hjälp, snoppfråga!

kopia

Trådstartare
Min mellanpojke (fyller 11 i sommar) sa till mig häromdan:
"Mamma, när jag är på badhuset känns det som lite pinsamt för min snopp är så liten." Sedan nämnde han flera kompisar som då tydligen har större. Jag blev lite ställd; börjar killar jämföra så tidigt? Och vad säger man? Jag svarade bara att det är ju olika precis som det är olika hur stora fötter man har. Sedan pratade vi lite om att den ju funkar att att kissa med så då är det ju ingen fara. Jag avslutade med att säga att han alldeles säkert kommer att kunna bli pappa oavsett hur hans snopp ser ut.
Vad tycker ni, ska jag prata mer om snoppstorlek hemma? Ska maken ta upp det? Ska vi strunta i att tjata om detta? Vad hade ni sagt?
//Kopia
 
Sv: hjälp, snoppfråga!

:D Kanske är det bäst att släppa ämnet, och låta pojkarna mäta snoppar i fred! :D
 
Sv: hjälp, snoppfråga!

:D:o skulle tro det. som ett litet plus är det sant:cool:.

Dessutom är han väl knappast färdigvuxen vid 11.
Att "tjata" för mycket om det gör nog snarare att han funderar mer.
Allt är normalt. Häpp.
 
Sv: hjälp, snoppfråga!

Tyckte du svarade bra!
Blev han nöjd med svaret?
I så fall låt det vara.


Men i 11 års åldern är det säkert intressant, kroppen utvecklar sig rätt ojämnt då, vissa tjejer har då redan fått stora bröst och kan tycka det är jobbigt när dom mentalt känner sig som barn.

Har inga egna barn barn men har jobbat med åldersgruppen 7 till 12 åringar. Den gruppen genom går ofta igenom en utvecklingsfas då kroppen ibland hinner före eller hänger efter med den mentala utvecklingen

PS
Nyligen hörde jag att det finns karlar på 45 år som i fyllan och villan terrar varandra för storleken...DÅ borde man väl ha vuxit ifrån det. :rofl:
 
Sv: hjälp, snoppfråga!

Nej urs så jobbigt för honom!

Tänk att storleken är så "viktig" och vart får dom det ifrån så tidigt???

Jag tycker att du svarade honom jättebra!

Har två små prinsar som kommer ställa sina snoppfrågor med tids nog..
 
Sv: hjälp, snoppfråga!

Jag tycker du svarade jättebra! Bättre att avdramatisera och inte ta upp det igen, så det inte skapar stress och press. Han återkommer säkert ifall han har fler funderingar, man får ta det vartefter. :)
 
Sv: hjälp, snoppfråga!

Det är nog bäst att förklara.
På vissa så är storleken i slakt tillstånd inte alls representativt för den eregerade varianten.
Och före puberteten så är det på ett sätt och efter på att annat sätt.
Dessutom så kommer de olika pubertetsdelarna i olika tid på olika individer.

Pojkens snopp gömmer sig väl för att den fryser.
Vissa kan liksom försvinna helt av kyla.
Vilket inte betyder något för användningen i värme - så att säga.
 
Sv: hjälp, snoppfråga!

Sen är det kanske så att de killar som har större snopp har startat puberteten och då växer ju snoppen ganska snabbt till sig från barnsnopp till vuxen dito.
 
Sv: hjälp, snoppfråga!

Jag tyckte att ditt svar var bra.
Om han inte nämnder det mer, hade jag inte tagit upp och "tjatat" om det.
Det kanske inte var ett större "problem" än så?
 
Sv: hjälp, snoppfråga!

Ja det är väl bäst att han som vuxen, på egen hand, får komma på att storleken har betydelse :D
 
Sv: hjälp, snoppfråga!

En eloge till både dig och din son att det här kommer som en naturlig frågeställning :love:

Tjata inte om det, men fråga om han tycker att det känns värre eller om det är ok.

Kanske du ska berätta att det finns svällkroppar även innanför/i pungen som gör att det inte alltid syns hur lång den är och att han kan kolla själv och se om det är så stor skillnad. Kanske också be honom titta på sig själv i en spegel för att upptäcka att det är stor skillnad att kolla uppifrån och från sidan.

Lycka till!
 
Sv: hjälp, snoppfråga!

kl
Tack för alla svar!
Jag blev nog mest chockad över att frågan öht kom upp. Hade blivit mindre förvånad om äldste sonen (snart 13) frågat något (eller kanske inte förresten, han är otroligt känslig just nu för allt som har med hans kropp att göra). Som någon här skrev, hur kommer det sig att så små pojkar börjar fundera på storleken?
Kommer nog inte att ta upp frågan mer just nu, kanske lite längre fram. Ska försöka komma på ett naturligt sammanhang bara (eh, kan ni komma på ngt naturligt sammanhang att diskutera detta? :D )
//Kopia
 
Sv: hjälp, snoppfråga!

Redan på dagis börjar de jämföra....:rofl:
Nej alvarligt, tycker du svarade honom bra:) Ta inte upp det själv utan kommer han och vill prata om det mer så prata då!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 354
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 541
Senast: Lhas
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 731
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 881
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp