Höstföräldrar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kl: 18:38 igår kom lille Bastian till världen efter 51 timmar på förlossningen och sedan akut kejsarsnitt.

3925gram och 53cm lång

Han ligger just nu på neo och jag på avdelning. Får se när vi får komma hem igen.

Är ni sugna på en förlossningsberättelse så kan jag skriva den från en dator sedan (sitter med mobilen nu)

Vad tufft det låter, men skönt att han är ute och att ni verkar må bra efter omständigheterna.
Har tänkt mycket på dig de senaste dagarna. Grattis! Och stor kram!
 
Kl: 18:38 igår kom lille Bastian till världen efter 51 timmar på förlossningen och sedan akut kejsarsnitt.

3925gram och 53cm lång

Han ligger just nu på neo och jag på avdelning. Får se när vi får komma hem igen.

Är ni sugna på en förlossningsberättelse så kan jag skriva den från en dator sedan (sitter med mobilen nu)

Stort GRATTIS!

Hoppas att ni inte är alltför medtagna.
 
Stort grattis till grabben @TeamLundVer! Hoppas ni blir ompysslade och att ni repar er snart båda två! Jag vill gärna läsa din berättelse. Känner du att du behöver skriva av dig så finns vi i tråden här för dig.
 
Stort stort grattis till pojken! 51 timmar låter som en riktig pärs, o behöva avsluta med akutsnitt också..:/. Vill också gärna läsa förlossningsberättelse när du vill o orkar. Hoppas ni alla mår bra o får åka hem snart!
 
@Tora, ja den tanken slog mig också. Ska till BVC imorrn så vi får höra vad de säger då :)
Ibland kan BVC vara lite sega med att det kan vara svamp.
Jag köpte till slut daktacort trots att BVC sa att det inte var svamp. På bara ett dygn blev det mycket bättre. Hade då hållit på i flera veckor med andra salvor.

Ibland kan det också vara exem och då funkar kortison.
 
Stort grattis @TeamLundVer!!
Bra kämpat! 51 timmar låter inte kul, hoppas att ni alla mår bra nu och att ni snart får åka hem tillsammans med er nye lille guldklimp :love:

En pojke behövdes här i tjejtrå... Eh, jag menar hösttråden ;)
 
Stort grattis @TeamLundVer till pojken med så fint namn!!!
Det låter som en besvärlig och lång förlossning, hoppas ni repar er fort så du får njuta av bebis!

Nu vart jag påmind om förlossningsberättelse. Kanske dags att skriva ner en sån för mig med.. Edith blev ju hela fyra veckor igår!
 
@Tora jag tror jag glömde svara på dina sista inlägg till mig! Tusen tack för alla bra amningstips, trstat att byta tutte såfort hon släpper och det hjälper rätt bra hittills!

Nu har jag beställt en pump så när fröken sover längre stunder på dagen kan jag pumpa ur och ha tills på kvällen då jag ff tycker hon inte verkar komma till ro för hon är hungrig.. Har helt enkelt inte mjölk så det räcker när hon äter en gång i timmen :(
Nån annan som pumpar ut och ger/låter partnern mata? Ger ni napp då också för att stilla snutt behovet? Jag har tänkt låta bli att ge napp men har gett vika för det nu.. är rätt skönt att bebis kan somna med nått annat än tutten i munnen ;)
Annars prisar jag snorsugen.. jäkla förkylningar, förstår att många folk väljer att skaffa bebis till våren när det inte är värsta förkylningstiderna :devil: Känner helt ärligt för att aldrig mer länma lägenheten när hon skrikit och snorat i några timmar :nailbiting:
 
@TeamLundVer Grattis till lille Bastian (ett av mina favoritnamn)!

Låter som att ni hade en tuff förlossning! Hoppas ni får läka ihop ordentligt både fysiskt och mentalt. Se till att ni får prata med någon om förlossningen så ni får börja bearbeta hela upplevelsen!

Stor kram och hoppas ni får åka hem snart!

Mvh Miks
 
@TeamLundVer Stort grattis till pojken!

@Cocos Jag pumpar och ammar, men nappen är inte poppis här så den får vara. Men jag hade gett henne napp om hon velat ha. Med äldre dottern gav vi napp, hon tog den, så vi hade alltid en med, men då hon var runt 6 månader plockade vi bort den innan hon blev medveten om den. Men dom första månaderna var den guld värd :)
 
En sak till som kan ge magknip är pepparkakor när mamman är på svullhumör...
Det blev jag bittert påmind om dagen efter när Iris som annars är en nöjd och glad bebis fick magknip :(
Bra att ha i bakhuvudet såhär i jultider.
 
@TeamLundVer Grattis! Vilken pärs med 51 timmar:crazy:. Hoppas ni repar er båda två.

@Cocos Hade jag haft mjölk så jag kunde pumpa så hade jag gjort det. Det fylls dock inte på så fort här. Som det är nu kommer jag knappt utanför dörren
 
@Emor Jag har också tänkt plocka bort nappen innan hon blir för medveten om den. Det funkade alltså problemfritt att ta bort den vid 6 mån? Tog ni bort den bara direkt eller vande ni av långsamt?

@orion_x Jag har också snålt med mjölk men bara på lvällarna när det är snuttrally.. hoppas på att få ihop iaf lite så man kan ge just när det tar slut. Sen har jag såklart en förhoppning om att öka produktionen med lite pumpande!

Förresten så kan jag bli lite irriterad på "allas" tjat om att bröststorleken inte har nån betydelse för mjölkmängden.. efter lite forskande har jag fått uppfattningen om att med mindre bröst äter bebisen oftast från båda och oftare.
Kändes nästan skönt att kunna skylla lite på mina mini tuttar och inte behöva höra att alkt är sp himmla normalt hela tiden!
 
@Emor Jag har också tänkt plocka bort nappen innan hon blir för medveten om den. Det funkade alltså problemfritt att ta bort den vid 6 mån? Tog ni bort den bara direkt eller vande ni av långsamt?

@orion_x Jag har också snålt med mjölk men bara på lvällarna när det är snuttrally.. hoppas på att få ihop iaf lite så man kan ge just när det tar slut. Sen har jag såklart en förhoppning om att öka produktionen med lite pumpande!

Förresten så kan jag bli lite irriterad på "allas" tjat om att bröststorleken inte har nån betydelse för mjölkmängden.. efter lite forskande har jag fått uppfattningen om att med mindre bröst äter bebisen oftast från båda och oftare.
Kändes nästan skönt att kunna skylla lite på mina mini tuttar och inte behöva höra att alkt är sp himmla normalt hela tiden!
Ledsen att förstöra för dig men jag har stora bröst och min äter ofta från båda och det är fullkomligt normalt :D
(Även mina andra tre barn åt ofta ur båda brösten när dom var små).

Anledningen till att storleken på brösten inte spelar någon roll är för att det är i mjölkkörtlarna mjölken bildas. Antalet av dessa påverkas inte av storleken på brösten.

Det brukar ge sig vid ungefär 2-3 månader.

Alla mina har varit 24h snuttare första 1-2 månaderna. Nu är min yngsta snart 3 månader och klarar sig ofta upp till 2 h i vaket tillstånd utan att äta. När det varit så länge mellan måltiderna så äter hon alltid ur båda brösten.

På natten så är det dock inte ovanligt att hon bara äter ur ett bröst men det beror nog mest på att hon hinner somna innan hon ger sig i kast med det andra :D
 
Jag har små bröst och dottern åt bara från ett åt gången då jag ammade henne så jag tror inte bröststorleken har någon betydelse alls :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande vårföräldrar! Nu är det dags att starta denna tråden! Här kan ni som väntar bebis/bebisar våren 2015 samlas och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
123 942
Senast: Lamborghini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp