Hjälp!! Shetlandponnyhingstar!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Sara__85
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 785
S

Sara__85

Finns det någon som är bra på shetlandponny hingstar?? Har köpt ett shetlandponnyföl, en hingst e. Bonzo RS 453.
Jag undrar om det finns någon som vet lite mer om denna hingst?? Han är relativt ny i avel. Anledningen till att vi valde just detta föl är för att Bonzo i sig är väldigt kraftig och stor.
Har köpt honom av stuteri Jäboruder, Någon mer som har köpt häst därifrån??

Tacksam för svar!!

Sv: Hjälp!! Shetlandponnyhingstar!

Vi låter bli att diskutera vem som köpt hästar från vilka ställen, det hör inte hemma här på forumet.

Bonzo är e Gläntans Domino, som i många år dominerat ponnytravet i Sverige, även om jag tror att han nog har blivit nerknuffad från tronen nu.
Han är sin mammas hittills enda avkomma. Hon själv är flerfaldigt guldbelönad med upp till 43 p som unghäst. Hennes båda föräldrar är Elitpremierade. Hon har också gått några år på ridskola.
Bonzo har tävlat en del på travet, men såvitt jag förstått så är han inte riktigt lika talangfull som sin far.

Lycka till med Ert föl!

Sv: Hjälp!! Shetlandponnyhingstar!

Bonzo är köpt av en familj som kommer att starta honom på travet. Dom har barn som är mkt duktiga ponnytravkuskar :-) Han kommer även att verka i aveln. Enl. uppgift så är han en helt underbar ponny som yngsta flickan rider barbacka på, han är lugn och bra i sitt temprament och inte så hingstig.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
933
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 036
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 218
Senast: Nepenthe
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 127
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka