Hjälp min nakenfis!

Haukur

Trådstartare
Min lilla Kirsty (blandras med mycket greyhound) har nästan ingen päls alls på magen, finns det några vettiga tillskott som hjälper pälsväxten på traven lite? Greyhounds är ju inte kända för att vara välpälsade på undersidan men lite mer kanske hon kan få.

Sv: Hjälp min nakenfis!

*knapplån*

Ja, det vill jag också ha svar på, min lille pojke (beagle) har också lite päls på magen, plus att han har kortare päls än övriga beaglar också, vill ta del av tipsen du får TS :bow:

Jag vet inget kosttillskott som kan hjälpa hårväxten på magen, Zaga är naken på magen och i och runt "armhålorna" i fram.

Hon går inte ut utan täcke som täcker när det är kyligt eller regnar..

Det är nog mitt tips.

Annars finns ju regine (stavas ?) för män som tappar hår på huvudet, kanske vore något ? (obs skämt )

/C :)

Har blivit tipsad på ett annat forum om dog powder och blodpulver. Det första är jag tveksam till då jag inte hittar någon innehållsförteckning och det hutlösa priset för "naturprodukter" vill jag inte stödja, jag vill veta vad det är som kostar pengar. Blodpulver funderar jag på vad det skulle vara i det som förbättrar pälsen? Magnesium?

Mitt spontana svar är att: Spara de pengarna.

Jag provade en hel del olika, både shampoon och tillskott, till min greyishane som var kal hela undersidan och även baksidan av låren. Det enda som gav NÅGON skillnad var ett shampoo, och om jag tvättade honom med det en gång per vecka, samt ett tillskott med nån fiskolja (kan kolla upp vad det var). Då kom det lite mer 'fjun', men så fort jag slutade så försvann det, och blev aldrig 'päls'. Han var mycket välpälsad i övrigt, så i hans fall var det nog (som hos många greys) genetiskt.

Så efter ett par år fick han vara babianbak:ad helt enkelt.

B-vitaminer ska vara bra för pälen. Fick jag ge min papillon när han tappade gräsligt mycket päls ett tag och det hjälper.

B-vitaminer ska vara bra för pälen. Fick jag ge min papillon när han tappade gräsligt mycket päls ett tag och det hjälper.

B-vit är jag tveksam till generellt... Känns lite väl mycket pr-trick med B-vit, typisk sån grej man kan lura på alla djurägare oavsett problem för behövs det itne så kissar ju djuren bara ut det men djurägaren kan känna sig duktig att den gett någonting. Har diskuterat detta med veterinärer och dom påstår att det i princip inte finns friska djur som har b-vitbrist, istället rekomenderade dom ADE-vitamin om man verkligen hade pälsproblem...

Just nu lutar det dock åt att prova blodpulver, verkar ju bra för lite annat också + att det är billigt:D

Är pälsen bra i övrigt har jag svårt att tänka mej att det finns någon underkur som får päls att växa där det normalt (för den individen) inte växer päls.

Upplever man att det är lite allmänt dåligt med päls (eller för övrigt även hudbesvär) kan man ge viacutanolja. Det finns att köpa hos veterinär eller apotek.
Det innehåller antioxidanter och vitaminer som är bra för både hud och päls, samt att det ska stärka imunförsvaret.

Sen finns det mängder av olika fiskoljor på marknaden och diverse öljäst preparat, men det är en liten djungel att reda ut vilka som är bra och effektiva.

Hon har bra päls i övrigt. Har blivit tipsad om laxolja men det känns lite främmande, det är ju inte direkt något som hundar får i sig naturligt...

HUndar äter inte så mycket morötter och vete och ris osv naturligt heller. Animalisk olja (t ex lax) är mkt naturligare än majsolja/solrosolja/etc om man ska vara sån.

hej, jag kan rekomendera dig kostillskottet standardt immun, brukar finnas i djuraffärer, eller så kan man beställa på nätet.
Oftast märks skillnad efter cirka två burkar, våran tik har fått kanon päls utav detta kosttillskott.

Mvh josefin

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 875
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 869
Senast: Maniac123
·
R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
803
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 965
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka