modzan

Trådstartare
Jag skall byta stall och då blir även ett höbyte aktuellt. Hur gör man?? Är det bara att byta rakt av eller bör jag blanda upp det nya med den " gamla"? :confused:
//Malin
 
Jag brukar köpa med mig hö från gamla stallet och byta successivt. Vill du få ännu längre övergång kanske du kan köpa lite från nya stallet och börja blanda redan där du står nu?!

Får hästen ett par veckor på sig är det jättebra!
 
jag byter rakt av ja :smirk:
Fast jag analyserar inte höet.
 
Vad hade analys med höbyte att göra??? Att man byter rakt ställer till det i hästens mage, det är jobbigt nog att byta miljö.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag ska byta stall i månadsskiftet och fick nu mail från nya stallet och de vill att hästen avmaskas tre dagar innan inflytt. Träckprov...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 331
Senast: lundsbo
·
Anläggning Vi har ett jobb att göra när det gäller taket på mitt stall. Det är en 100 år gammal byggnad och tegeltaket ligger ovanpå det gamla...
Svar
4
· Visningar
627
Senast: lizzie
·
Hästvård Jag är på väg att köpa en häst som idag är försäkrad i Agria och vill gärna byta till Folksam då det blir halva priset plus att jag har...
Svar
9
· Visningar
1 024
Senast: iNHALE
·
Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
2 248
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp