Höstföräldrar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppas det e nåt på g nu! Har haft värkar sen halv åtta. Först var sjunde minut i nån timme sen har det varierat från var tredje till var tionde ungefär. Håller tummarna att vi får snosa bebis snart :love:

Men du kan inte springa förbi mig juh:p

I går fick jag för första gången lite mer värk i ländryggen, skuttade glatt ut från det tråkiga mötet jag satt på och åkte hem för att vila. Nope ingen bäbis.

I dagvid 11var jag hos bm, hon retade hinnorna lite och hon gav mig många nära inpå förlossningen poäng (som inte behöver garantera ngt) livmodertapp 1 cm och i rätt position, öppen tre cm. Har nu haft lite molvärk efter det, och hoppas att bm lite luriga och spjuveraktiga satsning på att värkarna drar igång kl 15 idag:up: så kanske honner jag förbi dig @Carand :p
 
Jag har fått bristningar på magen :(

4 dagar innan BF får jag bristningar på magen!!! :arghh::arghh:

Men va F :rage::arghh:
Nää bu för det! Vilken jäkla osis! Men de kan uppenbarligen komma när de helst behagar. Jag fick efter förlossningen på ett av brösten förra gången. Det kändes också lite :arghh: :cautious: :meh:... bittert.

En positiv sida av det är ju att något hänt med hormonerna i din kropp (det är ju därför man får bristningar) så du kanske reagerar på att det är något på G ganska snart :up:

Heja bebis! Och rött kort för bristningarna!

Mvh Miks
 
Handdukar används nu flitigt i sängen och får tvättas ännu flitigare :D

@TeamLundVer
Hoppas att du slipper vänta allt för länge på din knodd vill komma ut! Jag blev verkligen tagen på sängen, vaknade av att vattnet gick. Var kontroll dagen innan och min BM trodde att jag skulle gå tiden ut och till och med gå över. Tji fick hon! ;)
 
Kl 23.27 igår den 20 nov tittade det ut världens finaste flicka! 3880g och 51,5cm lång. Första värk känslan kl 8.30 på morgonen, 7 min mellan värkarna. Åkte in till bb vid 14.30, värkar var tredje minut, då var det öppet nästan 6cm, kl 17 var det 10cm öppet! Sen hände dock inget på en evighet. EDAn tog lite för bra så kände tyvärr inte av krystvärkarna ordentligt vilket resulterade i att hon fick dras ut med sugklocka. Nu mår vi alla bra iaf, lillskruttan har lite skrapsår och svullnad efter klockan men oj så söt :))
 
Kl 23.27 igår den 20 nov tittade det ut världens finaste flicka! 3880g och 51,5cm lång. Första värk känslan kl 8.30 på morgonen, 7 min mellan värkarna. Åkte in till bb vid 14.30, värkar var tredje minut, då var det öppet nästan 6cm, kl 17 var det 10cm öppet! Sen hände dock inget på en evighet. EDAn tog lite för bra så kände tyvärr inte av krystvärkarna ordentligt vilket resulterade i att hon fick dras ut med sugklocka. Nu mår vi alla bra iaf, lillskruttan har lite skrapsår och svullnad efter klockan men oj så söt :))
Grattis :D
Bara jag kvar nu då
 
Jättegrattis @Carand! Men oj vad länge du var fullt öppen! Min barnmorska sa att man helst inte ska vara fullt öppen mer än tre timmar. Hur mår du nu efter sugklockan?
 
Tack allihopa :). @hvala, ja det var ju ingen trevlig upplevelse precis. Den släppte dessutom 4-5 ggr så när bebis huvud bara stod där längst ut så många värkar fick jag lite panik.. Sen kom hon med vidöppen hjässbjudning också så de var tvugna o lirka in sugklockan på nåt vis varje gång också.,brr ryser fortfarande när jag tänker på det. Resten av förlossningen är jag dock helnöjd med!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande vårföräldrar! Nu är det dags att starta denna tråden! Här kan ni som väntar bebis/bebisar våren 2015 samlas och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
123 942
Senast: Lamborghini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp