Hingstval!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Luchador
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 274

Luchador

Trådstartare
Har ett sv halvblod sto, E.Roderick 856 u. Fullblodssto e.Modern Pleasure xx...

Rör sig riktigt bra och hoppar med stor kapacitet. Vill få fram ett fälttävlansföl.
Hon är för ögat mkt vacker, relativt korrektbyggd och väldigt klok med gott temperament. Lite mesig emellanåt, så lite tuffare hingst är önskvärt.

Önskar hingst som helst inte ger fuxföl!
Med ungefär lika höga värden i både hopp o dressyr.!
Med bra temperament och som är minst 170.

Är i år betäckt med Corlensky.
Funderar på Etrusco till nästa år. Förslag?:idea:

Sv: Hingstval!

Ta en titt på Lasandos som är med i fälttävlansprojektet!! Han är 169cm hög o mbr, med bla 10 på typ o 10 på huvud, hals bål. Räknas väl som förädlare o det är ju en fördel i fälttävlan. Han har avkommor som fått höga poäng i unghästbedömningarna i både hopp o dressyr. Själv har jag ett dubbeldiplomsto efter honom med bla 9 på typ o 8-10 i hoppning. Dessutom är han ganska billig att betäcka med.

Ang temperamentet så har jag fått uppfattning om avkommorna bla min egen, att de är ganska tuffa, men med hög ridbarhet o stor arbetsvilja!! Ville du att avkomman ska bli tuffare än ditt sto så kanske det inte är en nackdel.

Han står på markebäck, kolla deras hemsida!

Om han är förädlare har jag svårt att tro att det blir bra då mitt sto ser ut som ett fullblod i modellen och för övrigt är väldigt fullblodig av sig i allmänhet. Men ska trots allt ta en kik!

hon är varken tuff eller stirrig. Därför jag funderar på etrusco. För att få lite mer temperament i avkomman

håller fullkomligt med dej. Tror för många lite okunniga uppfödare använder flyinge hingstar, "de låter ju så bra o passar säkert mitt sto oxå"...

Lite tråkigt.

Chess 880 kanske?? Han har ju fått superfina avkommor. Har själv fått ett föl efter honom i år... Han är nog en allround hingst.:bump: :bump:

Liknande trådar

Avel Jag VET, det är inte jätteaktuellt just nu men hästen kom precis hit och jag kan inte låta bli att börja planera :angel: Tilläggas bör...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 202
Senast: Behati
·
L
Avel Låt oss säga att jag betäcker mitt halvblodssto till våren. Jag är inte 100% säker på att jag ska göra det men jag är väldigt sugen på...
Svar
9
· Visningar
1 404
Senast: -Lilla My-
·
Avel Har ett 5-årigt sto e.Elmshorn-Zadok(Nimmerdor-Marco Polo)-Persian Path xx som jag funderar på att betäcka nästa år om hon inte kvalar...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 111
Senast: Emsan
·
Avel Hade nån tråd i höstas men har inte kommit fram till så mkt ang hingstval till mitt sto i år. Så nu vill jag ha nya tankar och idéer...
2
Svar
22
· Visningar
2 857
Senast: rebeckasff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka