hjälpa henne :)
@Madick vad snällt av dig :love: men ska ändå till apoteket idag så handlar en då, heter dom bara pysventil alltså? Låter kul :D

@hvala ursäkta franskan men fan va glad jag blir att det lättat upp för lilla H och er :bump: det är verkligen ett helvette när dom skriker sådär så att hon nu inte ens måste vaggas till sömns är stort! äntligen får du njuta påriktigt av att vara mamma :love:

@orion_x jag försöker tänka på det och njuta av dom lugna stunderna. Första månaden har ju varit väldigt enkel och jag gar fått sova mycket så har lite energi på lager :) vid vilken ålder började A få magknip? skönt att det lugnat sig iaf!
 
Jag vågar knappt tänka tanken men det verkar va så lajbans att min älskade fina lilla trollunge har kolik :cry: Senaste 5 nätterna har hon skrikit otröstligt i många timmar.. Tydligt magont då hon fäktar vilt med armarna och benen drar hon mot magen.
Det gör helt ärligt talat fysiskt ont i mig att se henne ha ont och vara sp ledsen..
Nu får vi va glada åt när hon är pigg och nyfiken på eftermiddagarna och kan lugga på skötbordet och spana på duschdraperiet i 30 min :D Hon har även världens bästa mormor som kommer varje dag och pysslar om oss :love:
Hut gammal är hon?
 
@Cocos, jag får fortfarande gå och skumpa en hel del, speciellt på kvällen, men efter nattmatningen vid 03 och morgonmatningen vid 08 somnar hon av sig själv efteråt :) Och jag har inte längre döont i fötterna varje morgon när jag kliver ur sängen :)
 
Tro det eller ej men mina ben och fötter börjar äntligen svullna av (heter det så?). Folk undrade om det inte gjorde ont när de var så extremt svullna, vilket det faktiskt inte gjorde, det spände bara lite. Nu dock, aj för tusan vad ont det gör :arghh: Tydligen blir det så när trycket på nerverna minskar. Har dock fortfarande inte känsel i alla tårna än :cautious:

Fick låna ett par foppatofflor av en kompis igår (storlek lastfartyg) så nu blir det inte riktigt lika kallt att gå ut med vagnen heller :p

10325509_10152940737383953_542627770816478574_n.jpg

Tog denna bild i torsdags men det är ungefär samma status på svullnaden nu så då kan ni ju tänka er hur den var igår och i förrgår (fortsatte svullna till igår)
 
Tro det eller ej men mina ben och fötter börjar äntligen svullna av (heter det så?). Folk undrade om det inte gjorde ont när de var så extremt svullna, vilket det faktiskt inte gjorde, det spände bara lite. Nu dock, aj för tusan vad ont det gör :arghh: Tydligen blir det så när trycket på nerverna minskar. Har dock fortfarande inte känsel i alla tårna än :cautious:

Fick låna ett par foppatofflor av en kompis igår (storlek lastfartyg) så nu blir det inte riktigt lika kallt att gå ut med vagnen heller :p

10325509_10152940737383953_542627770816478574_n.jpg

Tog denna bild i torsdags men det är ungefär samma status på svullnaden nu så då kan ni ju tänka er hur den var igår och i förrgår (fortsatte svullna till igår)
Haha, jag har också såna bilder. Dag 3 bara hamnade all vätska i vader och fötter. Extra roligt såg det ut om jag haft sandaler på mig. Det går snart bort :-)
 
Tro det eller ej men mina ben och fötter börjar äntligen svullna av (heter det så?). Folk undrade om det inte gjorde ont när de var så extremt svullna, vilket det faktiskt inte gjorde, det spände bara lite. Nu dock, aj för tusan vad ont det gör :arghh: Tydligen blir det så när trycket på nerverna minskar. Har dock fortfarande inte känsel i alla tårna än :cautious:

Fick låna ett par foppatofflor av en kompis igår (storlek lastfartyg) så nu blir det inte riktigt lika kallt att gå ut med vagnen heller :p

10325509_10152940737383953_542627770816478574_n.jpg

Tog denna bild i torsdags men det är ungefär samma status på svullnaden nu så då kan ni ju tänka er hur den var igår och i förrgår (fortsatte svullna till igår)
:D:D:D

Jag såg ännu värre ut efter mitt kejsarsnitt. Mina ben var jämntjocka hela vägen. Gjorde inte ont men det kändes skumt att gå. Lite som om man vadade i vatten. Allt liksom skvalpade på en :D.

Fick inte på mig några andra skor än sandaler och det var vinter, snö och -15.

Höll i sig några dagar och sen plötsligt en eftermiddag så var det bara borta. Vet att jag fortfarande var svullen vid middagstid för jag fodrade middag och hade mycket svårt att få på mig sandalerna. Och sen plötsligt POF så var det borta. Bara så.
 
Jag minns när svullnaden gick ner på mina ben och fötter efter första fl där jag svullnade otroligt mycket. Jag låg och tittade på min ben i typ en timme och frågade maken minst miljoner gånger, men visst är dom småååå?! Jag har storlek 43 :D
 
Jag var också svullen i ben och fötter dagarna efter förlossningen. Jag var helt oförberedd på det, trodde det skulle gå åt andra hållet när bebisen var ute. Men jag blev aldrig så väldigt svullen varesig som gravid eller som nyförlöst, bara så pass att blodådrorna på fötterna inte syntes vissa dagar.
 
@Nelle får ta och köpa en sjal helt enkelt, ringsjalen är ju lite ostyrslig lixom..

@Tora hon är exakt fem veckor idag.

Pysventil är iaf inhandlad och testad.. kom värsta brakfisen :D hur ofta vågar man använda den egentligen? Tänker mest på att använda den vid typ varje blöjbyte i förebyggande syfte och sen när hon får magknip, är det kanske för ofta?
 
@Cocos jag tror det står 4 ggr per dygn på kartongen? Har inte sparat min så kan inte dubbelkolla.

Angående vävda, little frog, ett polskt företag som har prisvärda sjalar till bra pris. Sen kan man spendera hur mycket som helst också verkar det som ;)
 
:D:D:D

Jag såg ännu värre ut efter mitt kejsarsnitt. Mina ben var jämntjocka hela vägen. Gjorde inte ont men det kändes skumt att gå. Lite som om man vadade i vatten. Allt liksom skvalpade på en :D.

Fick inte på mig några andra skor än sandaler och det var vinter, snö och -15.

Höll i sig några dagar och sen plötsligt en eftermiddag så var det bara borta. Vet att jag fortfarande var svullen vid middagstid för jag fodrade middag och hade mycket svårt att få på mig sandalerna. Och sen plötsligt POF så var det borta. Bara så.
Och @Madick bilden är från när mina ben började svullna (samma status idag) däremellan har det varit för jävligt minst sagt. Så pass att jag fått ul för misstänkt blodpropp och en massa andra undersökningar. Benen var jämntjocka från låren och helt glansiga och hårda. Jag fick klippa sönder ett par strumpor att ha i sandalerna för att kunna ta mig till sjukhuset i söndags.

Svullnaden kom direkt efter operationen. De där nättrosorna man har slutade plötsligt att passa så de fick klippa i dem för att få på dem (de passade finfint på förlossningen). Nu börjar dock fötterna ta sin ursprungliga form mer och mer :D kanske t om kan byta kompisens foppatofflor mot mannens gymnastikskor i morgon? Hoppas
 
@TeamLundVer det ser ju vansinnigt obehagligt ut! Vilken tur det inte va en.blodpropp :)

Intressant det där att man.samlar vätska, jag tuckte inte jag va så svullen under graviditeten men har nu insett att jag måste varit det för mina ben och ansikte har antagit nya former :D

@Emor tack! ibland står det still.. varför läser jag inte själv på förpackningen lixom :o
 
@Nelle får ta och köpa en sjal helt enkelt, ringsjalen är ju lite ostyrslig lixom..

@Tora hon är exakt fem veckor idag.

Pysventil är iaf inhandlad och testad.. kom värsta brakfisen :D hur ofta vågar man använda den egentligen? Tänker mest på att använda den vid typ varje blöjbyte i förebyggande syfte och sen när hon får magknip, är det kanske för ofta?
Ja jag hade för mig att hon var en månad gammal i alla fall.

Nu kan jag ha fel (har ju hänt någon enstaka gång under åren :D) men jag har för mig att kolik vanligtvis börjar runt första veckan. Oftast redan på sjukhuset.

Fördelen med det är i så fall att man kan göra något för att faktiskt hjälpa din lilla trollunge. Annars är ju i princip akupunktur det enda som gjort någon skillnad när det kommer till kolik (finns ju även andra saker som hjälpt vissa men oftast har det bara varit att vänta tills bebisen "vuxit ur det").

Nu har du ju pysventilen men annars kan det vara tex kosten. Komjölk är ju en vanlig bov när det börjar krångla vid så pass gamla bebisar.
 
@Tora intressant! när jag läst om kolik har det stått att det oftast börjar runt 1 månad. Bland annat därför jag misstänker det är just kolik, men än finns hoppet att det är nått tillfälligt!
Jag dricker två koppar kaffe om dagen med en skvätt mjölk och har smör på mackan, kanske äter creme fraishe i maten ett par ggr i veckan så tror inte det är det hon reagerar på.. borde det inte kommit tidigare isf? Är själv lite känslig mot för mycket mjölkprodukter så är rätt försiktig :)

En annan mysko grej jag kommit på är att jag och Edith fiser ikapp :o och ju mer jag tänker på det så började vi nog samtidigt också..
 
@Tora intressant! när jag läst om kolik har det stått att det oftast börjar runt 1 månad. Bland annat därför jag misstänker det är just kolik, men än finns hoppet att det är nått tillfälligt!
Jag dricker två koppar kaffe om dagen med en skvätt mjölk och har smör på mackan, kanske äter creme fraishe i maten ett par ggr i veckan så tror inte det är det hon reagerar på.. borde det inte kommit tidigare isf? Är själv lite känslig mot för mycket mjölkprodukter så är rätt försiktig :)

En annan mysko grej jag kommit på är att jag och Edith fiser ikapp :o och ju mer jag tänker på det så började vi nog samtidigt också..
Jag kan som sagt ha fel men jag tror att det vanligaste är den första veckan.

Är det komjölk så räcker oftast även små mängder. Dessutom finns komjölk i mycket saker mer än rena mjölkprodukter.
 
Jag vill varna lite i juletider för pepparkakor, och ffa degen. Min vana att alltid ha deg i kylen att nalla lite av när det passar går inte obemärkt förbi i år.

Choklad, är en annan last som märks (:( ) samt stark mat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande vårföräldrar! Nu är det dags att starta denna tråden! Här kan ni som väntar bebis/bebisar våren 2015 samlas och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
123 942
Senast: Lamborghini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp