Höstens och vinterns tävlingstråd.

Var iväg på tävling idag. LA:3 hos @PathOfClovers
Fint väder var det och jag var ganska taggad efter förra helgen, då jag utgick i galopprogrammet pga total sjö på hela banan. Kändes ok på framridningen men när jag hörde vad för poäng andra hade fått blev jag lite orolig. Ledaren har 72% och tvåan och trean hade 68%, högre än vad vi någonsin fått.
Red programmet och det kändes bra men hade en miss i galoppfattningen från skritt. Hon tryckte mot skänkeln och då fick jag fel galopp. Bara att göra om. Fick 4a på det sen hade jag en 6,5 och en 6. Resten var 7 och så hade jag 3 8or, Längst ner hade jag 7,7,7,7,8 och domaren skrev: Mycket trevligt ekipage i god balans. Lycka till ni kommer gå långt!
Började nästan gråta.
69,85% och en andra plats!
Vi har en tävling kvar, MSV C hemma, men den räknar jag mer som träning för att 1. hon är vidrig på tävling hemma 2. hon är vidrig på tävling hemma :p
Välj HD för lite bättre kvalité.
Ser ju hur bra ut som helst! Ni är kanonfina!:love:
 
I helgen lyckades min förrymda hopphäst springa så fint att vi är kvalade till Intermédiaire :love:
Har bara bottentråkiga mobilbilder men här är öppningshalten...
10387237_290616044473304_8771466644262862701_n.jpg

... och avslutningshalten!
10387237_290616147806627_3016308851831040733_n.jpg

Spetsade öron genom hela programmet :love::love::love:
 
KL

Nu har vi varit ute på tur nummer två i MSVA:1 ! Denna gång för tre domare som tyckte ganska lika med 65%, 65%, 63%. Totalt blev det alltså 64,6% och vi tog placering igen!! Fyra:up: Lite för blygsam trav och i galoppen missade vi första piruetten där vi hamnade alldeles på sniskan, o så gick det kanske lite fort i andra...:D Men vi SATT treorna igen!! Hurra så glad:laugh: O juste så vann vi MSVBn igen också tjoho.


 
Vi var iväg i söndags och fick en 2.a placering i MsvA, så nu är hon back in business igen efter sin lilla vrickning. Det tog någon tävling innan hon kunde uppföra sig och vara lugn och sansad igen och lyssna på mig men det hade jag räknat med då hon alltid är lite busig efter ett lite längre tävlingsuppehåll. :angel:
Gammalt kort förvisso men hon är söt iaf. :love:
flis_zps33440585.jpg
 
Vi ska till ridklubben och rida en LB:0 om ett par veckor, det blir vår fjärde tävling. Målet är att genomföra programmet på hyfsat jämn nivå, ge hästen en bra upplevelse och få mer rutin. Vi har hittills fått väldigt fina kommentarer men brokiga poäng, så jag tror att det blir ordning på procenten bara vi får rätsida på tävlingsnerverna :)
 
Nu har jag premiärridit vår första dressyr! En LB:1 blev det.

Fille var en stjärna och vi fick ihop 60.86%
Jättenöjd för att vara första gången. Han var stadig och lydig och vi en del sjuor.
Skritten drog ner lite eftersom han gärna tappar bjudningen där så en femma på den.
Jag fegar i ökningarna :p
Han blev lite tittig för ett par saker och smög lite här och var vilket gav ett par femmor till.

Men det kan vi förbättra och detta känns lovande. Nu kan vi nog starta fälttävlan utan att göra bort oss helt.
 
Red LB:1 på hemmaklubben i lördags. Supertrevlig pålle på framridningen, härlig framåtbjudning å jag kunde inte sluta le. :D När vi kom in på tävlingsbanan var känslan som att gå in i en vägg, det härliga drivet framåt försvann å helt plötsligt va d tuggummikänsla ist. Möjligtvis för jag över min spändhet?? Måste jobba på detta! Det blev jämntjockt över hela programmet å kunde inte visa upp hela hans register. Mellantraven som brukar vara vårt Ess blev inte alls bra, jag misslyckades totalt med hörpasseringen innan å möjligtvis så skulle jag tagit honom tillbaka lite innan - men å andra sidan ville jag ju hålla andan uppe :angel: Kände mig lite besviken efteråt att jag inte kunde förvalta hur fin han va på framridningen, men det är bara att jobba vidare!När jag fick se filmen så ser det inte riktigt ut som det kändes, så vi har helt klart höjt vår lägstanivå! :up: Himla snygg å flott e han iaf trots tuggummikänsla! :love: Just ja, vi landade på 64,8% - min å hästens personbästa tsm! Mitt mål va att rida på 65% så d va ju riktigt nära (1p ifrån). :)

Nu blir det träningsperiod för mig å pålle! Wiie! Nästa tävlingssäsong hoppas jag på att debutera LA! (psst.. måste erkänna att jag nog kommer längta snart tills nästa tävlingssäsong.. trodde aldrig jag skulle tycka det va såhär kul å tävla :o)
 
Känslan när man inte tävlat på ett år, får starttid 19.02 och inser att det inte är favoritdomaren direkt...:meh::wtf:
 
Känslan när man inte tävlat på ett år, får starttid 19.02 och inser att det inte är favoritdomaren direkt...:meh::wtf:
Upptäckte precis samma sak...fast min starttid var typ 19.32. Jag hade redan innan funderar på om vi var i tävlingskrock pga diverse resor, skador på mig och uteblivna träningar. Jag strök mig och gjorde någon reserv glad hoppas jag!
 
Nu har jag äntligen hämtat mig från helgens dressyreskapader och kan skriva här... nästa omgång av allsvenskan div nånting.
Själva ridningen är det inte så mkt att säga om, lilla häst blev lite spänd och bromsig inne i ridhuset, jag blev irriterad på honom och det resulterade i misstag, som byte i förvända galoppen, så satans onödigt och idiotiskt av mig :banghead:
Vi landade på knappt 65% i LA3, och i den mördande konkurrensen (NOT!!!) i dessa trakter räckte det till en 4:e plac. Tyvärr räckte det inte för placering med laget den här gången heller.

gobi-mellosa.jpg


Arrangemanget var totalt kaotiskt, det saknades både startlistor och resultat, många av ekipagen som startade var absolut inte mogna för klassen, och som körsbär på toppen hade arrangören letat fram skivan "Best of Rekviem" och spelade på repeat hela dagen. Dressyr till dödsmässemusik förhöjer dressyrstämningen oerhört och kan STARKT REKOMMENDERAS (om ni inte har testat det redan) :rofl:
Hederspriset var en liten flaska äpplemust och ett presentkort på 50 kr hos ett café vid världens ände... O_o
Och bonus: Inne på toaletten satt en skylt som talade om att "Endast saker du har ätit får hamna i toaletten" ..... eh ok :confused:O_o:up:
 
Championatsfinal på Flyinge förra veckan. Min fantastiska Frasse (som inte ens är riden ett år) klev in bland Sveriges bästa unghästar och presterade som att han aldrig gjort annat. Han fick fina 77% och hans matte är så glad över detta så att hon fortfarande efter flera dagar går omkring med ett leende på läpparna. :D Nu är det semester som gäller; 8 veckors välförtjänt vila.

b120553.jpg

b120555.jpg
 
MsvC1 idag på 59,6%. Näst sist. Jag KAN INTE rida skolor. Eller hålla ihop en galopp tydligen. Jag är bitter, arg, frustrerad och så jla ledsen över att jag inte rider bättre. Buhu och gnäll.
 
MsvC1 idag på 59,6%. Näst sist. Jag KAN INTE rida skolor. Eller hålla ihop en galopp tydligen. Jag är bitter, arg, frustrerad och så jla ledsen över att jag inte rider bättre. Buhu och gnäll.
Så är det. Jag gick från att komma 4:a på 65.5% i en msvB5 på Eriksberg till att rida en msvB2 på 58% förra helgen o kom bland de sista:cautious: Var som att försöka baxa runt ett kylskåp..:wtf:

Rida skolor, i synnerhet öppna är bland det svåraste som finns. Jag rider oftast väldigt bra hemma sen vette fan vad som händer på tävling.:confused:
 
@Hedwig Känns faktiskt riktigt skönt att även fler har det kämpigt med skolorna-även ni på högre nivå än mig! Du kan iofs trösta dig med jättefina resultat att falla tillbaka på, det har inte vi riktigt. Eller jo, i L:B:p.
 
MsvC1 idag på 59,6%. Näst sist. Jag KAN INTE rida skolor. Eller hålla ihop en galopp tydligen. Jag är bitter, arg, frustrerad och så jla ledsen över att jag inte rider bättre. Buhu och gnäll.
Jag kan inte heller rida skolor. Tack och lov ingår det inte i programmet jag ska rida i morgon. Idag försökte jag mig på lite bogen in, vilket slutade med sken (oklart varför). Men jag har ridit nästan 20 Msv-starter i år trots detta. Hehe
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har blivit ofrivilliga hyresvärdar åt ett gäng råttor som huserar i väggarna. Vi hörde dem redan förra vintern, men då hade jag inte...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
2 606
Senast: vilde
·
R
Hästmänniskan Hej Vet någon om det finns några regler för vatten på vintern? Jag hittar inga. Stallägaren har fått för sig att hen inte behöver hacka...
2
Svar
31
· Visningar
2 063
Senast: Cambrie
·
  • Artikel
Hästnyheter Ny dag, nya möjligheter. Under lördagen går sveriges störste guldhopp Armand Duplantis in i OS. Dessutom jagar Sverige medalj i...
Svar
0
· Visningar
101
Senast: Gunnar
·
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 389
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Hiss och diss del 5
  • Jämställt förhållande

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp