Höstföräldrar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Besök hos BM idag, resultat; 2cm livmodertapp o öppen 2cm. Hon gjorde en hinnsvepning så håller tummarna för att den ger nåt ;). Iofs e den portad imorgon för då e det min födelsedag! Usch vad synd jag tycker om alla er som inte får nån sömn...:/
 
Lilla H har sovit och sovit och sovit idag. Uppenbarligen var även hon trött efter natten. Hon har också ätit bättre än någonsin, har tömt nappflaskan vid varje måltid hela dagen (ofta äter hon bara hälften eller två tredjedelar). Hon sov så tungt när vi kom till bvc att vi sköt upp vägningen till nästa vecka för att inte störa henne. Jag bad inte om någon läkartid utan tänker vänta ett par dagar och se hur det utvecklas.

Efter bvc-besöket sov jag och H tillsammans i soffan i två timmar, hur skönt som helst. Det känns så mycket bättre nu. Jag har också läst lite i "Lyhört föräldraskap" om kolik och att trösta bebisar och fått lite verktyg att hantera de jobbiga stunderna bättre. Enligt den bokens definition kan H för övrigt klassas som kolikbarn...

Håller tummarna för dig @Carand, att det är din tur nu! :)
 
Grattis alla ni som fått :)

Här går det bra med lilla Samuel. Han är nöjd o glad för det mesta, sover skapligt o vaknar han så ligger han o viftar med armar o ben o tränar på att prata. Aldrig ledsen mer än någon minut om maten dröjer :)

Var på ett andra hörseltest idag då han inte hörde på ena örat förra gången. Hörde inget nu heller så vi blir skickade till öronkliniken i början av nästa år för vidare utredning. Han har iaf full hörsel på andra örat så det känns skönt :)

Ni som fått barn innan - när kom er mens igång efter fl? Jag slutade blöda för fem dagar sen, eller då var det ljusrosa flytningar i slutet. Inatt vaknade jag med mensvärk o det blöder, fyra veckor sen fl imorgon. Kommer det igång så fort? Jag är så nojig pga endometriosen, hade hoppats på att den skulle dröja lite längre än fyra veckor....nu måste jag ju hitta ett preventivmedel som funkar vilket jag inte lyckats med hittills....:s
 
@Nelle Ett bra husmorsknep mot torsk är att du köper en flaska wichyvatten, sen blöter du en tvättlapp/handduk el liknande (alt en tops) och torkar av inne i munnen på bäbis och även på dina bröst. Man får pilla några gånger om dagen i början. Tänk på att lufta mycket också. Annars kan bvc hjälpa dig med att pensla gentianaviolett i munnen på bäbis så brukar det försvinna.
 
Är det normalt att längta efter lite värkar?
Jag sa till maken ett flertal gånger att man blir knäpp av att vara gravid. Precis som vilse skriver, så går man först och oroar sig för förlossningen (även om det för min del var mer.påtagligt andra graviditeten än första) men tillslut kommer man till en fas där man är så tung, trött och less att man bara vill ha ut ungen och få sova ifred. (haha liksom!) så helt plötsligt känns det helt rimligt att klämma ut den där ungen, samma fysiska förutsättningar som ett halvår innan kändes som ett hån. Men det är nog därför en graviditet är just 9 månader, det är så lång tid som det krävs för att man ska bli så sjukt less att man ser fram emot förlossningen tillslut.

Snart är det din tur! Det är speciellt det där, när man är så nära. Jag kan nu sakna den där förväntan lite, även om jag avskydde det då jag var mitt i det och känner mig nöjd med mitt jobb i förlossningsrummet och inte behöver dit mer.
 
Jag har världens bästa svärmor, överlägset! Jag hänger hos henne och svärfar nu när min man är borta och mina egna föräldrar är krassliga. Svärmor vet hur jobbigt jag har det nu när H sover så dåligt. Hon har därför ryckt in dagtid och tagit hand om H så att jag kan lägga mig och vila, och det har gått riktigt bra. Och ikväll ska hon försöka ta H hela natten! Hon är så himla himla himla snäll! :love: :cry: :love: Nu ska jag försöka somna om, jag väcktes av Hs skrik för en stund sedan men det är tyst igen nu.
 
@hvala, vad skönt för dig! Bra svärmödrar kan man aldrig få för mycket av ;). Själv har jag vaknat en 4-5 ggr inatt av mensvärksliknande smärta i magen som hållit i sig en stund o sen släppt sen. Hoppas att det är nåt på g snart!!
Låter lovande, hoppas det händer något nu! Jag håller tummarna! :)

Jag fick sova hela natten, behövde inte rycka ut även om det vrålades rätt bra vid 23. H har sovit till nu, 8.30 med bara en matning vid 04 :D Knepet verkar vara att inte försöka lägga ner i början av natten utan låta H sova på oss några timmar. Det är de nätterna både hon och vi sover bäst. Hoppas det är gångbart även nästa natt (man vet ju aldrig med bebisar, när man väl tror att man begriper något så ändras det)!
 
Skrev i den här tråden i början av graviditeten men hoppade till Vintertråden då det skulle bli ett december barn, men, nu är hon här - en månad för tidigt! :D

Vår lilla tös föddes i söndags och har mjölk så att det räcker till ett helt kompani. Inatt så har det läckt otroliga mängder, hur gör man? Hur undviker man att blöta ner sängen varje natt?
Amningsinlägg räcker inte till..
Någon som har samma "problem"?

Min förhoppning är att det lättar lite om ett par dagar/veckor. Men tills dess? :p
 
Skrev i den här tråden i början av graviditeten men hoppade till Vintertråden då det skulle bli ett december barn, men, nu är hon här - en månad för tidigt! :D

Vår lilla tös föddes i söndags och har mjölk så att det räcker till ett helt kompani. Inatt så har det läckt otroliga mängder, hur gör man? Hur undviker man att blöta ner sängen varje natt?
Amningsinlägg räcker inte till..
Någon som har samma "problem"?

Min förhoppning är att det lättar lite om ett par dagar/veckor. Men tills dess? :p

Jag hade också MASSA mjölk förra gången och fick sova med ihopvikta kökshanddukar i varje kupa+amningsinlägg (dubbla) haha! :p Sov även på ett stort badlakan då det läckte och dottern sölade när hon åt på natten. Detta fick jag leva med i de 6 månaderna jag ammade så för mig blev det ingen skillnad.
 
Skrev i den här tråden i början av graviditeten men hoppade till Vintertråden då det skulle bli ett december barn, men, nu är hon här - en månad för tidigt! :D

Vår lilla tös föddes i söndags och har mjölk så att det räcker till ett helt kompani. Inatt så har det läckt otroliga mängder, hur gör man? Hur undviker man att blöta ner sängen varje natt?
Amningsinlägg räcker inte till..
Någon som har samma "problem"?

Min förhoppning är att det lättar lite om ett par dagar/veckor. Men tills dess? :p
Som ovan sa, handdukar i massor!
Madrasskydd för att skydda madrassen.

Sen brukar det lugna sig inom någon vecka, i värsta fall någon månad :)
 
Skrev i den här tråden i början av graviditeten men hoppade till Vintertråden då det skulle bli ett december barn, men, nu är hon här - en månad för tidigt! :D

Vår lilla tös föddes i söndags och har mjölk så att det räcker till ett helt kompani. Inatt så har det läckt otroliga mängder, hur gör man? Hur undviker man att blöta ner sängen varje natt?
Amningsinlägg räcker inte till..
Någon som har samma "problem"?

Min förhoppning är att det lättar lite om ett par dagar/veckor. Men tills dess? :p
Men vad är det för sätt???? :rage:
Du kan väl inte få barn innan vi i tråden före har fått våra?? :arghh:
Elaking :cry:;)

Grattis fuskare :D
 
Låter lovande, hoppas det händer något nu! Jag håller tummarna! :)

Jag fick sova hela natten, behövde inte rycka ut även om det vrålades rätt bra vid 23. H har sovit till nu, 8.30 med bara en matning vid 04 :D Knepet verkar vara att inte försöka lägga ner i början av natten utan låta H sova på oss några timmar. Det är de nätterna både hon och vi sover bäst. Hoppas det är gångbart även nästa natt (man vet ju aldrig med bebisar, när man väl tror att man begriper något så ändras det)!
Den första månaden brukar jag sova i våran extremt bekväma fåtölj. Den går att gunga som en gungstol och så går den att fälla. Den införskaffades när amningen krånglade i början med första barnet.

Jag har också en jättestor amningskudde som gör att bebisen kan ligga kloss an mot mig utan att jag behöver hålla den.

Så jag försöker inte ens lägga mina barn den första månaden utan de ligger i princip och sover på mig (mycket hud mot hud).

Detta gör att dom fort får in en dygnsrytm som är samma som min.

Så jag tror absolut att du är inne på rätt spår. Dock kan man känna sig ganska så bunden den första tiden. Men det är klart värt det för mig för på detta sätt brukar jag få mycket sömn. Och är det något jag lärt mig så är det att det är extremt viktigt att få sova ordentligt.

Jag brukar bara vara lite trött om bebisen varit sjuk. Annars är jag oförskämt pigg för att ha en bebis.

Från ca en månads ålder så brukar det gå bra att börja låta dom sova själva i min säng.
 
Hoppas det e nåt på g nu! Har haft värkar sen halv åtta. Först var sjunde minut i nån timme sen har det varierat från var tredje till var tionde ungefär. Håller tummarna att vi får snosa bebis snart :love:
Det tror jag garanterat att ni får! För mig tog det knappt 25 timmar från första värk till att H var ute och jag är nog den som haft längst förlopp av höstmammorna tror jag. Åh vad spännande! Stort lycka till!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande vårföräldrar! Nu är det dags att starta denna tråden! Här kan ni som väntar bebis/bebisar våren 2015 samlas och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
123 943
Senast: Lamborghini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp