Hittar ingen klövverkare.. Akut!!

M

moontje

Hej! Jag har bråttom med att hitta en klövverkare i Värmland till mina 2 baggar, men jag hittar verkligen INGET! :crazy: Hovslagaren som tidigare har gjort det kan inte göra det nu, och deras klövar har blivit helt otroligt långa nu :crazy:
Någon som vet nån hemsida där man hittar klövverkare? Eller någon som kan tipsa om någon?
 
Sv: Hittar ingen klövverkare.. Akut!!

Kontakta en fårklippare, de har kontakter om de inte kan göra det själva.

I nödfall kan du klippa själv med en sekatör.
 
Sv: Hittar ingen klövverkare.. Akut!!

Tack för svaren! Jag fixade det själv, och jag måste säga att jag blev överraskad av hur fina de blev ;)
 
Sv: Hittar ingen klövverkare.. Akut!!

Bara man vet hur man ska göra och inte klipper för mycket går det oftast bra :)
Om de sparkar mycket kan det vara bra att vara två, en som håller och en som klipper.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det är ju populärt med olika mjuka "gele"leksaker, men jag letar efter en specifik sådan! Jag råkade för en tid sedan på en loppis...
Svar
5
· Visningar
394
Senast: escodobe
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
689
Senast: Ajda
·
Hästvård Vårt stall är låst pga att veterinären tagit prov för kvarka, även om de själva medger att misstanken är väldigt låg. Under tiden får...
Svar
4
· Visningar
539
Senast: Cambrie
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
723
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp