Höstföräldrar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lilleman är nu 4 dagar gammal och fortsatt namnlös. Amningen verkar.peppar, peppar fungera bra trots att jag förlorade en hel del blod.

Lilleman följer sin magrythm fullt ut, sover hela dagen och vaknar till till när vi andra tycker det är sovdags. De sista dagarna har jag gjort natt vid 5 på morgonen...men det löser sig nog så småningom.
 
Lite kul ang gravidmage.

Efter förra förlossningen tycker jag att magen drog ihop sig omgående. Efter denna har jag gått kvar med en stor mjuk påse och sett nästan oförlöst ut.

Igår på morgonen fick jag för mig att mäta magen. På kvällen konstaterade jag att jag kände mig mkt smalare, måttbandet åkte fram igen och visade -7 cm på mågra timmar. Tänk om midjemåttet annars kunde vara så piggt på att minska ;)
 
@Derivata Vad skönt att amningen verkar fungera för er. Och jag hoppas att dygnsrytmen ger sig snart, gick ju ann när det var första barnet att vända lite på dygnet, men med äldre syskon blir det mer problematiskt.
 
Jag håller en tumme för att det drar igång för dig snart TeamLundVer! Får jag fråga varför det blir så tidig igångsättning? Det är ju mindre än en vecka efter BF, men det är ju så olika var i landet man bor så det är kanske så hos er :)

Här har jag fått sova rätt bra ett par nätter *peppar peppar*! Hon har somnat redan 00.30-01.00 både söndag och måndag och sedan sovit fram till kl. 9 med några matningar däremellan. Jag känner mig som en ny människa :up: I lördags var vi på inflyttningsfest hos en kompis och kom hem kl 01.30, då hade hon sovit hela kvällen så väl hemma var hon klarvaken. Kl. 5 somnade hon... Tur jag har en snäll man som var uppe med henne då så jag fick sova.
Hon är drygt 8 veckor nu och väger 4410gr och är 58cm lång. Strl. 56 börjar bli tajt så nu har strl. 62 kommit fram. Det är verkligen skillnad mot hennes bror som växte ur 56 när han var 3 dagar gammal...

Jag ammar i princip helt ut, vi har dock lite ersättning hemma så mannen kan ge henne ett mål om det skulle behövas. Eftersom våra nätter är som de är, så det har varit behövligt med avbyte så jag fått sova. 2-3 timmars osammanhängande sömn funkar inte i längden.
Vetskapen att maken kan ge henne mat om det behövs gör att jag kan slappna av mer och har kunnat ge mig iväg med storebror lite korta stunder. I söndags åkte vi iväg på eldshow och lämnade pappa och lillasyster hemma.

Idag står det lussebullsbak på schemat efter dagishämtningen :)
 
Nu är jag här igen! Min mobil bestämde sig för att döden dö, så jag måste ha datorn för att komma in tex här.. Och jag får inte mycket datatid med två barn som ska ha uppmärksamhet typ jämt.. :p Storasyster vill ju ha mamma helst hela tiden och lillasyster har magknip och gråter "hela tiden" känns det som ibland, annars så äter hon "hela tiden" (vägrar napp och ska tutta så fort det är något istället) eller så bajsar hon "hela tiden". En riktig skitunge är vad det är och jag har tur om jag bara har en bajsblöja att byta per natt.

Men, nu är jag här och allt går ändå bra, tycker jag. Lillasyster har lite magknip som sagt, eftersom hon sväljer luft när hon äter och jag tänkte prova miniform-droppar och se o det hjälper. Det är så tråkigt när hon gråter och har knip :( Men annars så! Nu är hon tre veckor imorgon och har nästan ökat ett kilo i vikt (!!) och åtminstone 4 cm på längden. Jösses, säger jag bara, att de kan växa så fort!
Storasyster är duktig och snäll för det mesta och visar lite avundsjuka (förstås), men det blir bättre med det också, vilket är skönt.

Jag helammar (någon pratade om det för ett par sidor sen?) och det funkar bra. Lillan tar inte napp som sagt utan tuttar på mig hela tiden.. Ibland vore det skönt att bara kunna ge nappen istället, men det är ju för- och nackdelar med allt.

@TeamLundVer Säg inte det - jag skulle bli igångsatt kl 8 på onsdagens morgon och min lilla kom ut av sig själv 04,30 istället, så man ska aldrig säga aldrig! :D:banana:
 
Jag lovade ju en förlossningsberättelse förresten, en som jag skrivit och raderat ungefär hundra gånger.. Men här kommer den (som en varning, om någon inte vill läsa).

Det började med förvärkar på tisdagseftermiddagen. Eftersom jag fått det då och då innan så brydde jag mig inte nämnvärt om dem, de skulle ju ändå gå över snart, men när de inte gjorde det så klockade jag dem, på skojs skull. Det var inga smärtsamma värkar än, utan ja; förvärkar och de kom med 5-6 minuter mellan och höll i sig hela eftermiddagen och kvällen.
Vi lämnade storasyster hos mormor och morfar med tanke på igångsättningen morgonen därpå och åkte hem och njöt av lugnet, helt enkelt. Värkarna kom fortfarande men bekom mig inte ändå. Jag kunde leva på som vanligt liksom. Under em/ kvällen gick slemproppen (igen), skillnaden nu var att den var blodblandad, det hade den inte varit innan.
Vi gick och la oss runt halv elva och jag tänkte att jag skulle få sova några timmar utan problem, men spänningen höll mig vaken och nu började värkarna kännas mer och efter en timme gav jag upp. Jag gick upp och fyllde badet med varmt vatten (fördelen med att hinna flytta innan bebisens ankomst - jag hade badkar!) och låg där och skrev med lite vänner för att fördriva tiden. Värkarna kom med ca 5 minuters mellanrum och höll nu i sig 1-1,5 minut och jag ringde BB när en av vännerna tyckte att det var dags för det (man skulle tydligen det om det var 5 minuter mellan värkarna, som omföderska, och jag hade ju fått order sedan innan att inte vänta hemma länge).
Klockan var nog runt halv ett-ett när jag ringde förlossningen och då låg jag fortfarande i badet. BM visste inte riktigt vad hon skulle säga, men tyckte att jag skulle kliva upp ur badet eftersom det är smärtlindrande och se hur det kändes då, men jag var välkommen in iallafall. Vid det här laget fick jag andas lite genom värkarna men jag behövde inte koncentrera mig jättemycket på dem heller.
Efter nån halvtimme gick jag upp och visst kändes värkarna mer då! Under värkarna kände jag att "Ajajaj, jag får väcka maken och så åker vi in.." och mellan dem var det "Så farligt var det ju inte, jag kan packa upp lite i köket så länge!" (Ja, vad säger man? :o:p). En timme efter att jag pratat med BM väckte jag maken och sa att vi nog får åka nu.

2,30 kom vi in till förlossningen. Promenaden från bilen och dit var inte den behagligaste, med jämna mellanrum fick vi stanna för en värk och nu var det total fokus på dem när de kom.
Jag blev kopplad till en CTG på en gång och allt såg bra ut. Men fy för att ligga där med den där nedrans apparaten! Jag gillar det inte utan längtade in i den där duschen!
Enligt journalen var klockan 3,30 när jag blev undersökt och då var jag 2 cm öppen och hade 1 cm av tappen kvar. Hade jag inte klätt om till rocken innan så hade de väl skickat hem mig och jag fann tröst i att iallafall få vara kvar, men vad i sjutton liksom, hade jag åkt in med "lite värkar" och så var det inte mer hänt än såhär!? Jag kände mig faktiskt lite mesig som inte kunnat vara kvar hemma längre än så..
Men nu fick jag äntligen hoppa in i duschen! Och den hjälpte inte alls så som den gjorde under förlossningen med storasyster, jag blev lite besviken. Värkarna kom, det blev full fokus på andningen, men jag kände mig aldrig riktigt hjälpt av vattnet, jag ville ha strålen överallt när värken kom och det var frustrerande att bara kunna ha den antingen på magen eller ryggen. Efter ett tag gav jag upp - jag ville lägga mig så att jag kunde få lite vila mellan värkarna. Jag kom ut och satte mig på sängen för att slänga upp fötterna, men hann bara sitta när en värk kom och for upp. När nästa kom direkt efter bad jag maken ringa på BM, för "nu går det inte längre". Jag kunde inte sitta, inte stå, ingenting tyckte jag. BM erbjöd sig att hämta ett ståbord och det ville jag ha - något att stötta mig på i rätt höjd! Hon hann knappt vända sig om innan nästa värk kom och jag sa åt henne att vänta, "jag tror att det kommer krystvärkar nu".
BM såg skeptiskt på mig och frågade om hon fick undersöka mig, jag kravlade upp i sängen (ÅH,så skönt att få ligga/ sitta där och kunna slappna av i kroppen och få lite vila!) och jodå, visst var jag fullt öppen och nu var det dags att föda barn!
Jag fick lite lustgas under krystvärkarna (låg dos, egentligen hade det nog hjälpt bara med masken ;) ) och bara några minuter senare var hon ute, vår fina tös!
Det blev alltså en liten Mollie, född 4,30..! Bara en timme efter att jag var öppen 2 cm.. Det ska gå undan, tydligen! :eek::D

Förlossningen gick jättebra, det blev SEN avnavling (vit och slapp navelsträng) och alla våra önskemål blev tillgodosedda på bästa vis. En drömförlossning på alla sätt, förutom när det kommer till efterbördsskedet då möjligtvis.
Jag en blödning när moderkakan kommit ut och förlorade en hel del blod, men de fick koll på den och det krävdes inte operation eller så, men jag och bebisen fick spendera en natt på special BB så att de kunde ha lite uppsikt på mig, men dagen därpå fick jag åka hem igen.
 
@Nelle
Det finns två anledningar till att igångsättningen är tidigarelagd. den första är eftersom jag går på auroramottagning för mitt enorma kontrollbehov. Att få ett slutdatum är mindre psykiskt påfrestande för mig. :) Det andra är pga att jag har sådana problem med foglossning att jag i stort bara kan röra mig mellan soffan och sängen, med hjälp de dagar det är som värst. :meh:
 
Jag lovade ju en förlossningsberättelse förresten, en som jag skrivit och raderat ungefär hundra gånger.. Men här kommer den (som en varning, om någon inte vill läsa).

Det började med förvärkar på tisdagseftermiddagen. Eftersom jag fått det då och då innan så brydde jag mig inte nämnvärt om dem, de skulle ju ändå gå över snart, men när de inte gjorde det så klockade jag dem, på skojs skull. Det var inga smärtsamma värkar än, utan ja; förvärkar och de kom med 5-6 minuter mellan och höll i sig hela eftermiddagen och kvällen.
Vi lämnade storasyster hos mormor och morfar med tanke på igångsättningen morgonen därpå och åkte hem och njöt av lugnet, helt enkelt. Värkarna kom fortfarande men bekom mig inte ändå. Jag kunde leva på som vanligt liksom. Under em/ kvällen gick slemproppen (igen), skillnaden nu var att den var blodblandad, det hade den inte varit innan.
Vi gick och la oss runt halv elva och jag tänkte att jag skulle få sova några timmar utan problem, men spänningen höll mig vaken och nu började värkarna kännas mer och efter en timme gav jag upp. Jag gick upp och fyllde badet med varmt vatten (fördelen med att hinna flytta innan bebisens ankomst - jag hade badkar!) och låg där och skrev med lite vänner för att fördriva tiden. Värkarna kom med ca 5 minuters mellanrum och höll nu i sig 1-1,5 minut och jag ringde BB när en av vännerna tyckte att det var dags för det (man skulle tydligen det om det var 5 minuter mellan värkarna, som omföderska, och jag hade ju fått order sedan innan att inte vänta hemma länge).
Klockan var nog runt halv ett-ett när jag ringde förlossningen och då låg jag fortfarande i badet. BM visste inte riktigt vad hon skulle säga, men tyckte att jag skulle kliva upp ur badet eftersom det är smärtlindrande och se hur det kändes då, men jag var välkommen in iallafall. Vid det här laget fick jag andas lite genom värkarna men jag behövde inte koncentrera mig jättemycket på dem heller.
Efter nån halvtimme gick jag upp och visst kändes värkarna mer då! Under värkarna kände jag att "Ajajaj, jag får väcka maken och så åker vi in.." och mellan dem var det "Så farligt var det ju inte, jag kan packa upp lite i köket så länge!" (Ja, vad säger man? :o:p). En timme efter att jag pratat med BM väckte jag maken och sa att vi nog får åka nu.

2,30 kom vi in till förlossningen. Promenaden från bilen och dit var inte den behagligaste, med jämna mellanrum fick vi stanna för en värk och nu var det total fokus på dem när de kom.
Jag blev kopplad till en CTG på en gång och allt såg bra ut. Men fy för att ligga där med den där nedrans apparaten! Jag gillar det inte utan längtade in i den där duschen!
Enligt journalen var klockan 3,30 när jag blev undersökt och då var jag 2 cm öppen och hade 1 cm av tappen kvar. Hade jag inte klätt om till rocken innan så hade de väl skickat hem mig och jag fann tröst i att iallafall få vara kvar, men vad i sjutton liksom, hade jag åkt in med "lite värkar" och så var det inte mer hänt än såhär!? Jag kände mig faktiskt lite mesig som inte kunnat vara kvar hemma längre än så..
Men nu fick jag äntligen hoppa in i duschen! Och den hjälpte inte alls så som den gjorde under förlossningen med storasyster, jag blev lite besviken. Värkarna kom, det blev full fokus på andningen, men jag kände mig aldrig riktigt hjälpt av vattnet, jag ville ha strålen överallt när värken kom och det var frustrerande att bara kunna ha den antingen på magen eller ryggen. Efter ett tag gav jag upp - jag ville lägga mig så att jag kunde få lite vila mellan värkarna. Jag kom ut och satte mig på sängen för att slänga upp fötterna, men hann bara sitta när en värk kom och for upp. När nästa kom direkt efter bad jag maken ringa på BM, för "nu går det inte längre". Jag kunde inte sitta, inte stå, ingenting tyckte jag. BM erbjöd sig att hämta ett ståbord och det ville jag ha - något att stötta mig på i rätt höjd! Hon hann knappt vända sig om innan nästa värk kom och jag sa åt henne att vänta, "jag tror att det kommer krystvärkar nu".
BM såg skeptiskt på mig och frågade om hon fick undersöka mig, jag kravlade upp i sängen (ÅH,så skönt att få ligga/ sitta där och kunna slappna av i kroppen och få lite vila!) och jodå, visst var jag fullt öppen och nu var det dags att föda barn!
Jag fick lite lustgas under krystvärkarna (låg dos, egentligen hade det nog hjälpt bara med masken ;) ) och bara några minuter senare var hon ute, vår fina tös!
Det blev alltså en liten Mollie, född 4,30..! Bara en timme efter att jag var öppen 2 cm.. Det ska gå undan, tydligen! :eek::D

Förlossningen gick jättebra, det blev SEN avnavling (vit och slapp navelsträng) och alla våra önskemål blev tillgodosedda på bästa vis. En drömförlossning på alla sätt, förutom när det kommer till efterbördsskedet då möjligtvis.
Jag en blödning när moderkakan kommit ut och förlorade en hel del blod, men de fick koll på den och det krävdes inte operation eller så, men jag och bebisen fick spendera en natt på special BB så att de kunde ha lite uppsikt på mig, men dagen därpå fick jag åka hem igen.
Grattis!!!

Jag är också likadan. Ingenting, ingenting och så smack från öppen 3 cm till krystvärkar på en timme :D

Brukar bara behöva 2-4 krystvärkar innan bebisen kommer ut.

Har också blött mycket sista förlossningen. Var lite ståhej under senaste. Tydligen har jag blött mer och mer för varje förlossning så nu skrev dom in det i journalen ifall det skulle bli en till förlossning.

Jag höll ju också på att förblöda efter mitt missfall. Min fundering är om det kanske finns ett samband mellan det snabba förloppet och de stora blödningarna.
 
Är det någon som har erfarenhet av BRA bvc-sköterskor? Jag har haft lågt förtroende för min hela tiden men idag rasade det helt. Och vad jag hört verkar det inte vara ovanligt med bvc-personal som säger konstiga saker. Är det någon idé att byta? Och om jag byter, får jag inte vara med i min föräldragrupp (som startar om tre veckor) då?

H är i alla fall 8 veckor och 2 dagar, blir 2 månader på fredag. Hon väger 4980 g (syns på kurvan att hon äter dåligt, hon har bara gått upp 300 g på 3 veckor) och är 59 cm lång. storlek 56 sitter som en smäck men vi lär behöva gå upp till 62 innan jul. Hon är fortfarande svår att söva på kvällen men hon sover oftast länge när hon väl somnat (typ från 2 till 7-8 utan att vakna för mat) och vi har nu haft tre kvällar på raken utan magknipsvrål. Hon stortrivs i babysittern och kan lätt sitta där en halvtimme om hon är pigg och vi pratar med henne då och då. Hon sitter gärna i hallen och studerar mönstret på tapeten :D
 
Är det någon som har erfarenhet av BRA bvc-sköterskor? Jag har haft lågt förtroende för min hela tiden men idag rasade det helt. Och vad jag hört verkar det inte vara ovanligt med bvc-personal som säger konstiga saker. Är det någon idé att byta? Och om jag byter, får jag inte vara med i min föräldragrupp (som startar om tre veckor) då?

H är i alla fall 8 veckor och 2 dagar, blir 2 månader på fredag. Hon väger 4980 g (syns på kurvan att hon äter dåligt, hon har bara gått upp 300 g på 3 veckor) och är 59 cm lång. storlek 56 sitter som en smäck men vi lär behöva gå upp till 62 innan jul. Hon är fortfarande svår att söva på kvällen men hon sover oftast länge när hon väl somnat (typ från 2 till 7-8 utan att vakna för mat) och vi har nu haft tre kvällar på raken utan magknipsvrål. Hon stortrivs i babysittern och kan lätt sitta där en halvtimme om hon är pigg och vi pratar med henne då och då. Hon sitter gärna i hallen och studerar mönstret på tapeten :D
klart du ska byta om du inte är nöjd! Både mina var/är toppen! (har flyttat)
Byter du sköterska inom samma bvc så får du nog fortsätta i föräldragruppen, annars misstänker jag att det blir svårt.
 
Är det någon som har erfarenhet av BRA bvc-sköterskor? Jag har haft lågt förtroende för min hela tiden men idag rasade det helt. Och vad jag hört verkar det inte vara ovanligt med bvc-personal som säger konstiga saker. Är det någon idé att byta? Och om jag byter, får jag inte vara med i min föräldragrupp (som startar om tre veckor) då?

H är i alla fall 8 veckor och 2 dagar, blir 2 månader på fredag. Hon väger 4980 g (syns på kurvan att hon äter dåligt, hon har bara gått upp 300 g på 3 veckor) och är 59 cm lång. storlek 56 sitter som en smäck men vi lär behöva gå upp till 62 innan jul. Hon är fortfarande svår att söva på kvällen men hon sover oftast länge när hon väl somnat (typ från 2 till 7-8 utan att vakna för mat) och vi har nu haft tre kvällar på raken utan magknipsvrål. Hon stortrivs i babysittern och kan lätt sitta där en halvtimme om hon är pigg och vi pratar med henne då och då. Hon sitter gärna i hallen och studerar mönstret på tapeten :D
Ökad vikt är egentligen ett ganska så trubbigt mått faktiskt. Att dom växer på längden är viktigare.

Hur mycket har hon vuxit?

Du ger bara ersättning? Om hon nu inte börjar växa på längden så hade jag faktiskt låtit en barnläkare titta på henne. Viktökningen på 100g i veckan hade jag inte bekymrat mig om om hon för övrigt mår bra och är pigg och kry. Men om hon växer dåligt så kan det vara en varningsignal.
 
Är det någon som har erfarenhet av BRA bvc-sköterskor? Jag har haft lågt förtroende för min hela tiden men idag rasade det helt. Och vad jag hört verkar det inte vara ovanligt med bvc-personal som säger konstiga saker. Är det någon idé att byta? Och om jag byter, får jag inte vara med i min föräldragrupp (som startar om tre veckor) då?

H är i alla fall 8 veckor och 2 dagar, blir 2 månader på fredag. Hon väger 4980 g (syns på kurvan att hon äter dåligt, hon har bara gått upp 300 g på 3 veckor) och är 59 cm lång. storlek 56 sitter som en smäck men vi lär behöva gå upp till 62 innan jul. Hon är fortfarande svår att söva på kvällen men hon sover oftast länge när hon väl somnat (typ från 2 till 7-8 utan att vakna för mat) och vi har nu haft tre kvällar på raken utan magknipsvrål. Hon stortrivs i babysittern och kan lätt sitta där en halvtimme om hon är pigg och vi pratar med henne då och då. Hon sitter gärna i hallen och studerar mönstret på tapeten :D
Min lilla vägde vid två månader 5,5 kg och var 60 cm lång. Så det skiljer ju inte direkt jättemycket mellan våra två. Men på dessa två månader har hon vuxit 7 cm. Hur lång var din när hon föddes?
 
Min lilla vägde vid två månader 5,5 kg och var 60 cm lång. Så det skiljer ju inte direkt jättemycket mellan våra två. Men på dessa två månader har hon vuxit 7 cm. Hur lång var din när hon föddes?
Hon växer på längden som hon ska, där ser kurvan jättefin ut. Hon var 53 cm vid födseln så hon har vuxit 6 cm i längd. Även huvudomkretsen ökar som den ska. Hon har hela tiden legat +1,5-2 sd över normalen på allt. Nu ligger vikten på normalkurvan, så den har avvikit från den tidigare kurvan rätt ordentligt. Men jag är inte orolig för när hon är vaken är hon pigg och oftast glad, och hon kissar och bajsar bra. Och det verkar, peppar peppar, som att aptiten är på väg att bli bättre igen.
 
Hon växer på längden som hon ska, där ser kurvan jättefin ut. Hon var 53 cm vid födseln så hon har vuxit 6 cm i längd. Även huvudomkretsen ökar som den ska. Hon har hela tiden legat +1,5-2 sd över normalen på allt. Nu ligger vikten på normalkurvan, så den har avvikit från den tidigare kurvan rätt ordentligt. Men jag är inte orolig för när hon är vaken är hon pigg och oftast glad, och hon kissar och bajsar bra. Och det verkar, peppar peppar, som att aptiten är på väg att bli bättre igen.
Då hade jag inte bekymrat mig heller. Hade hon bara vuxit 3-4 cm så hade det varit en annan sak.

Din flaskmatade bebis följer en viktkurva som det inte är ovanligt att ammade barn följer :D
 
Oh herre jäklar! :eek:

Men ett jättegrattis, verkar ju som du ändå fick en väldigt trevlig förlossning :)
Hehe, ja, det var riktig turbofart på den här tösen! :D Men iofs, storasyster tog inga tider på sig heller, där var det från 3-4 cm till 10 på typ 40 minuter och så 30 min krystvärkar så var hon ute.. Och det var första barnet :o Så om det skulle bli ett barn nr tre nån gång så vet i katten hur fort det kommer att gå?! :nailbiting:

@Tora Som sagt, förra (och första förlossningen) tog det ju inte ens en timme från 3-4 cm till fullt öppen och så en halvtimme med krystvärkar, nu var det ca 50 min från 2 cm med lite tapp kvar och knappa 10 min krystvärkar (det var nog typ 4-5 krystvärkar så var hon ute). Otroligt!
Jag fick höra från en doula att det inte var helt ovanligt med större blödningar efter en så snabb förlossning för att livmodern kunde gå in i chock och helt enkelt gå in i viloläge istället för att dra ihop sig efter förlossningen, och det låter inte helt osannolikt tycker jag inte. Speciellt inte nu då jag inte fick några krystvärkar för att få ut moderkakan heller.
Jag tackade ju nej till det livmodersammandragande som man annars får på rutin efter förlossningen för att undvika blödning i samband med att moderkakan kommer ut också (jag vill hellre att det ges om det behövs), men det fick jag ganska snart ändå.. BM förklarade så vänligt att "nu är det ingen normal blödning, så nu måste du faktiskt få...." och jag ba "Ja, nu behövs det ju, så gör vad ni måste..!".

@hvala Jodå, visst finns det bra sköterskor på BVC! Jag hade en toppenbra till storasyster och den vi fått nu när vi flyttat är också bra! Den förra kanske var snäppet bättre, men jag har bara träffat den nya två gånger och hon är fortfarande inte dålig på något vis, men det är ju svårt att vara bättre än den bästa.. ;)
Men är du inte nöjd så byt! Föräldragruppen tillhör väl den vc du är på nu (?) och då kanske du inte får vara kvar där om du byter vc helt, men de har ju en annan BM som du borde kunna träffa istället? Här är det uppdelat så att de som bor på ena halva stan träffar BM1 och de på andra sidan träffar BM2, men det borde ju kunna "överträdas" om man inte går ihop med "sin" BM? Personkemin stämmer ju inte automatiskt för att man tillhör den ena liksom..
Men som sagt; Byt, det är det värt i långa loppet.
 
Snälla skratta inte åt mig nu :( men jag har börjat oroa mig för att jag ska missa värkarna :o Alltså, jag är inte dummare än att jag förstår att de inte kommer gå att missa men det är ändå den känslan jag har. Utgår ifrån att det har med mitt kontrollbehov att göra. Jag vet de facto inte hur de känns så hur vet jag då när jag börjar få dem?

Åh suck, tror jag håller på att bli knäpp alltså :arghh:
 
Det enda viktiga är egentligen att när det gör ont så har du värkar. Om du sen kanske missar första timmarna för att du inte tänker på att molvären/ryggontet/sammandragningen/eller vad du nu får, gör egentligen inte så mycket. Det är först när du börjar märka att det börjar göra ont som det ändå är dags att åka in. :) (och det lär du märka! ;) )
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande vårföräldrar! Nu är det dags att starta denna tråden! Här kan ni som väntar bebis/bebisar våren 2015 samlas och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
123 942
Senast: Lamborghini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp