HJÄLP va kan d vara???

Nenneh

Trådstartare
Jo jag behöver lite råd innan jag pratat m vetrinären...
Ska ringa vetinären så fort ja kan imorrn.
D gäller min tik hund som är 7 år.
Hon dricker mycket vatten hela tiden mer än va hon har gjort innan å sen kissar hon inne å d har hon aldrig gjort innan...
Jag trodde för d va som hon demostrerade för jag börjat på ett nytt jobb å sen så e hon sj nu mera sen jag fick ta bort hennes mamma i våras pga av dåliga höfter å ålderdom.
Men sen tyckte jag d va konstigt för hon gjorde inget när hon har varit ensam hemma d har varit på natten när vi har legat å sovit.
Men ikväll så kissade hon inne FAST vi va hemma å d va inte länge sen hon hade varit ute:confused:
Hon blir kommer ut så fort hon visar att hon vill ut men nu gjorde hon inte d:o
Jag börjar bli lite orolig om vad det kan vara å lite rädd :(
Å d hjälper inte att vi sätter undan vattnet på natten vi prövade d men ingen effekt alls så att säga:crazy:
Åååå tycker bara detta e så jobbigt att inte veta å ja kommer kasta mig på luren imorrn så fort ja kan så ja får reda på vad det kan vara......
Någon snäll själ som tror sig veta vad d kan vara eller varit med om likvärdig sak???????

Tack på förhand

Sv: HJÄLP va kan d vara???

livmodersinflammation....??
symptom på det brukar vara onormalt mkt vattenintag.....

Föräldrarnas hund hade återkommande problem med urinvägsinfektion ett tag och då betedde hon sig precis sådär. Men ring vet imorgon :)

Det kan tänkas vara livmoderinflammation. Då brukar de dricka mycket. Men det kan vara annat också t ex urinvägsinfektion eller diabetes. Låt veterinären kolla henne så snart som möjligt.

Ja jag ska ringa vet imorrn helt klart....
Tack för ni har kommit m lite tips om va d kan vara :)

Hej nu har ja varit i kontakt m djursjukhuset å fått tid på fredag så då får jag svar om vad det är :)

När vi fick hem våran amstaff valp höll han också på att kissade inne hela tiden även fast vi jämt varit ute.. han drack otroligt mycke vatten!!
Vi åkte till veterinären & fick då reda på att de var urininfektion.. Sen dess har han varit helt frisk & kan hålla sig hur bra som helst!
Glöm inte att skriva va de var för "problem" med henne :)

Urinvägsinfektion va d å dom tog andra prover oxå för att vara på säkra sidan för ja tjatade att ja oxå va rädd ifall d va livmoderinflammation eller diabetes....
jag va allmänt nervös å samtidigt ledsen för d kom tillbaka minne när ja tog bort min andra hund på samma djursjukhus så ja ville ha en hel utredning för ja känner att ja vill vara på säkra sidan så hon e 100% frisk pallar inte ta bort 1 hund till som jag sj fött upp.... Sorry men ja e lite nervös nu men dom sa att d va nog ingen fara m henne utan d bara var urinvägsinfektion.....

Skönt att det var något såpass enkelt som en uvi. Antar att din hund fått antibiotika och hoppas hon blir bra av det! :)
Att va nervös är inget fel, det är ju ett tecken på att du verkligen bryr dig om din hunds välmående!

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 866
Senast: Sassy
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 915
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 916
Övr. Hund Jag har en 13 veckors valp här hemma som blivit som besatt av snön. Så fort han är ute har han käften i snön o tar inte upp den förräns...
Svar
1
· Visningar
1 795
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka