Hjälp med barn och hund!

Sv: Hjälp med barn och hund!

Min rädda coccohund stängde jag alltid bort. Lugnast för henne och för alla inblandade. Jag använde grind för att inte utesluta henne helt.
 
Sv: Hjälp med barn och hund!

ps. Jag glömmer aldrig när mina svärföräldrar skulle passa henne över en dag. Jag bad dem ha henne på övervåningen för att det skulle vara lugnare för henne. (Det var ingen dörr stängd eller så utan hon hörde ju alla och kunde hälsa på alla som gick upp till övervåningen) Men de tyckte så synd om henne så hon var där nere i allt spring hela dagen. På natten fick hon ett EP-anfall av all stress... .ds.
 
Sv: Hjälp med barn och hund!

Stackars liten :(
Det är så dumt när folk försöker vara 'snälla' med djuren på mänskligt vis, det blir bara de som är lidande.
 
Sv: Hjälp med barn och hund!

Jag ger rådet som ett par andra redan gjort i tråden. Se till att dina föräldrar skärmar av för hunden när ni är på besök. Du har försökt att prata med din far om problemet, men han vill inte inse problematiken. Att fortsätta ha hund och dina barn tillsammans under dessa premisserna som du beskriver, anser jag vara ett vågspel. Både för hund och barn.
 
Sv: Hjälp med barn och hund!

OM Elina skulle bli biten, hade du kunnat forlata dig sjalv? Aven om det skulle "vara hennes fel"? I den aldern ar ju just ansiktet i noshojd ocksa.
 
Sv: Hjälp med barn och hund!

Precis det som är så otäckt! Min syrra blev biten över kinden och blev av med örsnibben. Dock inte någon av våra hundar. Men hon var i "rätt" höjd...
 
Sv: Hjälp med barn och hund!

Jag fattar inte hur hennes pappa tänker heller, om man är minsta misstänksam gör man väl allt för att hålla dem antingen under strikt uppsikt eller så separerar man dem? Det kan ändå inte handla om flera dagar i sträck som Mitten är hos sin pappa. Men det finns ju människor till allt.
 
Sv: Hjälp med barn och hund!

Nej jag fattar inte heller. Uj uj vad jag varit överförsiktig när det gällt små barn och stora hundar...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 525
Senast: Hermelin
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 420
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 201
Senast: Trassel12
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 686

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp