Status
Stängd för vidare inlägg.
L

linda_84

hur gör ni med era små under denna hetta??
har en 5 månaders kille är man dum som sätter honom i bilen utan AC o åker en ca 20 min bilväg för att knalla en runda på stan??
 
Sv: hjälp

Vi har AC...

Men 20 minuter är ju inte så länge. Öppna fönstrena i baksätet så slipper han direkt drag men det svalkar ändå lite.

När jag åkte till Västkusten för ett par veckor sen blev dottern (8 mån) supervarm, speciellt när hon sov (och började skrika efteråt). Tyckte väldigt synd om henne och kämpade för att få i henne vatten... men då tog det 8 timmar innan vi var hemma så det var lite längre.
 
Sv: hjälp

lägg en handduk eller nåt annat som luftar lite i stolen. Vi var ute och åkte igår, jag vet inte om det är vår stol det är fel på (det är en svart maxi cosi) men Majken var helt blöt på ryggen och gallskrek, trots AC.
 
Sv: hjälp

:o Vi som åkt ca 50 mil utan ac i vår bil :o idag i denna värmen :o Många raster dock men vi var alla svettiga i omgångar. Till vårt försvar kan jag säga att på onsdag får vi nya bilen MED ac...
 
Sv: hjälp

Vi har hållit oss från bildfärder under de varmaste och soligaste timmarna. Nu har lusten att gå på stan i sommarhettan varit helt obefintlig så det har inte känts som en förlust!
Våra ettåringar har fått hålla sig i skuggan, badat ett par gånger per dag och varit inomhus när det varit som hetast (ca 11-14). Sedan har vi smörjt ordentligt med Bamsekräm (fysikalisk solskyddskräm) och haft solhatt på dem.
 
Sv: hjälp

Vi har inte heller AC, men åker bil ändå. Försöker se till att bilen är någorlunda vädrad innan, får stå med öppna dörrar/fönster och svalka lite så gott det går. Har solskydd för fönsterna bak + vit handduk som jag hänger upp på sidan av babyskyddet och fäster i nackkudden på baksätet, blir som en gardin som skyddar mot solen lite mer. Plus fönsterna nere i de hastigheter som tillåter det!

Vi har en Akta Graco (med bas) och tog ut nyföddhetsinsatsen förra veckan. Vår påg är så stor nu att han satt jättetrångt och blev supervarm och genomvåt av svett. Han uppskattar verkligen sin "nya" rymligare och därmed luftigare sittplats! Har dock kvar huvuddelen, så att det blir mer skydd vid ev sidokrock. Plus att hans lilla huvud inte ramlar åt sidan när han somnar.
 
Sv: hjälp

mino skrev:
lägg en handduk eller nåt annat som luftar lite i stolen. Vi var ute och åkte igår, jag vet inte om det är vår stol det är fel på (det är en svart maxi cosi) men Majken var helt blöt på ryggen och gallskrek, trots AC.
Vår son blir också plaskblöt i sin barnstol (Acta Graco). Vi undviker bilturer i värsta värmen trots AC. Men det går säkert om har lite extra koll och ammar/vätskar lite extra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Hjälp jag går snart och gräver ned mig.... Syskonbråk - hur hanterar man det på bra sätt? Två pojkar, 5 år och 2,5 år. 5åringen retas...
Svar
12
· Visningar
1 162
Senast: Badger
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 581
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 706
Senast: Migo
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 237
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp