hö vs ensilage

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Pacific
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 697
P

Pacific

Vet inte om det redan finns en sån tråd. Försökte söka. Länka gärna annars.

Vad anser ni är fördelarna respektive nackdelarna med hö och ensilage?

Sv: hö vs ensilage

tycker att hö är bra och ensilage är bra.hö är lätt att hantera och engilage är lite tyngre att jobba med.sen kan jag tycka att det engilagen inte har en fördelaktig lukt och ännu värre när man råkar få en riktigt dålig som luktar"blä" rentutsagt.men skulle jag välja i dax läget skulle jag välja hö men vi har engilage i år,hade jag fler hästar skulle jag välja engilage vintertid och hö vår och höst,då man skulle kunna köra ut det direkt i hagen på vintern,då vi har så få hästar så va vi tvugna att hitta balar i rätt storlek så att balen skulle hinna gå åt på rätt antal dagar och då fick vi ta det som fanns och då blev det en massa transportkostnader som inte skulle ha blivit om vi kunnat ta dom stora balarna som grannen har till försäljning sen tillkom vaccinations kostnaden på 1200 per häst plus lite rese kostnad mm

Liknande trådar

• Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
12 046
Senast: Görel
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 164
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 035
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 566
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• tämja halvvuxna katter
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈