Hjälp, jag läcker!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bebben

Trådstartare
Ungefär som ett trasigt paraply :eek: Ja, massa nytt var det ju visst. Eller egentligen så har jag läckt mjölk ett tag nu, men innan har det varit någon enstaka droppe som inte direkt stört mig. Men igår.. Det RANN ur mig bara jag rörde mig :crazy:

Vet någon om det finns saker/känslor/liknande som kan trigga det lite extra? Vet ju att många som ammar kan börja läcka när dom känner moderskänslor, hör barnskrik osv.
Igår kväll så blev min valp rädd (Och min valp är min mest älskade på denna jord, om man bortser från sambon, så man kan nog säga att det är modersliknande ta-hand-om-känslor där..) och jag satte mig ner hos honom för att visa att det inte var farligt alls, och då tryckte han sig mot mig för att få trygghet. Pang bom sa det, och helt plötsligt känner jag hur det rinner som ett vattenfall och gör hela mig blöt :eek: :crazy:

Två gånger till den kvällen/natten hände ungefär samma sak, men då bara genom att jag lyfte honom och hade honom mot mig, när jag skulle bära ut honom och på så vis undvika olyckor på golvet. När jag kramade sambon en gång så började det också att rinna, så dom verkar smått känsliga för fysisk kontakt just nu..

Kommer det att vara såhär graviditeten ut, eller växlar det längs vägen? Eller har jag inget annat val än att få köpa amningsbh och inlägg och allt redan nu..? :crazy:
 
Sv: Hjälp, jag läcker!

min första graviditet började det rinna runt v. 18 ungefär - jag kunde inte vara utan BH alls utan att det blev sjöblött (jätteläskigt att vakna upp och sängen är helt plaskblöt - och det luktar ju med) men jag klarade mig utan inlägg det räckte att ha BHn på... och det rann resten av graviditeten... och jag hade massor med mjölk på en gång :D
 
Sv: Hjälp, jag läcker!

Ja, det var ungefär i v 18 som det började läcka för mig. Idag går jag in i v 21 och nu är jag tydligen en mjölkkossa redan :angel:

Jag får väl börja att ha BH på mig jämt nu då.. :crazy: Mindre kul, för jag har enorma problem att hitta en BH som passar (Läs, det finns INGEN som passar eftersom jag har olika stora bröst, för stor skillnad) så dom sitter ju inte bekvämt på mig direkt..
 
Sv: Hjälp, jag läcker!

Stötte i dag på liknande problem ...... Det sprutar absolut inte om mig, men såg att det kom några droppar när jag kliade ett utslag på ena bröstet:D

Hoppas nu att jag inte blir en mjölksprutare.....är lite pinsamt och jobbigt ju:rofl:
 
Sv: Hjälp, jag läcker!

Jag har sluppit problemet med att läcka före bebisen kommit, men när jag ammade Wilma skippade jag det där med amningsbehå och hade en sportbehå istället som jag pulade ner inläggen och de där yllegrejorna i, det var mycket skönare tycker jag!
Nu när jag var på 20-veckorskontrollen sa förresten min BM att det var dags att sluta ha bygelbehå för att mjölkgångarna kan bli irriterade av bygeln (!?)
 
Sv: Hjälp, jag läcker!

Bah, så länge som det känns bekvämt får man väl ha vilken BH man vill på sig? Det är ju när det känns konstigt eller ömt som det klämmer åt, och då är det ju sällan bra..

Jag får kika lite på sportbehåar också, kanske kan hitta någon välfungerande där..

Jag vill inte heller läcka! :mad: *muttrar högt*
 
Sv: Hjälp, jag läcker!

Ja, gud, mindre kul att blöta ner en hel tröja ute på ett café kanske :D

Som tur var så hade jag svart collegetröja på mig igår, så inget syntes, för vi hade nämligen besök :crazy: Bara att låtsas som att jag inte alls kände hur det rann längs magen.. :angel: :crazy: :D
 
Sv: Hjälp, jag läcker!

Min favorit hittade jag på Lindex på rea för 20:-, den hänger med än, och Wilma fyller fyra i sommar :)

Jag har också storleksskillnad på brösten, jag tror det är därför jag trivdes så bra med sportbehå, den spelar inte sånt någon större roll i!
 
Sv: Hjälp, jag läcker!

Jodå, jag är beräknad till den 9:e Oktober :)

Jag tänkte ungefär samma sak när jag läste att du skulle ha barn första gången, typ va?? Nu har jag missat nåt, måste sitta mer vid datorn ;)
 
Sv: Hjälp, jag läcker!

Ja jösses, man tycker att man ändå har någolunda koll, men näe då :crazy: :D

Vad härligt för Wilma att få ett syskon!
 
Sv: Hjälp, jag läcker!

Jag ska absolut prova några sådana jag, det låter ju skönt om dom kan sitta bekvämt ändå. Vanliga BH's är hemskt att ha på sig :crazy: Men det är ganska oskönt utan också, för jag har ändå C-kupa i normala fall, och då behövs stödet verkligen. Annars är det mindre kul att springa efter valp :angel:
 
Sv: Hjälp, jag läcker!

Tro det eller ej men Apoteket har jätte sköna sport BHar, tycker jag iaf.:angel: Dom kostar inte en förmögenhet heller och finns i svart och vitt.
 
Sv: Hjälp, jag läcker!

En bekant till mig använde en bikinitop (trekantsbikini) när hon var gravid/ammade. Tyckte det såg väldigt smart ut...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 803
Senast: alazzi
·
Relationer Kort bakgrund: Vart ett skrotår för både mig och sambon. Jag har blivit sjuk och blir sämre (hypofystumör- misstänkt cushings sjukdom...
Svar
16
· Visningar
1 825
Senast: Cattis_E
·
Relationer (Ja tråden gäller samma kille och samma ex som i tråden "spökande ex" Jag tog aldrig upp oron med exet när jag borde, lät det...
Svar
9
· Visningar
2 079
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 239
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp